افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی آنلاین چگونه است؟

  • کد خبر : 2586
قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی آنلاین چگونه است؟
قیمت ارزهای دیجیتال در هر صرافی آنلاین متفاوت است اما به طور کلی در یک بازه مشخص قرار دارد. در این مقاله با دلایل تفاوت قیمت رمز ارزها در صرافی ارز دیجیتال آشنا می شوید.

یکی از ارکان مهمی که هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید، قیمت آن ها می باشد. اینکه سفارشات خرید یا فروش را در چه قیمتی ثبت کنید می تواند میزان سود شما را تغییر دهد یا حتی گاهی شما را دچار ضرر کند. بنابراین باید زمان درست و قیمت مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال را پیدا کنید. علاوه بر این قیمت خرید و فروش رمز ارزها در صرافی ها یکسان نمی باشد و ممکن است گاهی اختلاف زیادی داشته باشد. به همین منظور باید صرافی هایی را پیدا کنید که مناسب ترین و بهترین قیمت ها را به شما ارائه می کنند. در این مقاله با دلایل اختلاف قیمت صرافی ها آشنا می شوید و بر همین اساس، بهترین صرافی آنلاین را نیز پیدا می کنید.

قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی آنلاین

قیمت جهانی ارزهای دیجیتال در یک بازه مشخص قرار دارد. با این حال یک صرافی آنلاین با توجه به شرایطی که دارد می تواند کمی بالاتر از قیمت جهانی یا پایین تر از آن قیمت خود را ارائه کند. گاهی هم ممکن است اختلاف زیادی بین قیمت صرافی و قیمت جهانی ایجاد شود. این اتفاق به ندرت پیش می آید و دلیل آن عمق پایین بازار صرافی و اختلاف زیاد صف های خرید و فروش در آن است. در بخش بعد با عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی آنلاین بیشتر آشنا می شوید.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال

عواملی که می توانند قیمت یک ارز دیجیتال را در صرافی های آنلاین مختلف تغییر دهند متفاوت هستند. عمق بازار، اختلاف صف های خرید و فروش، قیمت پایه صرافی و قیمت تتر چند مورد از این عوامل هستند. هر چقدر که عمق بازار و اختلاف صف های خرید و فروش در یک صرافی آنلاین بیشتر باشد، ثبات قیمت خرید و فروش نیز بیشتر می شود. این یعنی وقتی شما می خواهید 2 کوین اتریوم را روی قیمت 1500 دلار بخرید، کل سفارش خرید شما با همین قیمت ثبت می گردد. در صورتی که عمق بازار صرافی کمتر از 2 اتریوم باشد، بخشی از خرید شما با قیمت بالاتر صورت می گیرد. مثلا در این مثال به جای پرداخت 3000 دلار برای خرید 2 کوین اتریوم، باید 3100 دلار بپردازید.

اختلاف صف های خرید و فروش، بعد از عمق بازار و قیمت پایه و قیمت تتر قرار می گیرد. در واقع این عامل نهایی اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های آنلاین می باشد. در مثال قبل، وقتی که اتریوم های 1500 دلاری صرافی تمام می شوند، باقی مانده خرید شما با قیمت صف بعدی انجام می شود. بنابراین هر چقدر که فاصله صف قبلی با این صف بیشتر باشد، شما مبلغ بیشتری را برای سفارش خود می پردازید. مثلا اگر صف بعدی خرید اتریوم روی عدد 1600 دلار باشد، خرید شما با 3100 دلار انجام می شود. اما در صورتی که این صف روی 1700 دلار باشد، باید 3200 دلار بپردازید.

تاثیر قیمت دلار بر ارزهای دیجیتال

عواملی هم وجود دارند که به صورت غیر مستقیم روی قیمت ارز دیجیتال در یک صرافی آنلاین تاثیر می گذارند. میزان کارمزد و قیمت دلار از همین موارد می باشند. میزان کارمزد دریافتی صرافی می تواند سود شما در خرید و فروش ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. هر چقدر که این کارمزد بیشتر باشد و حجم و تعداد معاملات شما هم بیشتر باشد، سود کمتری عایدتان می شود. به این ترتیب انگار خرید را با قیمت بالاتر و فروش را با قیمت پایین تر انجام داده اید. علاوه بر این از آنجایی که قیمت تتر وابسته به دلار است، تغییرات قیمت دلار می تواند تتر را تحت تاثیر قرار دهد. تتر هم که تعیین کننده قیمت تومانی ارزهای دیجیتال است و می تواند روی آن ها تاثیر بگذارد.

بهترین صرافی آنلاین

با توجه به توضیحات بالا، می توانید بهترین صرافی آنلاین را پیدا کنید و در آن عضو شوید. برای این کار ابتدا باید ببینید که کدام صرافی کارمزد کمتری می گیرد، عمق بازار بیشتری دارد، اختلاف صف های خرید و فروش در آن کم است و قیمت تتر مناسب تر است. البته این کار فقط به شما نشان می دهد که کدام صرافی ارزهای دیجیتال را با قیمت بهتری خرید و فروش می کند. برای اینکه بتوانید درباره کلیت صرافی آنلاین مورد نظر هم اطمینان حاصل کنید، باید موارد دیگری را هم مد نظر قرار دهید. مواردی نظیر امنیت صرافی، سرعت، پشتیبانی 24 ساعته، تنوع ارزی و سوابق صرافی از این قبیل هستند.

از این رو می توانیم بگوییم که دستیابی به بهترین صرافی آنلاین و انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت در آن کمی زمانبر است. با این حال این کار می تواند بهترین صرافی های آنلاین را به شما معرفی کند و مسیر سرمایه گذاری تان را هموارتر کند. پس از اینکه صرافی آنلاین مورد نظر خود را پیدا کردید، می توانید با انجام ثبت نام و احراز هویت در آن عضو شوید و خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2586

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.