افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

  • کد خبر : 2162
لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟
لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ لابیاپلاستی به عنوان یکی از روش های رایج زیبا سازی بانوان، یکی از جراحی های زیبایی و درمانی می باشد که امروز توسط بسیاری از بانوان مورد استفاده قرار می گیر...

لابیاپلاستی به عنوان یکی از روش های رایج زیبا سازی بانوان، یکی از جراحی های زیبایی و درمانی می باشد که امروز توسط بسیاری از بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی به منظور زیبا سازی و داشتن ظاهر متناسب اندام  تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش مشکل بزرگی و عدم تقارن در لابیا مینور یا ماژور توسط پزشک متخصص به طور کامل برطرف گردیده و درصد زیادی از مشکلات جسمی و جنسی شخص قابل درمان می باشد. بسیاری از زنان از وجود ظاهر دفرمه اندام خود رنج می برند ولیکن از انجام عمل جراحی لابیاپلاستی ترس دارند، لذا آگاهی بانوان در خصوص فرآیند و مزایا آن حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به بررسی لابیاپلاستی پرداخته شده است. با ماهمراه باشید و با این روش، مزایا و عوارض آن آشنا شوید.

لابیا پلاستی چیست؟

بزرگی و دفرمه بودن لابیا یا لب های واژن بانوان یکی از عارضه های شایعی است که امروزه توسط لبیاپلاستی به راحتی قابل درمان می باشد. در حال حاضر امکان انجام لابیاپلاستی به کمک جراحی و لیزر، مقدور می باشد. هر دو این روش ها  غالبا بی خطر می باشند. در روش لابیلاستی با لیزر نیازی به بی هوشی کامل نمی باشد، لذا خطرات ناشی از بی هوشی نیز وجود ندارند. لابیاپلاستی با استفاده از لیزر در مطب یا کلینیک تحت نظر پزشک متخصص با بی حسی موضعی انجام گرفته و بیمار هیچ دردی را حس نمی کند. پس از انجام جراحی همان روز بیمار مرخص شده و نیازی به بستری نمیباشد. با انجام لابیاپلاستی بدشکلی و بزرگی لابیاهای آلت تناسلی بانوان به طور کامل رفع میگردد.

چه کسانی باید لابیاپلاستی انجام دهند؟

برخی از بانوان دچار دفرمگی یا عدم تقارن در لابیاهای واژن می باشند. این عارضه موجب کاهش اعتماد به نفس شخص می شود و منجر به ایجاد ظاهر نا مناسب، عفونت های واژینال شدید، ناراحتی هنگام پوشیدن لباس، مشکلاتی در نشستن و تحرک و احساس درد در رابطه جنسی  می گردد. همچنین به دلیل نداشتن زیبایی ممکن است منجر به دلزدگی طرف مقابل هنگام رابطه و یا خجالت زن می گردد. همچنین برخی بانوان پس از زایمان یا رابطه جنسی زیاد به این عارضه دچار می شوند.

دلایل ابتلا به بزرگی یا عدم تقارن لابیا چیست؟

عارضه بزرگی، چروکیدگی، شل بودن لابیا مینور و ماژور اغلب زمینه وراثی دارد و پس از بلوغ شکل می گیرد. ولیکن ممکن است لابیاها تحت تاثیر برخی عوامل آسیب ببینند. همچنین مشکلات هورمونی،  تعدد بارداری، رابطه جنسی و یائسگی ممکن است منجر به این عارضه گردد.

مزایای لابیاپلاستی

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل انجام لابیاپلاستی جوان سازی و زیبایی واژن بوده و به واژن فرم طبیعی می بخشد. زیبایی منجر به افزایش اعتماد به نفس و آرامش روانی زن شده و کیفیت رابطه را بهبود می بخشد، همچنین با حذف بافت اضافی، نقاط ارگاسم بیشتر در معرض تماس قرار گرفته و لذت جنسی بیشتر می گردد. در برخی مواقع که مشکل بزرگی لابیا ماژور باشد، زن رابطه دردناک را تجربه می نماید و دچار عفونت هاییی در ناحیه واژن می شود. همچنین بزرگی لابیا ماژور تحرک را دشوار کرده و ظاهر ناخوشایندی هنگام استفاده از شلوار دارد. لابیا پلاستی تمامی این مشکلات را برطرف کرده و منجر به سلامت جنسی، روانی و جسمی زنان می گردد.

لازم به ذکر است که میتوان این عمل را همزمان با جراحی تنگ کردن واژن انجام داد.

انواع روش جراحی لابیاپلاستی

همان طور که پیش تر گفته شد، لابیا پلاستی معمولا با بی حسی موضعی می باشد، در اتاق عمل لابیا ها با استفاده از تیغ جراحی یا لیزر از واژن جدا می گردد. در جراحی با لیزر اغلب نیاز به بخیه نبوده و خون ریزی بسیار محدود می باشد و زخم با لیزر بسته می شود. ماکزیموم زمان لازمه به جهت لابیاپلاستی یک ساعت می باشد و بیمار پس از حداکثر دو ساعت ترخیص می گردد. در ادامه به بررسی تکنیک های برش لابیا ها پرداخته شده است.

تکنیک برش خطی یا منحنی Trim

این روش به منظورمتناسب سازی لبه های خارجی می باشد و در آن برش های منحنی شکل به کار گرفته می شود. در این روش می توان با توجه به سلیقه بیمار برش را انجام داد.

تکنیک Z-Plasty Technique

برش به شکل حرف Z یا  Wمی باشد. دراین روش می توان اقدام به برداشتن پوشش کلیتورس واژن نیز نمود. این روش کمترین میزان خونریزی و فشار به واژن وارد می شود و بسیار بی خطر می باشد. در پایان موضع، بخیه جذبی می گردد.

اقدامات قبل از انجام لابیاپلاستی

قبل از انجام لابیاپلاستی بیمار باید مورد معاینه پزشک متخصص قرار گرفته و پزشک از بیماری های زمینه ایی بیمار مطلع شود. همچنین انجام تست پاپ اسمیر به جهت بررسی عفونت های واژن و دستگاه تناسلی توصیه گردیده است. در کل می توان گفت در صورت داشتن عفونت باید دارو مصرف شده تا عفونت رفع گردیده و سپس جراحی انجام شد.

همچنین دو هفته قبل از لابیاپلاستی باید از مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده یا ضد انعقاد خون استفاده گردد. همچنین عدم مصرف دخانیات الزامی است. سیگار و دخانیات منجر به طولانی شدن بهبود و التیام موضع لابیاپلاستی می گردد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • پس از انجام لابیاپلاستی باید 24 ساعت استراحت مطلق داشته و به منظور جلوگیری ازعفونت، موضع لابیاپلاستی ترجیحا با استفاده از باد سرد وملایم سشوارخشک شود. همچنین از لباس های تنگ استفاده نشود.
  • بسیار ضروری است که از رابطه جنسی و استفاده از استخر تا یک ماه جدا خودداری گردد.
  • از حرکت های ورزشی سنگین دوری شده و از دستشویی فرنگی استفاده گردد.
  • داروها و پمادهای تجویزی در زمان تعیین شده مرتب مصرف و تا 5 روز در منزل استراحت نمود.
  • از خوراکی های ملین به منظورعدم ابتلا به یبوست استفاده گردد.

هزینه لابیاپلاستی به چه صورت است؟

هزینه لابیاپلاستی بسته به مطب یا کلینیک و دستمزد پزشک و نوع روش آن دارد. لذا به جهت آگاهی از هزینه با پزشک مشورت کنید.

عوارض این جراحی کدامند؟

لابیاپلاستی در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود، جز جراحی های تقریبا بی خطر می باشد. درصورتی که جراح متخصص نباشد، ممکن است خطای انسانی رخ داده، لابیاها متقارن نگردد و یا برش های نا مناسب منجر به ماندگاری جا زخم گردد.

در مواردی دیده شده که جراح اقدام به برش بیش ازحد نموده که منجر به عوارضی مانند از بین رفتن لذت جنسی در نتیجه آسیب کلیتورس گردد. همچنین همواره بخاطر داشته باشید که یک واژن طبیعی دارای لابیا با اندازه معمولی و متناسب می باشد. لذا در صورتی که اندازه متناسب لابیاها رعایت نکردد ممکن است دهانه واژن باز مانده و عفونت هایی را منجر شود.

پس از انجام لابیاپلاستی مواردی مانند، احساس سوزش و خارش، متورم شدن و التهاب طبیعی می باشد.

سخن آخر

اگر احساس می کنید که از ظاهر لابیاهای اندام جنسیتان راضی نیستید، امروز لابیاپلاستی یکی از مناسب ترین روش های زیبا سازی واژن می باشد. با انجام جراحی لابیا پلاستی توسط بهترین جراح زیبایی زنان از سلامت و زیبایی واژن لذت برده و سلامت جنسی و روانی خود را تضمین نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات های خود را در وبسایت رسمی دکتر شیرین شمس متخصص زنان و زایمان و نازایی به آدرس  www.drshirinshams.ir  مطرح کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2162

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.