افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

معرفی انواع کرسی برقی در کشورهای جهان

  • کد خبر : 4336
معرفی انواع کرسی برقی در کشورهای جهان

کرسی وسیله­ای نوستالژیک است که از زمان­های گذشته مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. حتی در دنیای مدرن امروزی هم بسیاری از خانواده­ها از کرسی استفاده می­کنند. کرسی در سراسر جهان انواع مختلفی دارد مانند برقی، نفتی و زغالی. از بین این نوع کرسی­ها، امروزه کرسی برقی در کشورهای جهان، بسیار محبوب شده است. […]

کرسی وسیله­ای نوستالژیک است که از زمان­های گذشته مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. حتی در دنیای مدرن امروزی هم بسیاری از خانواده­ها از کرسی استفاده می­کنند. کرسی در سراسر جهان انواع مختلفی دارد مانند برقی، نفتی و زغالی. از بین این نوع کرسی­ها، امروزه کرسی برقی در کشورهای جهان، بسیار محبوب شده است. در ادامه به بررسی و معرفی انواع کرسی­های برقی در جهان می­پردازیم. پیشنهاد می­کنیم که در صورت هرگونه خرابی، وسایل گرمایشی تعمیر بخاری برقی و هیتر برقی و کرسی برقی را به دست متخصص بسپارید و از دستکاری آن بپرهیزید زیرا ممکن است موجب درست نشدن دستگاه شود.

 آشنایی با انواع کرسی نفتی، زغالی و کرسی برقی در کشورهای جهان

در زمان­های گذشته اکثر کرسی­ها نفتی بودند. اما با گذشت زمان مدل­های دیگر کرسی تولید و روانه بازار شدند. در این بخش با انواع کرسی­های مختلف آشنا می­شویم.

  • کرسی نفتی

کرسی نفتی یکی از انواع مدل­های کرسی قدیمی است که بسیاری از افراد به دلیل ظاهر نوستالژی یا شرایط محل از آن استفاده می‌کنند. همانطور که از نام این کرسی مشخص است برای روشن شدن و کار کردن این کرسی به نفت نیاز است. برای روشن کردن این کرسی باید در قسمت زیر آن نفت بریزید و کرسی را روشن کنید. این کرسی برای زمانی‌که به زغال یا برق دسترسی ندارید، مناسب‌ترین گزینه برای گرم کردن محل است.

  • کرسی زغالی

یکی دیگر از انواع کرسی، کرسی­های زغالی هستند. این کرسی نیز برای گرم کردن محل از گرمای زغال روشن استفاده می‌کند. برای روشن کردن این مدل کرسی باید زغال را روی منقل قرار دهید. البته باید بدانید استفاده از این کرسی ایمن نیست و ممکن است باعث سوختگی و آسیب به بدن افراد شود.

  • کرسی برقی

پرطرفدارترین مدل کرسی در جهان، کرسی برقی است. این کرسی­ها به وسیله هیتر یا بخاری، گرم می­شوند. اگر می­خواهید یک کرسی ایمن و کم خطر داشته باشید که کمترین آسیب به افراد نرسد، کرسی برقی بهترین انتخاب است. امروزه با توجه به تنوع مدل‌های تولید شده، کرسی برقی در کشورهای جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نحوه استفاده از این کرسی‌ها نیز بسیار آسان و بی­دردسر است کافیست سیم آن را به برق بزنید سپس دکمه پاور را روشن کنید تا در عرض چند دقیقه محل اطراف کرسی گرم شود.

 آشنایی با انواع کرسی نفتی، زغالی و کرسی برقی در کشورهای جهان

کرسی برقی بهتر است یا زغالی؟

در زمان­های گذشته افراد بیشتر از کرسی­های زغالی استفاده می­کردند. این کرسی­ها با یک میز بزرگ، منقل و زغال کار می­کردند. زیر میز باید جای خالی برای قرار دادن ظرف زغال را داشت و ظرف زغال در جایی پایین­تر از سطح زمین قرار می­گرفت. کرسی­های زغالی با استفاده از زغال گرمای مورد نظر را فراهم می­کردند؛ اما در این شرایط احتمال مسموم شدن با دود زغال وجود داشت. اما امروزه استفاده از این نوع کرسی‌ها دردسر زیادی دارد و البته خطرناک است. به خصوص خانواده­هایی که فرزند کوچک یا زنان باردار دارند، نباید از این نوع کرسی استفاده کنند.

در دنیای تکنولوژی امروز، انواع کرسی برقی جایگزینی عالی برای کرسی­های زغالی شده­اند. کرسی برقی از نظر ظاهری مشابه بخاری­های کوچک هستند. یکی از ویژگی­های جالب کرسی­های برقی، امکان نصب آن زیر میز است. این کرسی‌ها از سایر مدل­های دیگر ایمن­تر هستند و با خیال راحت می­توانید از آن‌ها استفاده کنید. کرسی­های برقی خطرآفرین نیستند و هیچ ضرری نیز برای سلامتی افراد ندارند. این نوع کرسی­ها با گرم شدن المنت‌های برقی در اثر جریان برق، گرمای لازم محیط را فراهم می­کنند. بنابراین کرسی برقی از کرسی زغالی بهتر است.

نکات مهم درباره خرید بهترین کرسی برقی در کشورهای جهان

حال که با بهترین مدل کرسی آشنا شدیم باید به نکات مهمی که می‌تواند ما را در انتخاب بهترین کرسی برقی در کشورهای جهان کمک کند، بپردازیم. یکی از این موارد مهم، توجه به نشان استاندارد محصول است. کرسی برقی برای کار کردن به الکتریسیته نیاز دارد؛ بنابراین حتما باید نشان استاندارد داشته باشد. زیرا در طراحی و تولید این کرسی­ برقی‌های استاندارد تمامی موارد ایمنی رعایت شده و با خیال راحت می­توانید از آن­ها استفاده کنید.

اندازه

سایز دستگاه، یکی دیگر از نکات مهم هنگام خریدن کرسی برقی است. بر اساس فضایی که می­خواهید در آن کرسی را قرار دهید می‌توانید یک کرسی استاندارد را تهیه کنید. اگر جمعیت افراد خانه شما زیاد است باید سراغ کرسی برقی‌های بزرگتر و برای افراد کمتر سراغ کرسی برقی‌های کوچک بروید.

میزان مصرف انرژی

یکی دیگر از موارد مهم، در نظر گرفتن میزان مصرف انرژی است. امروزه با نوآوری­هایی که در طراحی کرسی برقی اتفاق افتاده، کرسی برقی‌هایی تولید شده که میزان مصرف برق پایینی دارند. بسیاری از این کرسی برقی‌های جدید مقرون­به­صرفه­تر از سایر مدل­هایی هستند که با لامپ کار می­کنند. این مدل کرسی­ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و می­توانند انتخابی مناسب و کم هزینه برای شما باشند.

نکات مهم درباره خرید بهترین کرسی برقی در کشورهای جهان

تحمل حرارت

از دیگر ویژگی‌های کرسی برقی باکیفیت، تحمل بالای حرارت این محصول است. اجزای به کار رفته شده در کرسی برقی باید گرمای زیاد را تحمل کنند تا در زمان روشن بودن کرسی، آسیب نبینند. همچنین دقت کنید که رنگ کرسی برقی تهیه شده با حرارت از بین نرود و اتصالات کرسی برقی مانند سیم، دو شاخه و … در برابر حرارت مقاومت داشته باشند؛ زیرا در صورتی­که اتصالات و سیم بخاری برقی آسیب ببیند باعث برق گرفتگی یا حتی آتش سوزی می‌شود.

محبوب‌ترین مدل‌های کرسی برقی در کشورهای جهان

کرسی برقی در هر کشوری با مدل‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شوند. معروف‌ترین این کرسی برقی‌ها مدل‌های ژاپنی هستند. در کشور ایران هم مدل‌های متنوعی کرسی برقی تولید و روانه بازار می‌شود که در ادامه با پرطرفدارترین آن‌ها آشنا می­شویم.

 کرسی برقی اخوان مدل مهتاب

این کرسی محبوب با ابعاد  ۳۱×۲۲×۱۰ سانتی‌متری تولید شده است. ولتاژ ورودی برق این کرسی 220 ولت و وزن آن 1350 گرم است. حداکثر توان گرمایشی این کرسی 1000 درجه سانتی­گراد است. این کرسی براحتی می‌تواند فضای کوچکی را گرم کند.

کرسی برقی مهسان سازه مدل دیبا

دمای این کرسی برقی را می­توانید در درجه دلخواه تنظیم کنید. امکان نصب این کرسی در زمین نیز برای شما فراهم است. این کرسی طراحی ساده و شیکی دارد.

یکی از ویژگی­های عالی این دستگاه، وجود ترموستات در آن است. ترموستات به کار رفته شده در این کرسی برقی می­تواند به طور اتوماتیک وضعیت دستگاه شما را بر اساس دما تنظیم کند. پیشنهاد می­کنیم که در هنگام استفاده از این کرسی برقی یک محافظ برق جداگانه هم برای آن تهیه کنید.

در این مطلب با انواع کرسی­های مختلف آشنا شدیم. اگر بخواهیم بهترین نوع کرسی را معرفی کنیم باید به کرسی برقی اشاره کنیم. کرسی برقی در کشورهای جهان با توجه به شرایط محیطی، نوع کاربری و … در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. به طور مثال می‌توانید بر حسب نیاز از کرسی برقی‌ها با المنت‌های سفالی، فلزی یا شیشه‌ای استفاده کنید. کرسی برقی در عین حال که محصولی مدرن است، حال و هوایی صمیمی و قدیمی را در فضا ایجاد می­کند. این نوع کرسی از ایمن­ترین انواع کرسی­ها به­شمار می­آید و می­توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

نظرات ثبت شده کاربران درباره کرسی برقی در کشورهای جهان

  • به نظر من به جای اینکه از کرسی برقی برای گرم کردن خونه استفاده کنین برید یه بخاری برقی یا هیتر پارس خزر بخرین بهتره. تازه می‌تونید خیلی راحت هم بین اتاق‌ها جابجاش کنید.
  • اگر میخواین کرسی برقی بخرید حتما توی مشخصات چک کنید که المنت حالت خودکار داشته باشه تا در اثر گرما چند دقیقه خاموش بشه. وگرنه ممکنه سیم برق آب بشه یا آتیش بگیره.
  • برای خرید کرسی برقی در نظر داشته باشید که رنگ بدنه رنگ‌ الکترواستاتیک باشه تا در اثر حرارت زیاد از بین نره.
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.