افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

مانع یا دعوت؟! دیدگاه های غیر منطقی در مورد پارتیشن شیشه ای

  • کد خبر : 5367
مانع یا دعوت؟! دیدگاه های غیر منطقی در مورد پارتیشن شیشه ای

در صورتی که قصد استفاده از پارتیشن های شیشه ای را داشته باشید، احتمالا حین مشورت گرفتن (برای خرید پارتیشن شیشه ای) با دیدگاه هایی چون: این دیوار های شیشه ای مانع تمرکز و باعث حواس پرتی می شوند، گران قیمت هستند، حریم خصوصی را کاهش می دهد، برای فضای کار رسمی مناسب نیستند، حس […]

در صورتی که قصد استفاده از پارتیشن های شیشه ای را داشته باشید، احتمالا حین مشورت گرفتن (برای خرید پارتیشن شیشه ای) با دیدگاه هایی چون: این دیوار های شیشه ای مانع تمرکز و باعث حواس پرتی می شوند، گران قیمت هستند، حریم خصوصی را کاهش می دهد، برای فضای کار رسمی مناسب نیستند، حس بازرسی در افراد ایجاد می کنند، خطرناک است ممکن است بشکند ، مناسب فضای کم نیست و … برخورد کرده اید.

حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا واقعا این دیدگاه ها درست و منطقی است؟ دلیل و منشا پیدایش این دیدگاه ها چیست؟ راهکار جلوگیری از هر کدام چیست؟ در این مطلب قصد داریم به صورت کاملا بی طرف این مسائل را بررسی کنیم.

دلیل پیدایش دیدگاه های غیرمنطقی در مورد پارتیشن شیشه ای

دلایل مختلفی برای مطرح شدن این دیدگاه های غالبا نادرست وجود دارد. یک دلیل این است که برخی از افراد با پارتیشن های شیشه ای آشنایی ندارند و نمی دانند که این پارتیشن ها چه مزایایی دارند. دلیل دیگر این است که برخی از افراد دیدگاه هایی سنتی در مورد طراحی داخلی دارند و معتقدند که پارتیشن های شیشه ای مدرن و غیررسمی هستند. دلیل مهم تر هم آن است که به احتمال زیاد در تور افراد نادرست و فرصت طلب افتاده و باعث رقم خوردن تجربه ای تلخ برای وی شده است.

بررسی اجمالی هر سوال پرتکرار

حال که با دلایل مطرح شدن آن سوال ها آشنا شدیم، نوبت به بررسی سوال ها و درست و غلط بودنشان رسیده است. لازم به ذکر است که برای رسیدن به جوابی مفید و منطقی، با مشاوران حرفه ای مجموعه دکوپارت1 یکی از پیشرو ها در ارائه خدمات تولید و فروش پارتیشن شیشه ای مشورت کرده ایم.

دیوارهای شیشه ای مانع تمرکز و باعث حواس پرتی می شوند!

این یک نگرانی شایع است، اما لزوما نمی توان آن را مسبب اصلی حواس پرتی نامید! در این صورت اگر کسی را زندانی و محسور نماییم، بازدهی آن افزایش می یابد؟ قطعا خیر! این پارتیشن ها در صورت استفاده درست می توانند به ایجاد یک محیط کاری یا آموزشی پویا کمک کنند. باید به یاد داشت که وقتی می توانید محیط اطراف خود را ببینید، باعث ایجاد حس آزادی و عدم محسور بودن می شود و بهره وری را افزایش می دهد.

دیوایدر های شیشه ای گران قیمت هستند!

سوالی همیشگی! در واقع، قیمت هر کالا و محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ در این مورد نیز جنس و نوع شیشه، ابعاد پارتیشن، برند و مجری کار عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارتیشن شیشه ای می باشند. با این حال، استفاده از این محصول می تواند یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه باشد و در مقایسه با ساخت دیوارهای آجری و سنتی انتخابی بهتر به شمار می رود. لازم به ذکر است حتی اگر دیوار های سنتی در برخی شرایط هزینه ساخت کمتری داشته باشند، از آن طرف هزینه ای که بابت خرید پارتیشن شیشه ای می شود یک دفعه است و می توان آن را به مکان های جدید انتقال داد اما دیوار های سنتی را نمی توان جابجا کرد چون ثابت هستند.

دیوار شیشه ای حریم خصوصی را از بین می برد!

ابتدا باید منظور از حریم خصوصی را متوجه شد! اگر محیط سالم باشد، پارتیشن شیشه ای به مراتب از دیوارهای سنتی و کاذب بهتر است. از طرفی دیگر، یکی از انواع پارتیشن ها مدل مات است که تنها نور را از خود عبور می دهد و شفافیت آن بسیار کم است. حالا در صورتی که مایل به استفاده از این نوع جداکننده ها نباشیم چه؟ یعنی اگر بخواهیم در شرایطی خاص «مانند یک جلسه کاری مهم» حریم خصوصی ایجاد کنیم باید چه کار کنیم؟ جواب پارتیشن شیشه ای هوشمند یا مات شونده است! با استفاده از این دسته دیوارهای شیشه ای می توان شفافیت دلخواه را تنظیم کرد و میزان دید افراد را کنترل کرد. (به این صورت می توان از پارتیشن های شیشه ای برای ایجاد حریم خصوصی در یک محیط عمومی نیز استفاده کرد.)

پارتیشن شیشه ای یک عنصر غیر رسمی است و برای فضاهای رسمی مناسب نیست!

شیشه یک عنصر انعطاف پذیر است که می توان آن را با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. در واقع، پارتیشن شیشه ای می تواند در فضاهای رسمی و غیر رسمی استفاده شود؛ پس این نیز یک باور غلط است! برای مثال اگر حتی در اینترنت سری به شرکت های رسمی و استارتاپ ها در سیلیکون ولی بزنید، شاهد استفاده فراوان از انواع پارتیشن شیشه ای خواهید بود.

پارتیشن های شیشه ای باعث می شود افراد احساس کنند مورد بازرسی قرار می گیرند!

این حس در دفاتر و شرکت ها قابل درک است، طبیعی است که هر مدیری تمایل به نظارت بر عملکرد کارکنانش دارد اما پارتیشن های شیشه ای لزوما باعث ایجاد احساس بازرسی نمی شوند. در واقع، در صورت نگرش درست می توان به این پی برد که پارتیشن های شیشه ای به ایجاد احساس شوق و امنیت و اعتماد کمک می کنند. برای مثال وقتی می توانید ببینید که چه کسانی در اطراف شما هستند، احساس تنهایی نکرده و انرژی بیشتری حین کار می گیرید و احتمال افزایش بهره وری بسیار بیشتر می شود.

پارتیشن های شیشه ای از نظر ایمنی خطرناک هستند!

پارتیشن های شیشه ای استاندارد از شیشه های ایمنی ساخته شده اند که در صورت شکسته شدن به قطعات کوچک و غیر تیز تبدیل می شوند. این قطعات کوچک خطر کمتری برای افراد دارند. پس این نکته به بودجه، ضمانت و کیفیت خدمات مرکز فروش پارتیشن شیشه ای بستگی دارد. ازین رو پیشنهاد همیشگی ما یک مرکز معتبر مانند دکوپارت1 است که تمام جوانب امنیت و استانداردهای لازم را می سنجند.

پارتیشن های شیشه ای برای فضاهای کوچک مناسب نیستند!

این نیز یک تصور رایج است. در واقع، ماهیت پارتیشن شیشه ای آن است که می تواند به ایجاد یک فضای دلباز در یک فضای کوچک کمک کند. برای مثال شما یک اتاق 8 متری را در نظر داشته باشید، اگر بخواهید از دیوار یک و نیم آجری که از امنیت لازم برخوردار باشد استفاده کنید، بدون احتساب لایه گچ و رنگ حداقل ضخامتی برابر با 35 سانتی متر دارد! اما ضخامت دیوار های شیشه ای تنها به چند میلی متر می رسد! از طرفی دیگر شیشه باعث افزایش عبور نور طبیعی، حس بزرگ بودن فضا و کاهش مصرف برق می شود.

نکات خرید پارتیشن شیشه ای

حال که هم علل ها را بررسی کردیم و هم توانستیم دیدگاه های غیر منطقی را پاسخ دهیم، برای جمع بندی مطالب گفته شده، نکات اصلی در خرید پارتیشن های شیشه ای را به صورت اجمالی ذکر می کنیم:

  • با خودتان صادق باشید! از خود بپرسید که واقعاً به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا به دنبال بهبود ارتباط و اتسفاده از مزایای پارتیشن شیشه ای هستید یا صرفا می خواهید با هزینه ای به ظاهر کمتر، یک دیوار ساده و پر دردسر برای فضای خود بسازید؟
  • نمونه هایی از پارتیشن های شیشه ای را در مکان های مختلف ببینید. این به شما کمک می کند تا ببینید که پارتیشن های شیشه ای در محیط های گوناگون چگونه به نظر می رسند. مثلا می توانید از مجریان مجموعه دکوپارت1 بخواهید تا نمونه کارهایشان را به شما نشان دهند.
  • با یک طراح یا پیمانکار مطمئن مشورت کنید. در آخر حتی اگر هیچ یک از نکات را رعایت نکنید، مشاوران و متخصصان این حوزه می توانند به شما کمک کنند تا پارتیشن شیشه ای مناسب برای نیازهای خود را با بهترین هزینه و به بهترین حالت انتخاب کنید.
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5367

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.