افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

فاکتور های امنیتی در تولید تجهیزات حمل بار

  • کد خبر : 2077
فاکتور های امنیتی در تولید تجهیزات حمل بار

تحهیزات حمل بار در شکل های مختلفی تولید می شوند با توجه به حساسیت در کاربری دارای تست های امنیتی در رده های مختلفی هستند. ابزار آلات لیفتینگ بار که در شکل های مختلفی از جرثقیل های و تاور کرین های غول پیکر گرفته تا جرثقیل های سقفی کوچک تولید می شوند بسته به نوع […]

تحهیزات حمل بار در شکل های مختلفی تولید می شوند با توجه به حساسیت در کاربری دارای تست های امنیتی در رده های مختلفی هستند. ابزار آلات لیفتینگ بار که در شکل های مختلفی از جرثقیل های و تاور کرین های غول پیکر گرفته تا جرثقیل های سقفی کوچک تولید می شوند بسته به نوع و شکل بار، میزان بار و فضای موجود به نحو خاصی حمل می شوند. از جمله پر کاربرد ترین نوع ابزار حمل بار جرثقیل های سقفی، پولیفت ها، وینچ ها، تیفور ها و مگنت های صنعتی هستند. مگنت ها گونه ای از ابزار آلات صنعتی هستند که از آنها تنها برای لیفتینگ قطعات فلزی مگنت شو استفاده می شود که قابلیت لیفتینگ آنها نه تنها به توان مگنت بلکه به شکل هندسی بار نیز بستگی دارد.

برخی از فاکتور های امنیتی در تولید ابزار آلات لیفتینگ بار تحت نام ضریب امنیتی Safety factor معرفی می شوند که در اغلب انواع ادوات لیفتینگ با میزان حداقلی 2:1 تولید می شوند. این ضریب در واقع نشان دهنده توان اسمی ابزار لیفتینگ ضربدر ضریب در حالت تسلیم می باشد. بعنوان مثال جرثقیل برقی 2 تن که با ضریب امنیتی 5:2 تولید شده است قابلیت لیفتینگ بار در حالت ایده آل و در مرحله تسلیم تا 2.5 برابر توان اسمی خود را دارد. برخی از ادوات لیفتینگ مانند تسمه های حمل بار که نه تنها تحت تنش های کششی بلکه دارای حساسیت هایی در تماس با سطوح تیز و برنده دارند حتی با ضرایب امنیتی بالاتری مانند 5:1 و حتی تا 8:1 نیز تولید می شوند. ضریب امنیتی در مورد سیم بکسل و زنجیر و اتصالات اسلینگ ها نیز به میزان بالایی انتخاب می شود.

تست کشش اسلینگ ها

اسلینگ ها ابزار آلاتی هستند که بصورت متصل با یک ماشین حمل بار مانند جرثقیل سقفی مورد استفده قرار می گیرند. اسلینگ ها هم از نوع زنجیری و هم از نوع سیم بکسلی تولیدذ می شوند و بصورت تک شاخه و یا چند شاخه مورد استفاده قرار می گیرند. از اسلینگ های تک شاخه برای حمل بار هایی که ابعاد و وزن کوچکتری دارند و از اسلینگ های چند شاخه در لیفتینگ بار هایی با ابعاد وسیعتر استفاده می شود. حتی طول شاخه های اسلینگ نیز می تواند یکسان نبوده و متناسب با نوع بار انتخاب شود.

در حالی که روش های تولید اسلینگ ها متفاوت است هم اسلینگ های زنجیری و هم اسلینگ های سیم بکسلی پس از تولید می بایست مورد تست کشش قرار گیرند. برخی از شرکت های بزرگ حتی برای تک تک اسلینگ ها نیز سرتیفیکت صادر می کنند. تست کشش اسلینگ که هم توان کششی و هم ضریب امنیتی را مشخص می کنند با قرار گیری رشته های اسلینگ بین دو فک بر روی یک دستگاه که مانند دستگاه پرس بصورت هیدرولیکی تولید می شود مورد کشش قرار گرفته و بدین صورت فاکتور های کیفی و امنیتی اسلینگ های زنجیری که در راس آنها تنسایل است مشخص می شود.

اسلینگ های سیم بکسلی که به روش های مختلفی مانند پرس سیم بکسل، سوکت زنی سیم بکسل و یا گیس بافت تولید می شوند دارای قابلیت های کششی متفاوتی هستند. در اغلب موارد بیشترین میزان مقاومت کششی برای اسلینگ های سوکت دار سیم بکسلی می باشد. اسلینگ های پرسی گاهی بصورت ساده و گاهی نیز قبل از فرایند پرس بصورت گیس بافت در می آیند.

دیجیتال مارکتینگ : نانوتجارت

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2077

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.