تاریخ : چهارشنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۰ 14 ذو القعدة 1442 Wednesday, 23 June , 2021
1

مدیریت دیابت: یک راهنمای غذای سالم

  • کد خبر : 150
مدیریت دیابت: یک راهنمای غذای سالم

طبق برآورد فدراسیون بین المللی دیابت ، در هند در سال ۲۰۱۳ حدود ۶۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت وجود داشته است. قند خون به عنوان گلوکز خون نیز شناخته می شود. این منبع حیاتی انرژی برای بدن است. انسولین هورمونی است که به بدن در استفاده از گلوکز کمک می کند. اگر انسولین کافی […]

طبق برآورد فدراسیون بین المللی دیابت ، در هند در سال ۲۰۱۳ حدود ۶۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت وجود داشته است. قند خون به عنوان گلوکز خون نیز شناخته می شود. این منبع حیاتی انرژی برای بدن است. انسولین هورمونی است که به بدن در استفاده از گلوکز کمک می کند. اگر انسولین کافی توسط بدن تولید نشود یا به انسولین پاسخ ندهد ، گلوکز در خون جمع می شود و منجر به دیابت می شود. بدن به طور طبیعی قند خون را از غذایی که می خوریم و در بدن ذخیره می کند ، تولید می کند. با ترکیبی از یک رژیم غذایی و دارو با برنامه ریزی خوب می توان دیابت را مدیریت کرد. برای جستجوی اطلاعات تغذیه مواد غذایی از وب سایت هایی استفاده کنید که پایگاه داده های تغذیه ای رایگان و برچسب های غذایی را ارائه می دهند. یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای مدیریت دیابت ضروری است. غذایی که می خورید بر قند خون ، وزن بدن و سلامت قلب تأثیر می گذارد. سه گروه اصلی غذایی که کالری ایجاد می کنند کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی هستند.

در میان گروه های غذایی ، کربوهیدرات ها بیشترین تأثیر را روی سطح قند خون دارند. بعد از غذا ، میزان قند خون شما با توجه به میزان کربوهیدرات موجود در غذا تعیین می شود. داده های تغذیه به شما کمک می کند غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند را شناسایی کرده و اندازه بخشها را کنترل کنید. نمونه هایی از غذاهای غنی از کربوهیدرات عبارتند از: برنج ، نان ، روتی ، ناان ، غلات ، ماکارونی ، غلات ، سبزیجات نشاسته دار (سیب زمینی) ، لوبیای خشک ، عدس ، شیر ، ماست ، میوه ها ، آب میوه ها ، نوشابه های گازدار و دسرها. پروتئین یک قسمت اساسی از رژیم شما است اما کالری کمک می کند. مصرف زیاد آن می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش مصرف چربی شود. گوشت بدون چربی ، لبنیات کم چرب یا بدون چربی و پروتئین های گیاهی گزینه های خوبی هستند. غذاهایی که محتوای چربی زیادی دارند نیز کالری زیادی دارند. که می تواند منجر به افزایش وزن شود. به حداقل رساندن چربی های اشباع و ترانس می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و از بهبود کنترل وزن پشتیبانی کند. پایگاه داده های معتبر تغذیه آنلاین همچنین محتوای چربی غذاها را فراهم می کنند.

کاهش وزن همچنین می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. ورزش منظم و کنترل کالری می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود از شمارنده های رایگان کالری استفاده کنید. برنامه های راحت شمارش کالری در تلفن های همراه به شما کمک می کند هنگام بیرون غذا خوردن در مسیر خود باشید. برای ایجاد برنامه های غذایی شخصی متناسب با دوز و برنامه انسولین یا دارو با یک متخصص تغذیه همکاری کنید. یک متخصص تغذیه که رژیم های قومی را می فهمد می تواند برای تنظیم برنامه های غذایی موثر با شما همکاری کند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.