افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

قیمت فرش ۹ متری ! چرا قیمت فرش ماشینی 9 متری نسبت به دیگر فرش ها بالا تر است؟

  • کد خبر : 2222
قیمت فرش ۹ متری ! چرا قیمت فرش ماشینی 9 متری نسبت به دیگر فرش ها بالا تر است؟

علت گران بودن فرش 9 متری: فرش در زندگی ایرانیان دارای جایگاه خاص و ویژه ای است، به گونه ای که در هر خانه ایرانی فرش را در ابعاد و اندازه های متفاوت می توانید ببینید، از گذشته تا به حال فرش کاشان در بین جهانیان زبانزد خاص و عام بوده است. و فرش های این منطقه […]

علت گران بودن فرش 9 متری:

فرش در زندگی ایرانیان دارای جایگاه خاص و ویژه ای است، به گونه ای که در هر خانه ایرانی فرش را در ابعاد و اندازه های متفاوت می توانید ببینید، از گذشته تا به حال فرش کاشان در بین جهانیان زبانزد خاص و عام بوده است. و فرش های این منطقه دارای کیفیت و زیبایی خاص و منحصر به فردی می باشد .نکته ای که مورد توجه است، قیمت فرش ماشینی می باشد.که هر کدام دارای تفاوت قیمتی خاص خود است و عوامل خاصی در این تفاوت قیمت دخیل هستند، در این مقاله قصد داریم در مورد قیمت فرش 9 متری نکات جالبی را بیان کنیم، خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خصوصیات فرش 9 متری ماشینی :

یکی از فرش های پرفروش در بین متراژهای فرش ماشینی ، فرش های 9 متری است.که با قیمت های متفاوت تولید می شود.اما چرا فرش 9 متری در بین فرش ها دارای طرفداران بیشتری است، ابعاد این فرش است که در تمام فضاها قابل استفاده است. شرکت های تولید کننده فرش ماشینی، فرش ها را در ابعاد استاندارد و غیر استاندارد بنا به سفارش مشتری تولید می کنند، فرش 9 متری در دسته فرش های استاندارد با ابعاد 3.5*2.5 قرار دارد.البته به صورت نادر و کم فرش های 9 متری ماشینی در ابعاد 3*3 تولید می شوند.از علت های مهمی که فرش 9 متری ماشینی در این ابعاد تولید می شود، عرض دستگاه های بافت فرش ماشینی است که برابر با 4 متر است و شرکت ها بافت فرش ابعاد این فرش 9 متری را این گونه محاسبه و تولید می کنند. و برای اضافه دستگاه که بافتی در آن انجام نمیشود، کناره یا پشتی تولید می کنند.فرش ماشینی 9 متری قابلیت تولید در شانه و تراکم، طرح  و همچنین رنگ های متنوع را دارد.و بسته به نیاز و سلیقه مشتری در بازار موجود است.

طول و ابعاد فرش 9 متری ماشینی :

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از مرسوم ترین و متداولترین ابعاد در بین فرش های ماشینی، فرش 9 متری است.بارها ممکن است این سوال مطرح شود که فرش 9 متری چند در چند است؟ فرش های ماشینی و دستبافت 9 متری در ابعاد 2.5 *3.5 تولید و عرضه می شود.ولی زمانی که این ابعاد را در هم ضرب کنیم، حاصلضرب 75/8 متر مربع می شود.که از متراژ واقعی فرش 9 متری 25 سانتی متر کمتر است.ولی در عرف به فرش 9 متری معروف است. اما عده ای تصور می کنند. که فرش 9 متری همان 3*3 است، باید بگویم که تصور این افراد درست است، اما فرش های 9 متری به صورت 3*3 فقط به صورت سفارشی و به ندرت تولید می شود. و بیشتر فرش های ماشینی در ابعاد 3.5*2.5 تولید می شود ،که جزء ابعاد استاندارد است.اما فرش های 2.5*3.5 حالت مستطیلی دارند و نقش ها و طرح های فرش در آن به خوبی نمایش داده می شود،اما فرش های 3*3 به صورت غیر استاندارد مربع شکل هستند.

ویژگی های فرش 9 متری ماشینی :

زمانی که قصد خرید فرش 9 متری دارید، به غیر از ابعاد فرش باید به مساحت و متراژ، سبک دکوراسیون، رنگ لوازم دکوراسیون و مبلمان توجه داشته باشید. در ادامه به نکاتی که در انتخاب فرش باید به آن دقت بیشتری داشته باشید، اشاره می کنم . با ما همراه باشید؛

متناسب بودن ابعاد فرش 9 متری با متراژ منزل

انتخاب فرش متناسب با سبک چیدمان دکوراسیون

دقت در انتخاب فرش برای فضای مورد استفاده( اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی )

توجه به میزان بودجه برای خرید فرش

دقت در کیفیت و مرغوبیت الیاف بافته شده در فرش

الیاف به کار رفته در بافت فرش 9 متری ماشینی :

الیافی که در بافت فرش ماشینی استفاده می شود به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم می شود. پشم ، پنبه ،ابریشم  و جوت جزء الیاف طبیعی هستند که در صنعت فرش ماشینی و دستبافت تولید می شود.جوت یکی از الیاف طبیعی است که نرم و براق است و دارای استحکام عالی.این گیاه در آب و هوای مرطوب و گرم در هر هفته 5 تا 8 سانتی متر رشد و به لیف طلایی مشهور است. و به علت مقاومت بالا در برابر سایش با ظرافت عالی بیشترین استفاده را در فرش های ماشینی دارد.اما الیاف مصنوعی که در بافت فرش ماشینی استفاده می شود، الیاف پلی استر، آکریلیک، پلی پروپیلن است .از جمله مزیت های الیاف پلی استر می توان به داشتن خاصیت کششی بالا، شستشوی راحت و خشک شدن سریع و مقاومت بالا اشاره کرد. به الیاف پلی استر ابریشم مصنوعی گفته می شود. و بر خلاف الیاف پشم دارای پرزدهی نیست. این موضوع موجب شده تا از نظر قیمت نسبت به ابریشم و پشم دارای قیمت پایینی داشته باشند. فرش هایی که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده مناسب برای فضاهای پرتردد نیست. اما الیاف آکریلیک که مانند پلی استر از نفت تولید می شود، دارای وزن کم و شبیه به پشم است.این الیاف قابلیت رنگپذیری و شستشوی عالی را دارند. و نسبت به بید و نور خورشید و حرارت و چربی مقاوم است.الیاف آکریلیک مخصوصا الیاف هیت ست شده دارای طول عمر بالا و ضد حساسیت هستند. و مناسب برای اتاق کودکان و افرادی که دارای آلرژی و حساسیت هستند. الیاف پلی پروپیلن که در ظاهر شبیه به الیاف آکریلیک است و رطوبت کمتری به خود جذب می کند. نسبت به نور خورشید بسیار حساس و رنگ الیاف می پرد.اما دارای مقاومت بالایی در برابر اسید است.اما به سرعت نرمی و لطافت خود را از دست می دهد.

از کجا قیمت فرش ماشینی 9 متری مناسب خریداری کنیم؟

شرکت فرش ایرانیان تولیدات متنوعی در فرش های ماشینی با طرح و رنگ های مختلف و قیمت مناسب دارد.در صورتی که فرش مورد نظرتان را مستقیما از کارخانه خریداری نمایید، قیمت آن بسیار ارزان تراز بازار فرش خواهد بود.شرکت فرش ایرانیان با حذف واسطه ها و هزینه های اضافی، کل محصولات خود را به طور مستقیم از شرکت به خریداران عرضه می کند.همه قیمت فرش ماشینی 9 متری در سایت شرکت ایرانیان https://iraniancarpet.co حدود 30 تا 50% ارزانتر از بازار فرش می باشد.برای خرید انواع فرش ماشینی 9 متری می توانید به دو روش حضوری و آنلاین اقدام به خرید فرش بدون واسطه از شرکت نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.