افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

ماینینگ رمز ارز چیست و مناسب چه افرادی است؟!

  • کد خبر : 1484
ماینینگ رمز ارز چیست و مناسب چه افرادی است؟!

اگر سوال شود که “استخراج کردن” چیست؟ به احتمال زیاد، ذهن بسیاری از ما به سمت خارج کردن مواد گوناگون از معادن میرود. جالب است بدانیم که امروزه “استخراج کردن” فقط به خارج نمودن طلا، زغال سنگ و… مربوط نمیشود. بلکه استخراج معدن یا همان ماینینگ، یکی از اصطلاحات رایج در دنیای رمزارزها میباشد. در […]

اگر سوال شود که “استخراج کردن” چیست؟ به احتمال زیاد، ذهن بسیاری از ما به سمت خارج کردن مواد گوناگون از معادن میرود. جالب است بدانیم که امروزه “استخراج کردن” فقط به خارج نمودن طلا، زغال سنگ و… مربوط نمیشود. بلکه استخراج معدن یا همان ماینینگ، یکی از اصطلاحات رایج در دنیای رمزارزها میباشد. در این مطلب، قصد داریم به زبانی ساده ماینینگ رمزارز (Cryptocurrency Mining) را بیان کنیم. اگر دوست دارید از اصول سرمایه گذاری و انواع ارز دیجیتال رمزنگاری شده بیشتر بدانید، حتماً پس از مطالعه این متن سری به وبسایت آرن کریپتو بزنید. در مجموعه آرن کریپتو، طیف گسترده ای از مقالات آموزشی، اخبار و تحلیل هایی ارائه شده‌اند که برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال مفید هستند. و اما موضوع مورد بحث این مطلب: “ماینینگ”.

ماینینگ چیست؟

در چند سال اخیر، ارزهای متنوعی به صورت دیجیتالی و با استفاده از کامپیوترها به وجود آمده‌اند که روز به روز هم بر محبوبیت آنها افزوده میشود. اصول این ارزها بر پایه علم رمزنگاری می باشد. از این رو، به آنها کریپتوکارنسی می‌‌گویند که مشهورترین آنها عبارتند از: کوین، اتریوم، لایتکوین و…؛ بنابراین، استخراج رمز ارز یعنی: تولید کردن ارزهای رمزنگاری شده با استفاده از اجرای الگوریتم های پیچیده به کمک کامپیوتر ها. به زبان ساده تر میتوان گفت: افراد مختلف میتوانند به کمک کامپیوترها به حل معادلات رمزنگاری بپردازند و در قبال این کاری که انجام میدهند پاداش دریافت کنند. در حقیقت، پاداش آنها رمز ارز هایی است که استخراج شده و به دست می‌آورند. به مجموعه کامپیوترها و فردی که مسئول استخراج است، ماینر می‌گویند.

آیا استخراج رمز ارز ها قانونی است؟

به طور کلی، ماینینگ رمزارز کار غیرقانونی نمی باشد ولی به شدت بستگی به موقعیت جغرافیایی و محل کار شما دارد. به این دلیل که دولتهای مختلف در سراسر جهان نگاه های متفاوتی به فرآیند استخراج ارز رمزنگاری دارند. البته کشورهای زیادی از جمله ایران هستند که با وضع قوانین و صدور مجوز به افراد اجازه استخراج را در سطح وسیع می دهند.

اخبار و اطلاعات رمز ارزها در مجموعه آرن کریپتو

قبل از اقدام به این نکات توجه کنید؟

هدف اصلی ما این است که به شما همراهان گرامی کمک کنیم تا بتوانید با آگاهی و دید بازتر در جهت درستی به فعالیت در بازار رمز ارزها بپردازید. اگر چه استخراج کریپتوکارنسی ها کاری آسان به نظر می‌آید ولی شاید مناسب هر شخصی نباشد. پس، به این نکات مهم توجه داشته باشید:

_ اجرای فرآیند ماینینگ در سطح وسیع، به پردازشگرهای قدرتمند کامپیوتری و همینطور برق زیادی نیاز دارد.

_ استخراج کردن ارز دیجیتال رمزنگاری شده، بوسیله کامپیوتر شخصی و یا موبایل هم امکانپذیر است ولی توجیه اقتصادی ناچیزی دارد. بنابراین، برای رقابت با سایر ماینرها نیاز به امکانات بیشتر و گرانتری دارید.

_ به مرور زمان افراد بیشتری به فعالیت در این زمینه پرداخته اند. به همین دلیل، بازده استخراج در یک بازه زمانی مشخص، کاهش یافته و در نتیجه سودآوری پایین می‌آید.

_ همانطور که اشاره شد، فرآیند Mining در برخی نقاط جغرافیایی، غیرقانونی می‌باشد. پس، قبل از هر گونه اقدامی برای سرمایه گذاری، شرایط و قوانین را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است که راه‌های دیگری نیز برای سود بردن از بازار رمز ارزها وجود دارد. میتوانید با کلیک بر روی آدرس اینترنتی www.arencrypto.com  وارد وبسایت شده و از مطالب مفید مجموعه آرن کریپتو استفاده نمایید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1484

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.