افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

قیمت نهال گردو بر چه اساسی تعیین می شود؟

  • کد خبر : 1330
قیمت نهال گردو بر چه اساسی تعیین می شود؟

مقدمه همانطور که میدانید نهال گردو، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در مناطق سردسیر و یا مناطقی است که کمتر درخت میوه ای در آن رشد میکند. بنابراین میتوان آن را در بیشتر زمین‌های کشور کاشت و از باردهی بسیار عالی آن بهره برد. بیشتر باغداران به دنبال خرید بهترین نهال گردو هستند. با […]

مقدمه

همانطور که میدانید نهال گردو، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در مناطق سردسیر و یا مناطقی است که کمتر درخت میوه ای در آن رشد میکند. بنابراین میتوان آن را در بیشتر زمین‌های کشور کاشت و از باردهی بسیار عالی آن بهره برد. بیشتر باغداران به دنبال خرید بهترین نهال گردو هستند. با کاشت بهترین نهال گردو و رسیدگی به آن میتوان به بهترین سوددهی از باغ گردو رسید. شاید قیمت هر نهال گردو به تنهایی زیاد نباشد، اما با توجه به اینکه معمولا در هر باغ بین 280 تا 300 اصله نهال گردو کاشته میشود. در اینصورت هزینه‌ها به طور چشمگیری افزایش میابد. اما باغداران مایلند بدانند چگونه نهال گردویی انتخاب کنند که علاوه بر قیمت اقتصادی، بهترین باردهی را برای ایشان داشته باشد؟ اصلا قیمت نهال گردو بر چه اساسی تعیین میشود؟ برای آگاهی از پاسخ این سوال‌ها با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

 قیمت نهال گردو بر چه اساسی تعیین می شود؟

فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت نهال گردو تاثیرگذار است. از جمله میزان باردهی، نیاز آبیاری، مقاومت نهال در برابر آفات و بیماری‌ها و میزان نیاز آن به سم پاشی، سازگاری با شرایط آب وهوایی مناطق، تحمل سرمایی و گرمایی؛ سازگاری با خاک و نیاز به کوددهی و… در این بخش به برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار اشاره خواهیم نمود:

  • بذری یا پیوندی : جالب است بدانید پایه‌ی اصلی نهال گردو در قیمت آن تاثیرگذار است. به طور کلی درختان گردو بر دو پایه بذری و پیوندی کشت میشوند. استفاده ارقام بذری روش سنتی‌تری است که باردهی و عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد. اما در پایه ی پیوندی، کلیه اصلاحات ژنتیکی برای رفع محدودیت‌های نهال و همچنین افزایش مقاومت آن در برابر بیشتر بیماری‌ها و آفات و افزایش تحمل سرمایی و گرمایی و از همه مهم تر افزایش محصول دهی نهال گردو انجام میشود. همانطور که حدس میزنید قیمت نهال گردوی پیوندی طبیعتا بیشتر است. قیمت اینگونه از ارقام حدود 2 برابر از ارقام با پایه بذری بیشتر است. اما با توجه به اصلاحاتی که روی آن‌ها صورت گرفته است. باردهی و مقاومت نهال، افزایش یافته و در نتیجه بهره‌وری باغدار از نهال افزایش یافته و خرید آن منطقی تر است.
  • سن نهال : سن نهال نیز یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهال گردو است. نهال 2 ساله‌ی گردو؛ بهترین سن را برای کاشت دارد. هرچه سن نهال کمتر باشد، نهال هنوز آمادگی لازم برای کاشت در باغ را ندارد. و هرچه سن نهال بیشتر باشد، نهال اصطلاحا پیر شده و با جابجایی و کاشت آن در زمین‌های دیگر نمیتواند با محیط جدید به خوبی تطبیق پیدا کرده، و در نتیجه عملکرد آن کاهش میابد.
  • باردهی : لازم به ذکر نیست که ارقام با باردهی بالاتر، از کیفیت بهتری برخوردارند و طبیعتا سوددهی بیشتری برای باغدار به همراه دارند. این ارقام برای باغدار حکم طلا را دارند. همه ی باغداران علاقه دارند تا نتیجه‌ی یکسال از تلاش و زحمت بی‌وقفه‌ی خود را با باردهی بیشتر ببینند. تا با فروش آن، به سوددهی بالاتری برسند. بنابراین درخواست برای خرید بهترین نهال گردو افزایش میابد.
  • عمر اقتصادی : عمر اقتصادی درواقع به دوره‌ی زمانی گفته میشود که نهال گردو باردهی حداکثری دارد. یعنی پس‌از کاشت نهال گردو و رسیدن به سن بلوغ تا قبل از کهولت سن نهال و افت محصول‌دهی درخت، همگی در این بازه تعریف میشوند. خوشبختانه اکثر ارقام گردو عمر اقتصادی مطلوبی دارند.

چه نهال گردویی را باید برای کاشت در باغ انتخاب کنم؟

انتخاب بهترین رقم گردو برای کاشت، تحت تاثیر شرایط محیطی خاص باغ و منطقه ی شماست. آب و هوا، رطوبت، ارتفاع از سطح دریا، حداقل و حداکثر دما در منطقه و میزان خشکی خاک و عواملی از این دست، در انتخاب خرید نهال گردو تاثیرگذار است. اما برخی از ارقام گردو قادرند با اکثر شرایط آب و هوایی و ارتفاعی تطبیق یافته و بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند. این ارقام بهترین نهال گردو برای کاشت در باغ شما به حساب میایند:

  • نهال گردوی پالیز کانادایی (ژنوتیپ کانادایی) : این رقم علاوه بر باردهی مطلوب؛ عمر اقتصادی بالایی نیز دارد. بهترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ کانادایی بین 0 تا 3000 متر است.
  • نهال گردوی چندلر : این نهال در ارتفاع از سطح دریای 0 تا 1200 متر بهترین باردهی را به همراه خواهد داشت. سن بلوغ آن 10 سالگی است و هر درخت بالغ به طور سالیانه حدود 300 کیلو باردهی به همراه خواهد داشت.
  • نهال گردوی تویسرکان : ارتفاع از سطح دریا بین 0 تا 3000 متر است. این رقم باردهی متوسطی دارد. به طور میانگین هر درخت گردوی تویسرکان بالغ باردهی در حدود 200 تا 250 کیلوگرم را دارد.
  • نهال گردوی اسرائیلی: این رقم مقاومت سرمایی و باردهی نسبتا خوبی دارد. بهترین ارتفاع برای کاشت آن بین 0 تا 2000 متر میباشد.
  • نهال گردو پیوندی فرنور: این رقم در ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا بهترین باردهی را به همراه خواهد داشت. این رقم غیربومی محصول کشور فرانسه است و باردهی آن در سن بلوغ حدود 250 تا 300 کیلوگرم خواهد بود.

توجه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشخصات نهال‌های گردو به سایت پالیزگردو مراجعه نمایید.

بهترین نهالستان برای خرید نهال گردو چیست؟

بهترین نهالستان گردو، نهالستانی است که دارای سابقه‌ی طولانی و همچنین حسن انجام خدمت از نگاه مشتریان باشد. این نهالستان باید قیمت نهال گردو را براساس مصوبه‌های جهاد کشاورزی تعیین کرده و اقدام به گران فروشی ننماید. ارائه ی گواهی سلامت نهال و همچنین ضمانتنامه کیفیت آن از وظایف نهالستان‌های معتبر است.

نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه فروش انواع ارقام گردو، دارای شناسنامه‌ی معتبر و شماره ثبت اختراع به عنوان بزرگترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور شناخته میشود. جهت افزایش رفاه حال مشتریان این نهالستان امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی و یا آنلاین و یا حضوری را برای باغداران عزیز فراهم نموده است. ارائه‌ی مشاوره رایگان در حوزه خرید نهال گردو و همچنین پاسخگویی به سوالات باغداران درباره‌ی نحوه‌ی کاشت گردو توسط متخصصین باغداری در پالیزگردو وجود دارد. گواهی سلامت نهال و ضمانتامه‌ی معتبر به همراه نهال‌ها ارسال میشود تا باغداران را از خرید بهترین نهال گردو آسوده خاطر نماید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

همچنین میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید نهال به وب سایت پالیز گردو palizgerdo.com مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.