افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

مزیت‌های کاربرد پنجره UPVC در ساختمان چیست؟

  • کد خبر : 1820
مزیت‌های کاربرد پنجره UPVC در ساختمان چیست؟
مزیت‌های کاربرد پنجره UPVC در ساختمان چیست؟ درب و پنجره‌های UPVC در چند سال اخیر محبوبیت خاصی در ایران پیدا کرده‌اند؛ به ‌طوری که می‌توان آن‌ها را در ساختمان‌های زیادی در سراسر ایران مشاهده کر...

درب و پنجره‌های UPVC در چند سال اخیر محبوبیت خاصی در ایران پیدا کرده‌اند؛ به ‌طوری که می‌توان آن‌ها را در ساختمان‌های زیادی در سراسر ایران مشاهده کرد. این پنجره‌ها مزیت‌های گوناگونی دارند که باعث برتری آن‌ها نسبت به پنجره‌های فلزی قدیمی می‌شود. البته در نظر داشته باشید که تعداد و شکل این مزیت‌ها ممکن است در برند‌های مختلف با هم تفاوت داشته باشد. به ‌عنوان مثال پروفیل در و پنجره هافمن به‌ مراتب کیفیت مرغوب‌تری نسبت به دیگر برندها دارد. اگر برای تهیه پنجره‌های UPVC شک دارید یا به طور کامل از ویژگی‌های آن آگاه نیستید، در این مطلب همراه ما باشید و با بخشی از مزایای بی‌نظیر این پنجره‌ها آشنا شوید.

آشنایی با UPVC

واژه UPVC مخفف عبارت Unplasticised Polyvinyl Chloride است. این عبارت به‌معنی پلی وینیل کلراید سخت است که نوعی پلاستیک محسوب می‌شود. این ماده از زمان کشفش تاکنون در صنایع مختلف کاربرد داشته است. از مهم‌ترین کاربردهای UPVC می‌توان به لوله‌های آب و فاضلاب اشاره کرد. با گذر زمان، این ماده به صنعت ساختمان‌سازی راه پیدا کرد و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، UPVC را به گزینه‌ای مناسب برای ساخت درب و پنجره تبدیل کرد. ویژگی‌هایی نظیر نگه‌داری راحت، شست‌وشوی ساده و استحکام بالا باعث برتری UPVC شده است. امروزه این ماده را می‌توان در درب و پنجره‌های ساختمان‌های گوناگون در سراسر دنیا یافت.

۱۰ مزیت اصلی پنجره‌های UPVC

۱. ثبات رنگ

اگر کیفیت مواد اولیه پروفیل‌ها مناسب باشد، عمر طولانی‌تری خواهند داشت و جلای آن‌ها ثابت می‌ماند. پس بهتر است سراغ پروفیل‌ها مرغوب مانند پروفیل در و پنجره هافمن بروید. به‌طور کلی پروفیل‌های UPVC سفید هستند و نیاز به رنگ‌آمیزی ندارند.

۲. عایق گرما و صدا

خاصیت عایق‌کاری پنجره یو پی وی سی جزو مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن‌هاست. میزان عایق بودن این پنجره‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نوع پروفیل، یراق‌آلات، نصب، فرایند تولید و مونتاژ، شیشه، نوع پروفیل گالوانیزه درون پنجره، ماشین‌آلات موجود در خط تولید و…

۳. درآوردن اشکال هندسی مختلف

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های پروفیل UPVC، امکان تغییر شکل آن است. با استفاده از دستگاه‌های مخصوص می‌توان خم‌های گوناگون روی پروفیل‌ها ایجاد کرد و شکل‌های هندسی متنوعی با آن‌ها تولید کرد. پس شما می‌توانید پنجره‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف داشته باشید.

۴. تنوع یراق‌آلات

شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، یراق‌آلات (بازشو‌ها) گوناگونی را برای پنجره‌های خود تهیه کنید. از جمله یراق‌آلات پنجره‌های UPVC می‌توان به پنجره‌های بازشو از بالا و کنار و انواع پنجره‌های کشویی اشاره کرد.

۵. امکان تعویض راحت

یکی از نگرانی‌های افراد هنگام تعویض درب و پنجره، به‌هم‌ریختگی و تخریب بنا است که ممکن است دردسرساز باشد. خوشبختانه برای تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های UPVC با هیچ‌کدام از این مشکلات روبه‌رو نخواهید شد و تعویض به‌آسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

۶. استقامت و پایداری

درب و پنجره‌های UPVC استحکام و ماندگاری بالایی دارند و با اجناس فلزی مقایسه می‌شوند!

۷. تنوع رنگ برای انواع سلیقه‌ها

می‌توان پروفیل‌ها را به رنگ‌های مختلفی درآورد و نیازهای سلیقه دکوراسیون افراد مختلف را پوشش داد. از دو راه زیر می‌توان پروفیل‌های UPVC را رنگی کرد:

  • روش اول و ساده‌تر استفاده از پوشش‌های لمینت است. در این روش پوشش لمینت که ماندگاری مناسبی نیز دارد را روی پروفیل می‌چسبانیم. این پوشش‌ها معمولا طرح‌دار (مثل طرح چوب) هستند.
  • روش دوم رنگ‌آمیزی ماده UPVC است که با رنگ‌های مخصوصی انجام می‌شود.

۸. امنیت بیشتر

طراحی‌های نوآورانه و تکنولوژی پیشرفته به‌کاررفته در پنجره‌های UPVC (مانند یراق‌آلات و چفت‌ها مدرن) باعث ایمنی دوچندان این پنجره‌ها شده است.

۹. شیشه‌های چندجداره

شاید محبوب‌ترین ویژگی پنجره‌های UPVC، شیشه‌های چند جداره آن باشد. همان طور که می‌دانید بخش اعظم اتلاف انرژی از شیشه‌های پنجره صورت می‌گیرد. خوشبختانه شیشه‌های دوجداره تا حد بسیاری از این اتلاف گرما جلوگیری می‌کنند.

۱۰. قفل‌های اتوماتیک

یکی دیگر از مزیت‌های مهم درب و پنجره‌های UPVC امکان استفاده از یراق‌آلات و قفل‌های الکترونیکی و کنترل از راه دور است. این امکان در پنجره‌های آهنی قدیمی وجود نداشت؛ اما امروزه می‌توان در پنجره‌های UPVC آن را مشاهده کرد.

اکنون که این مطلب را خواندید، با مزیت‌ها و دلایل برتری پنجره‌های UPVC بیشتر آشنا شدید. پس پیش از این وقت را تلف نکنید و این پنجره‌ها را تهیه کنید. البته ممکن است با خود فکر کنید کدام برند مناسب‌تر است؟ پیشنهاد ما تهیه جنس مرغوبی مانند پروفیل در و پنجره هافمن است. هافمن با ضمانت کیفیت پروفیل‌های خود و پشتیبانی مناسب، رضایت مشتریان بی‌شماری را کسب کرده است و با نصب آسان و بدون تخریب، خیال شما را راحت می‌کند. بی‌شک مزیت‌های پنجره‌های UPVC بیشتر از این‌هاست. شما چه موارد دیگری را می‌شناسید؟ اگر قصد خرید یا تعویض در و پنجره‌های منزل خود را دارید، برای ثبت سفارش یا محاسبه قیمت می‌توانید با شماره تلفن 1644 تماس گرفته و از پشتیبان‌های هافمن مشورت بگیرید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.