افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 July , 2024
1

معایب لمینت دندان چیست؟

  • کد خبر : 2860
معایب لمینت دندان چیست؟

اغلب افرادی که برای اصلاح لبخند و تغییر فونت و اندازه و رنگ دندان خود به سراغ لمینت دندان می‌روند با سوالات متعددی روبرو می‌شوند. یکی از این سوال‌ها این است که معایب لمینت دندان چیست؟ لمینت یک روش ترمیمی برای رفع مشکلات و نواقص جزئی دندان می‌باشد. اگر لمینت دندان روش به درستی و […]

اغلب افرادی که برای اصلاح لبخند و تغییر فونت و اندازه و رنگ دندان خود به سراغ لمینت دندان می‌روند با سوالات متعددی روبرو می‌شوند. یکی از این سوال‌ها این است که معایب لمینت دندان چیست؟ لمینت یک روش ترمیمی برای رفع مشکلات و نواقص جزئی دندان می‌باشد.

اگر لمینت دندان روش به درستی و توسط یک دندانپزشک ماهر بر روی دندانها نصب شود ممکن است معایب کمتری نسبت به دیگر روش‌ها مانند کامپوزیت دندان داشته باشد. دندانپزشک باید به درستی دندان‌‌های شما را معاینه کرده و در صورت وجود بیماری‌های دهان و دندان یا شکستگی و پوسیدگی ابتدا به درمان آن بپردازد. بنابراین باید ابتدا مشکلات دهان و دندان را از بین ببرید.

عوارض و معایب لمینت دندان چیست؟

عوارض و معایب لمینت دندان شامل چه مواردی می‌شود؟ با وجود تمام مزایایی که این روش نسبت به سایر روش‌ها دارد بهتر است با معایب لمینت دندان نیز آشنا شوید. در صورتی که دندانپزشک به درستی لمینت را بر روی دندان نصب نکند، امکان پوسیده شدن دندانهای زیر لمینت وجود خواهد داشت. بنابراین تجربه بالای دندانپزشک تاثیر زیادی بر روی سلامت دندانها دارد‌. اگر به دنبال بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته میگردید، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ایمپلنت دندان

از جمله عوارض دیگر لمینت دندان می‌توان به بیماری‌های لثه اشاره کرد. در صورتی که دندانپزشک مراحل نصب لمینت را با دقت انجام ندهد لمینت عوارض جدی به همراه خواهد داشت. اگر لمینت به صورت اصولی و درست بر روی لثه نصب نشود، سبب بروز چنین مشکلاتی خواهد شد. همچنین عدم مهارت دندانپزشک در نصب لمینت سبب جدا شدن کامل یا کنده شدن بخشی از لمینت از روی دندان می‌شود. این امر می‌تواند بر روی زیبایی دندان تاثیر منفی داشته باشد.

حساسیت بعد از لمینت دندان 

آشنایی با معایب لمینت در کنار مزایا می‌‌تواند بر روی تصمیم‌گیری شما موثر باشد. حساسیت بعد از لمینت دندان چیست و دلیل به وجود آمدن آن چیست؟ ممکن است بعد از لمینت دچار مشکلاتی شوید. حساسیت از عوارض و معایب لمینت دندان می‌باشد. دندانپزشک برای نصب لمینت بر روی دندان مجبور به تراشیدن مقداری از سطح دندان می‌شود. بنابراین ممکن است دندان شما به سرما و گرما حساس شود. البته ممکن است حساسیت در برخی از افراد بروز نکند و بعد از مدتی از بین برود. بنابراین افرادی که مینای دندانشان نازک است، بهتر است قبل از لمینت با دندانپزشک مشورت کنند. به طور کلی لمینت برای همه پیشنهاد نمی‌شود. یکی دیگر از عوارض و معایب لمینت، درد دندان است. درد در اغلب موارد کوتاه‌مدت بوده و بعد از مدتی از بین می‌رود. اما اگر درد ادامه داشت بهتر است سریعاً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

معایب لمینت دندان

لمینت برای چه افرادی مناسب نیست؟

آیا لمینت دندان برای همه افراد مناسب می‌باشد و عوارض جدی به همراه ندارد؟ تقریباً بیشتر افراد می‌توانند از روش لمینت برای اصلاح لبخند و زیباسازی دندان و رفع عیب‌های دندان استفاده کنند. چرا که این روش یک روش ترمیمی و زیبایی می‌باشد. اما بعضی از افراد که دارای شرایط خاص هستند بهتر است از لمینت دندان خودداری کنند و با معایب لمینت دندان آشنا شوند. چرا که با استفاده از این روش نتیجه خوبی به دست نمی‌آورند. این افراد باید شرایط و وضعیت دندان و دهان خود را بررسی کرده و با آشنایی با معایب لمینت از انجام این کار بپرهیزند. به عنوان مثال افرادی که دارای بیماری‌‌های لثه هستند یا دندانهای آنها پوسیده است بهتر است به سراغ لمینت دندان نروند. از طرف دیگر افرادی که دندانهایشان مینای کافی ندارد یا به دندان قروچه مبتلا هستند نیز در دسته این افراد قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از لمینت دندان شرایط را باید بسنجید.

معایب لمینت دندان نسبت به روشهای دیگر چیست؟

لمینت دندان یک روش عالی و پرطرفدار برای افرادی که خواهان زیبایی دندان‌ها هستند می‌باشد. اما علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می‌باشد. قصد داریم در این‌جا معایب لمینت را نسبت به دیگر روش‌های زیبایی دندان بررسی کنیم. لمینت دندان دارای هزینه بالایی می‌باشد. اما اگر بخواهیم در مورد کیفیت بحث کنیم باید بگوییم که لمینت دندان در مقابل کیفیتی که ارائه می‌دهد قیمت معقولی دارد. بعضی از افراد بعد از انجام لمینت دچار مشکلاتی نظر حساسیت دندانی می‌شوند.

البته در برخی از مواقع این وضعیت موقتی می‌باشد. توجه کنید که بعد از انجام لمینت نمی‌توانید دندان خود را به شکل اولیه برگردانید یا به عبارت دیگر شکل اولیه دندان غیر قابل بازگشت می‌باشد. بنابراین قبل از انجام لمینت دندان به خوبی در مورد مزایا و معایب آن تحقیق کنید. دندانپزشک قبل از نصب لمینت بر روی دندان، برای ایجاد استحکام بیشتر و چسبندگی لازم برای نصب لمینت، باید در ساختار طبیعی دندان تغییراتی ایجاد کند. لمینت دندان دارای قابلیت ترمیم مجدد نمی‌باشد و بعد از شکستن یا پریدگی باید به طور کامل تعویض شود.

معایب لمینت نسبت به روش کامپوزیت چیست؟

لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دارای یک سری معایب و مزایا می‌باشد. از جمله معایب لمینت دندان می‌توان به این اشاره کرد که در لمینت، شکل دندان بر خلاف کامپوزیت برگشت‌ناپذیر می‌باشد. بنابراین بعد از لمینت شکل اولیه دندان‌های خود را فراموش می‌کنید و چشم شما به شکل جدید دندانهایتان عادت می‌کند. بعد از نصب، امکان تغییر شکل و فرم دندان وجود ندارد. مواد تشکیل دهنده لمینت دارای سختی بسیار بالایی هستند. به همین دلیل دارای استحکام بسیار بالایی نیز می‌باشند. هزینه لمینت با توجه به وضعیت دندان و مهارت دندانپزشکان و فاکتورهای دیگر متفاوت می‌باشد. فرایند ساخت لمینت نسبت به کامپوزیت طولانی‌تر است. کامپوزیت در یک جلسه قابل انجام است اما لمینت به مدت دو یا سه هفته زمان نیاز دارد. در لمینت نیاز به آماده‌سازی دندان دارید.

نکاتی قبل از لمینت کردن دندان

قبل از انجام لمینت دندان بهتر است با مزایا و معایب لمینت دندان برای دهان و دندان خود آشنا شوید. اگر دندانهای شما شکسته یا سوراخ شده‌اند و دارای نقص هستند، قبل از انجام لمینت آنها را ترمیم و درمان کنید. دقت داشته باشید که دندانها بر روی سلامت یکدیگر موثر هستند. قبل از انجام لمینت دندان درباره آن اطلاعات کافی کسب نمایید چرا که اگر اطلاعات کافی نداشته نباشید عمر لمینت کوتاه‌تر می‌شود. شکل و رنگ لمینت دندان باید متناسب با رنگ صورت، فرم و شکل دندانها انتخاب شود. قبل از انجام لمینت از ماهر بودن دندانپزشک خود اطمینان حاصل کنید.

معایب لمینت دندان

جمع بندی 

در این مطلب در مورد لمینت دندان بحث کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. با شناخت و آگاهی در مورد مزایا و معایب لمینت دندان می‌توانید در مورد ترمیم و زیباسازی دندانهای خود تصمیم درستی بگیرید‌. لمینت دندان یک روش برای زیباسازی و بازسازی دندانها و طرح لبخند می‌باشد. این روش نسبت به سایر روش‌ها دارای هزینه بالاتری است. همچنین نمی‌توان این روش را به عنوان یک جایگزین برای ارتودنسی در نظر گرفت. لمینت برای ناهنجاری‌های بسیار کوچک دندان مناسب می‌باشد. از جمله معایب لمینت دندان نسبت به سایر روشهای دیگر می‌توان به عدم امکان برگشت شکل قبلی دندان‌ها و فرایند طولانی آن‌ اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.