افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

معرفی انواع ظروف و لوازم چوبی دکوری

  • کد خبر : 3544
معرفی انواع ظروف و لوازم چوبی دکوری

امروزه یکی از مهم ترین متریال ها که در تولید لوازم مختلف به کار می‌رود چوب می‌باشد. چوب یک منبع طبیعی تجدید پذیر است که برای استفاده در تولید لوازم منزل، محیط های اداری، ساختمان سازی، زیورآلات، دکوراسیون داخلی، ظروف چوبی و لوازم دکوری به کار می‌رود. با توجه به تنوع گونه های مختلف درختان […]

امروزه یکی از مهم ترین متریال ها که در تولید لوازم مختلف به کار می‌رود چوب می‌باشد. چوب یک منبع طبیعی تجدید پذیر است که برای استفاده در تولید لوازم منزل، محیط های اداری، ساختمان سازی، زیورآلات، دکوراسیون داخلی، ظروف چوبی و لوازم دکوری به کار می‌رود. با توجه به تنوع گونه های مختلف درختان و جنگل ها این تنوع در مورد رنگ و جنس و بافت چوب نیز صدق می‌کند. چوب به راحتی با تراشیدن و لایه برداری فرم می‌گیرد و برش می‌خورد. استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی در سال های اخیر بسیار رایج شده است به طوری که سبک هایی همچون روستیک به شدت مد شده اند و در طراحی آن ها از چوب استفاده زیادی می‌شود. یکی از زیر مجموعه های کار با چوب تولید صنایع دستی چوبی، لوازم دکوری چوبی و ظروف چوبی است که در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

محصولات و لوازم چوبی دکوری

همان طور که در بخش قبل گفته شد محصولاتی که از چوب تولید می‌شوند بسیار متنوع هستند و به زیر دسته های متعددی تقسیم می‌شود. محصولات چوبی را می‌توان به بخش های مهم لوازم خانگی و اداری، لوازم هنری چوبی، لوازم چوبی دکوری و صنایع دستی تقسیم نمود. لوازم خانگی و اداری که شامل میز و مبل و سرویس خواب و… می‌شود و لوازم هنری چوبی به مواردی همچون تولید زیورآلات چوبی، تابلوی معرق کاری، تابلو منبت کاری و سوخته نگاری تقسیم می‌شود. مورد آخر یعنی لوازم چوبی دکوری و صنایع دستی شامل محصولاتی همچون ظروف چوبی، مجسمه و احجام چوبی، ظروف منبت کاری شده، جعبه خاتم کاری، شمعدان و گلدان چوبی و … می‌باشد. در ادامه به معرفی گروه های مختلف لوازم چوبی و دکوری خواهیم پرداخت.

ظروف چوبی

بخش بزرگی از محصولات چوبی تولید شده را ظروف چوبی تشکیل می‌دهند که به صورت تکی یا به صورت ست تولید می‌شوند. انواع ست پذیرایی، ظروف چوبی همچون کاسه و بشقاب کودک، سینی پذیرایی، سینی دکوری، ظروف منبت کاری شده، اردورخوری چوبی، کاسه خراطی، لیوان چوبی و… جزو ظروف چوبی هستند که بسیار رایج می‌باشند.

جعبه خاتم کاری

یکی از هنرهای اصیل ایرانیان که ظرافت و زیبایی فوق العاده ای دارد خاتم کاری می‌‌باشد. هنر خاتم کاری از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است که برای انجام آن باید طرح های منظمی از چند ضلعی ها کنار یکدیگر ترسیم شوند. از نکات مهم ساخت جعبه خاتم کاری و ظروف خاتم کاری شده این است که از تجهیزات با کیفیت استفاده باشد یعنی چوب، رنگ و روغن، چسب و… مرغوب باشند تا جعبه یا ظرف خاتم کاری به راحتی آسیب نبیند.

جعبه خاتم کاری

گلدان چوبی

گلدان یکی از لوازم دکوری چوبی بسیار پرطرفدار است که در ابعاد و طرح های مختلف تولید می‌شود. گلدان چوبی تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون میز عسلی، کنسول، میز کار، فضای گوشه ای سالن ها، کنار میز تلویزیون و… دارد. این وسیله زیبای دکوری در اندازه های مختلف تولید می‌شود و در طراحی آن از سبک های متعددی مثل مینیمالف مدرن، روستیک و… استفاده می‌کنند که در هر محیطیی بتوان از گلدان سبک خاص آن استفاده کرد.

گلدان چوبی

شمعدان چوبی

یکی دیگر از تولیدات محصولات چوبی که در دکوراسیون داخلی بسیار استفاده می‌شود شمعدان است. شمعدان چوبی در اندازه های مختلف با نوع چوب و رنگ متفاوت برای زیباتر شدن محیط استفاده می‌شود. از شمعدان چوبی برای چیدمان و تزیین دکور منازل، کافه، رستوران و … استفاده می‌کنند. در بعضی مدل ها شمعدان با ارتفاع های بلند تولید می‌شود که به شمعدان کتار سالنی معروفند و با قرار گرفتن در کنار میز تلویزیون و گوشه سالن جلوه بخش محیط منزل ما می‌شوند.

زیورآلات چوبی

از چوب برای تولید زیورآلات و اکسسوری ها نیز استفاده می‌شود. زیورآلاتی همچون گردنبند،انگشتر، دستبند و… جزو نمونه های پرطرفدار هنز ساخت زیورآلات چوبی هستند. علاوه بر زیورآلات اکسسوری هایی مثل شانه، آینه، گیر مو، ساعت و قاب عینک نیز از چوب تولید و روانه بازار می‌شوند.

تابلو چوبی

یک نمونه از لوازم هنری چوبی که از ظرافت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است تابلو چوبی است. تابلو جزو لوازمی است که برای محیط های مختلف به کار می‌رود و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منازل و محیط های اداری و کافه و… ایفا می‌کنید. تابلو چوبی به صورت معرق کاری، منبت کاری و سوخته نگاری تولید می‌شود و متناسب با دکوراسیون محیط خریداری می‌شود. تابلو چوبی چه معرق کاری و چه منبت کاری از ظرافت بالایی برخوردار است و در ساخت ان هنرمندان زحمت و دقت زیادی را متحمل می‌شوند.

تابلو چوبیقیمت لوازم چوبی دکوری

با توجه به این که لوازم چوبی و دکوری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند از لحاظ قیمت نیز با یکدیگیر متفاوت می‌باشند لذا جهت اطلاع از قیمت انواع لوازم چوبی و دکوری مثل ظروف چوبی، تابلو چوبی، شمعدان و گلدان چوبی به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

choobiner.ir

09021235626
02166563048

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3544

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.