افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

غلطک نوار نقاله چیست ؟

  • کد خبر : 3223
غلطک نوار نقاله چیست ؟

این دستگاهی یکی از مجموعه لوازم ضروری در صنعت سنگ سازه محسوب می شود. به طور کلی از کاربرد ها و کار های مهم و بارز غلطک نوار نقاله می توان به انتقال نیروی الکتروگیربکس به تسمه نقاله و کنترل آن اشاره داشت ، ضمن اینکه رولیک یا همان غلطک دارای اجزای اصلی نوار نقاله را تشکیل […]

این دستگاهی یکی از مجموعه لوازم ضروری در صنعت سنگ سازه محسوب می شود. به طور کلی از کاربرد ها و کار های مهم و بارز غلطک نوار نقاله می توان به انتقال نیروی الکتروگیربکس به تسمه نقاله و کنترل آن اشاره داشت ، ضمن اینکه رولیک یا همان غلطک دارای اجزای اصلی نوار نقاله را تشکیل می دهند.

کاربرد غلطک نوار نقاله

این محصولات دسته بندی مختلفی را شامل می شود و بر اساس نیاز و مکان مورد مصرفی هر غلطک خاص را در قسمت های خاصی استفاده می کنند. در میان انواع این غلطک ها می ‌توان به غلطک های ساده و فلزی غلطک های روکش پلاستیک و یا غلتک های میلگردی که غلطک شبکه ای نیز نامیده می شود، اشاره داشت. غلطک های روکش لاستیکی در این میان به عنوان کاربردی ترین نوع می باشد. حالت لاستیکی و پلاستیکی قرار گرفته شده بر روی غلطک باعث شده تا حالتی چسبنده تر و روان تر در زمان برخورد با محصولات مورد منتقل شود و همچنین این حالت نرم که توسط غلطک نوار نقاله به وجود می آید به عنوان یک حالت ضربه گیر عمل کند.

فروآلیاژها چگونه موادی هستند؟

فروآلیاژها دربرگیرنده انواع مختلفی از آلیاژ آهن و عناصر دیگر بوده که سهم عناصر دیگر در آلیاژ بیشتر از آهن را شامل می شود. ضمن اینکه این یک تعریف عمومی بین مواد بوده و همواره کامل نمی باشد. برای مثال ممکن است در آلیاژ فروسیلیس، سهم سیلیسیم 15 درصد را شامل شود. به طور کلی فرو آلیاژها سال های زیادی است که از به عنوان آمیژان و مواد افزودنی به مذاب فلزات و فولادها در صنایع ریخته گری کاربرد دارند تا به این صورت تغییرات مورد نیاز را در خواص نهایی قطعه به وجود آورند.چین، آفریقای جنوبی، هند و روسیه و اوکراین ترین به عنوان مهم ترین تولید کنندگان فروآلیاژ در جهان، بوده اند که حدود 84 درصد از کل عرضۀ جهانی را در بر می گیرند.

کاربرد فروآلیاژها

فروآلیاژ هایی که از آهن تشکیل می شوند به عنوان آمیژان و به شکل مواد افزودنی به مذاب فلزات و فولاد ها افزوده می شوند تا به این صورت تغییرات مورد نظر را در خواص آن ها ایجاد گردد. از کاربرد این نوع مواد در صنایع ریخته گری و تهیه فولاد می باشد. فروسیلیسیم به عنوان معروف ترین و پرمصرف ترین نوع فروآلیاژ ها می باشد. استفاده وسیع از این آمیژان در جهت اکسیژن زدایی در فولاد ها و گرافیت زایی در تولید چدن های گرافیتی و همچنین در تولید فولادهای ضد زنگ و نسوز موجب آن شده تا این محصول از پر مصرف ترین فرو آلیاژ ها در سطح بین المللی شناخته شود.

متداول ترین فروآلیاژها

برای ساخت فروالیاژ از عناصر مختلفی استفاده می شود که سیلیسیم متداول ترین آن ها در کنار دیگر موادی چون منگنز، کروم، مولیبدن، وانادیوم، کبالت، نیکل و …می باشد.

به طور کلی از فروآلیاژها جهت ساخت فولاد و اضافه کردن به سایر فلزات کاربردی می باشند و علت این کاربرد این است که تهیه فروآلیاژ هزینه ی کمتری در برابر استفاده از عناصر خالص برای تولید فولاد به همراه خواهد داشت .از جهتی در بیشتر موارد دمای ذوب یک فروآلیاژ از فلز خالص کمتر می باشد که در این صورت کوره می تواند در دمای کمتری جهت ساخت فولاد فعالیت داشته باشد. به همین دلیل است که چنانچه قصد اضافه کردن سیلیسیم به فولاد باشد از فروسیلیس استفاده می نمایند.

کاربرد مواد ریخته گری

انواع ماسه را به عنوان یکی ملزومات اصلی ریخته گری می دانند که در قیمت تمام شده ریخته گری تاثیر مستقیم دارد . ماسه می تواند به عنوان قالب ریخته گری یا به عنوان ماده نسوز در ساخت کوره سرامیکی استفاده شود. برای انواع ریخته گری انواع مختلفی از ماسه ها با قیمت های مختلف کاربرد دارد . ماسه سیلیسی، ماسه شاموتی، ماسه کرومیتی، ماسه زیرکنی، اولیوین و سیلیکات آهن و … از جمله ماسه های ریخته گری بوده که کاربرد بالایی دارند.شمش یا قطعه اولیه فلزی یکی دیگر از مواد اولیه تأثیرگذار بر قیمت ریخته گری می باشد. شمش های فلزی بعد از ذوب به صورت شکل های گوناگون نبدیل می شوند .شایان ذکر است که قیمت ریخته گری و کیفیت محصول به دست آمده نیز متفاوت خواهد بود.

قیمت مواد ریخته گری

همانطو رکه می دانید انواع ماسه در مواد ریخته گری کاربرد متنوعی دارند که در این خصوص خود ماسه را می توان از ملزومات اصلی آن دانست. این مواد با توجه به ضرورتی که دارند به عنوان کاربردی ترین نوع ان ها نیسز شناخته می شوند. انواع ماسه است در قیمت نهایی ریخته گری تأثیر به سزایی خواهند داشت. به طور کلی انواع ماسه ها با قیمت های مختلف برای انواع ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر رشد همه روزه در صنعت باعث شده تا ، نیاز افراد به لوازم صنعتی و به روز افزایش پیدا کند. لذا مراکز زیادی اقدام به تولید و فروش انواع دستگاه سنگ شکن و رولیک می کنند. ماکان سنگ شکن به عنوان یکی از مراکز معتبر شناخته می شود که در این رابطه فعالیت بالا و ارزنده ای دارد. شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می کند . شما می توانید جهت کسب اطلاعات و خرید انواع سنگ شکن ، رولیک ، ماسته ریخته گری و … به وب سایت ماکان ستگ به نشانی makansangshekan.net مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3223

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.