افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

لیزر بدن با دستگاه الکساندرایت یا دایود؟

  • کد خبر : 3194
لیزر بدن با دستگاه الکساندرایت یا دایود؟

رویش موهای زائد در بدن موجب کاهش اعتماد بنفس بوده و مواردی مانند تعاملات اجتماعی، نوع لباس پوشیدن و … را تحت تاثیر قرار میدهد. وقتی که حجم فراوانی از موهای زائد در بدن تان وجود داشته باشد، احساس ناخوشایندی را برایتان به همراه خواهد داشت. این حس ناخوشایند به بدن، مستقیما بر اعتماد بنفس […]

رویش موهای زائد در بدن موجب کاهش اعتماد بنفس بوده و مواردی مانند تعاملات اجتماعی، نوع لباس پوشیدن و … را تحت تاثیر قرار میدهد. وقتی که حجم فراوانی از موهای زائد در بدن تان وجود داشته باشد، احساس ناخوشایندی را برایتان به همراه خواهد داشت. این حس ناخوشایند به بدن، مستقیما بر اعتماد بنفس تاثیر میگذارد. مشکل موهای زائد همواره برای خانم ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، ولی وجود موی زائد در نواحی گوناگون بدن، مشکل اکثر افراد است. همانطور که میدانید لیزر موهای زائد راهی بسیار موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است. اما آیا میدانید که کدام دستگاه لیزر برای شما مناسب میباشد؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره دو نوع از معروفترین دستگاه های لیزر ، ویژگی ها، مزایا و معایب آنها صحبت کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکس از آن جهت که عملکرد پر قدرتی داشته، ایمنی، تاثیرگذاری و سرعت بالایی نیز دارد از طرف اکثر آقایان و بانوان با انواع پوست‌ها مورد توجه قرار گرفته است. نحوه کار لیزر بدن به این شکل است که نور لیزر از سطح پوست عبور کرده و جذب ملانین‌های فولیکول مو و یا هموگولوبین موجود در خون می‌گردد.
سپس انرژی لیزر درون فولیکول مو به گرما تبدیل شده و باعث از بین رفتن آن شده و از رشد مجدد مو در آن نقطه نیز جلوگیری می‌کند.
برای کسانی که پوست روشنی دارند، استفاده از لیزر الکساندرایت پیشنهاد میشود که تاثیر بسیار زیادی داشته و به این دلیل به خوبی موهای زائد را از بین میبرد.
افرادی که پوست تیره دارند بهتر است هنگام استفاده از لیزر الکسانداریت دقت کنند که از سیستم خنک کننده برایشان استفاده شود تا ریشه موهای زائد آنها از بین برود.

برای چه نوع پوستهایی از لیزر الکساندرایت استفاده میشود؟

دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۲۱ به علت طول موج آن، برای اشخاصی که دارای پوستی تیره هستند مناسب نمی باشد و برای کسانیکه پوستی روشن و موهای تیره دارند به کار برده میشود.

نوع کارکرد دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۲۱

• نحوه کار لیزر الکساندرایت به این شکل است که طول موج نور آن با قدرت بالا به قسمت مورد نظر تابیده می‏ گردد و ایجاد گرما می‏ کند.
• گرما نیز فولیکولهای مو را هدفگیری کرده و پس از آن فولیکول ‏های مو از ریشه خارج میشوند. به مرور زمان سرعت رشد آن‏ها  پایین آمده و  با تمدید جلسات لیزر بدن،  حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد بدن از بین می روند.

از لیزر الکساندرایت برای کدام نقاط بدن میتوان استفاده کزد؟

تمام قسمت های بدن نظیر صورت، زیر بغل، دست، پا، شکم، کمر، سینه و …، که در آن موهای زائد روییده باشد، میتوان لیزر نمود.

ویژگی دستگاه لیزر الکساندرایت شامل چه مواردی است؟

۱- لیزر الکساندرایت از سیستم خنک کننده برخوردار میباشد.
۲- فولیکول های مو را متورم میسازد.

لیزر الکس برای کدام دسته از افراد مناسب میباشد؟

بهترین گزینه برای اینکه متوجه شوید که لیزر الکس برای شما مناسب است یا خیر، دریافت مشاوره از پزشک یا متخصص این کار است. زیرا میبایست بررسی دقیقی از شرایط شما از قبیل رنگ پوست، رنگ مو و … که از فاکتورهای بسیار مهم در زمان لیزر بدن است، به عمل آید.
در کل اشخاصی که موهای تیره دارند، بهترین گزینه ها برای لیزر موهای زائد هستند. باید بدانید که لیزر موهای زائد برای تمام افراد یکسان عمل نمیکند و نتیجه متفاوتی دارد. زمانیکه سن شما بالا میرود، رنگ موهایتان خاکستری می‌شود. پس بهتر است پیش از خاکستری شدن موها برای لیزر بدن اقدام نمائید..

استفاده از لیزر الکس چه مزایای دارد؟

اکثر افراد با انواع مختلف پوستها می توانند از آن استفاده کنند.
نفوذ مناسبی به پوست دارد.
دارای قدرت بالا بوده و در تعداد جلسات کم موهای زائد را از بین میبرد.
لیزر الکس به عنوان تنها لیزر برای درمان پر مویی “سندرم آمبراس” به کار برده می‌شود.

لیزر الکساندرایت چه عوارضی به دنبال دارد؟

اگر اپراتور دستگاه لیزر به درستی آموزش ندیده باشد امکان دارد که فرد مراجعه کننده در جلسات با آسیب هایی همانند حس درد، تورم و التهاب پوست و ایجاد سوختگی و لک مواجه شود.
همچنین ممکن است این لیزر تغییراتی را در رنگدانه پوست ایجاد کند و رنگ پوست را تیره یا روشن گرداند.

چه تعداد جلساتی برای درمان با لیزر الکس مورد نیاز است؟

به طور کل تعداد جلساتی که برای لیزر الکس مورد نیاز است بین ۴ تا ۸ جلسه می‌باشد. ممکن است تصور کنید که شاید یک جلسه برای لیزر الکس کافی باشد. اما برای از بین بردن موهای زائد به صورت کامل، باید یک دوره درمانی داشته باشید. به دلیل آنکه موها به شکل چرخه‌ای رشد می کنند، نیاز است که چندین جلسه لیزر موهای زائد را انجام دهید زیرا در هر جلسه فقط فولیکول هایی که در زمان درمان در مرحله رشد فعال هستند از بین می روند. جلسه بعدی شما نیز همزمان با مرحله رشد فعال بعدی قرار میگیرد.
عوامل زیادی از جمله هورمون ها، سن، نژاد، وزن، متابولیسم، دارو و … در رشد موهای بدن تاثیرگذار است و از آن رو که پوست و موی افراد با یکدیگر متفاوت است، نتیجه به دست آمده برای افراد نیز با یکدیگر متفاوت میباشد.

آیا لیزر الکس یک روش دائمی برای رفع موهای زائد است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، لیزر، موهای زائد را به صورت دائمی از بین نمیبرد، بلکه فقط در کاهش آنها موثر است. همه افراد فولیکول های زیادی دارند که در طول زندگی شان در حالت خواب هستند و توسط لیزر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. عواملی همچون افزایش سن و تغییرات هورمونی نیز می توانند فولیکول ها را به حالت خواب درآورند.

لیزر دایود، دستگاه لیزر مناسب برای پوست ایرانی ها

بر اساس رنگ های گوناگون پوست و تغییر رنگ آنها در مقابل نور آفتاب، پوست خانم های ایرانی اغلب در گروه تیپ 3 و 4 بین 5 دسته بندی رنگ پوست قرار می گیرد.
به دلیل میزان زیاد ملانینی که در پوست های تیره وجود دارد، دستگاه لیزر دایود، مناسب ترین دستگاه برای آنها می باشد. طول موج لیزر دایود ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر است که نفوذ بالایی در پوست دارد و به همین دلیل کمتر جذب رنگ دانه های لایه ی اپیدرم افراد با پوست تیره میشود و مستقیما با تاثیر بر رنگدانه های موجود در ریشه ی مو، آنها را از بین می برد. و بر این اساس سوختگی کمتر و کارایی بالاتری برای این دسته از افراد به همراه دارد.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر دایود به چه صورت است؟

دستگاه لیزر دایود نور قرمز رنگی به شکل مرئی تولید میکند که این نوع نور موثرترین نور برای از بین بردن سلول های مو به شمار می آید.
لیزر دایود، نور را در کسری از ثانیه پالس میکند و این اشعه ها به ریشه ی مو تابیده  و انرژی نورانی را به انرژی گرمایی در محل برخورد تبدیل میکنند و جذب رنگدانه های موجود در ریشه ی مو می شوند و به مقداری آن را گرم می کنند که ریشه ی مو به صورت کامل از بین برود. به این فرآیند، الکتروترمولیز گفته میشود. دستگاه لیزر دایود به طور مستقیم فولیکول‌ ها را مورد هدف قرار میدهد و در قیاس با دیگر دستگاه های لیزر، کمترین آسیب را به پوست اطراف مو میرساند.
با در نظر گرفتن نحوه عملکرد لیزر دایود، هر چه فرد دارای موهای تیره تری باشد، لیزر بر آن تاثیر بیشتری دارد. به عبارتی دیگر لیزر برای موهای بسیار روشن یا کسانی که موهایشان خاکستری شده است نتیجه ی دلخواهی در پی نخواهد داشت.

تعداد جلسات درمانی که برای استفاده از دستگاه لیزر دایود مورد نیاز است

معمولا بین 6 تا 10 جلسه درمان برای از بین بردن موهای زائد با این دستگاه توصیه میگردد. البته رعایت چرخه کامل رشد مو در نتیجه درمان با لیزر اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر فاصله میان جلسات درمانی میبایست برای صورت بین ۴ تا ۶ هفته و در سایر نقاط بدن بین ۶ تا ۸ هفته باشد.

تعداد جلسات درمانی در افراد متفاوت بوده و به عوامل گوناگونی از قبیل جنسیت، سن، ضخامت مو، سطح هورمون ها، ناحیه مورد درمان و … بستگی دارد.
پس از آنکه جلسات درمانی خود با دستگاه لیزر دایود را تمام کنید، حدود 80 تا 90 درصد موهای زائد خود را حذف دائمی نموده و الباقی موها نیز در پایان جلسات درمان به شکل کرکی و بی رنگ در خواهند آمد.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه دایود چیست؟

امروزه شیوه های از بین بردن دائمی موهای زائد پیشرفت‌ بسیاری داشته است. دستگاه لیزر موهای زائد دایود هم  جزو این پیشرفت ها بوده است. اگر از مزایا و معایب دستگاه لیزر دایود اطلاع داشته باشید میتوانید انتخاب متناسب‌تری برای پوست خود نمائید.

• مزایای دستگاه لیزر دایود
برترین مزیت دستگاه لیزر دایود، جوابدهی آن بر روی انواع مختلف تیپ های پوستی‌ است. دستگاه لیزر دایود این امکان را دارد که در طول موج‌های مختلف تنظیم شود. اپراتور با استفاده از این قابلیت طول موج خروجی را بر حسب رنگ پوست فرد تنظیم مینماید.
دیگر مزیت لیزر دایود، میزان بالای عمق نفوذ امواج است. این دستگاه با عمق نفوذ ۸۰۸ نانومتر، تسلط بسیار خوبی بر ملانین‌ مو دارد. در واقع میتوان گفت که این ویژگی، دستگاه لیزر دایود را به مناسب‌ترین فناوری لیزر موهای زائد تبدیل کرده است.
علاوه بر این امکان رنگدانه‌ سازی و رشد دوباره موهای زائد با دستگاه لیزر دایود بسیار کمتر از دیگر روش‌ها است.
این دستگاه مجهز به سیستم خنک‌سازی پوست در طول درمان بوده و به این دلیل حس درد را تا مقدار زیادی کاهش میدهد.

• معایب دستگاه لیزر دایود
یکی از معایب این دستگاه، تغییر رنگ پوست پس از لیزر درمانی میباشد. البته این تغییر رنگ به مرور زمان رفع شده و رنگ پوست به حالت اولیه برمی‌گردد.
بازدهی لیزر دایود نیز تا حدودی پایین بوده که عمدتا این مشکل مربوط به تنظیم دستگاه میباشد. به همین خاطر به افراد متقاضی این دستگاه توصیه می‌شود که به مراکز معتبر مراجعه نمایند تا از بروز این مشکل پیشگیری شود.

انتخاب صحیح دستگاه لیزر موهای زائد

پیش از درمان باید دستگاه مناسب برای نوع پوست شما توسط کارشناس و متخصص این کار انتخاب شود. توصیه میکنیم برای دریافت مشاوره به کلینیک های لیزر مراجعه نموده و حتما با پزشک متخصص کلینیک مشورت نمایید و اصرار به استفاده از دستگاهی خاص نکنید زیرا امکان دارد استفاده از دستگاه نامناسب عواقبی همانند سوختگی و لک را برایتان به همراه داشته باشد. برای انتخاب کلینیک لیزر معتبر در اطراف محل زندکی و یا کار خود می توانید به سایت ایران جابینو مراجعه نمایید. سایت ایران جابینو بانک اطلاعات مشاغل می باشد و لیست بهترین کلینیک های لیزر را در اختیار شما قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.