افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

معرفی برترین دانشگاه های انگلستان

  • کد خبر : 3161
معرفی برترین دانشگاه های انگلستان

کشور انگلستان با تاریخی چند هزار ساله، در شمال غربی قاره‌ اروپا واقع شده است و با کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و جنوبی، بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد. طی سال‌های متمادی انگلستان جزو ده کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت تحصیل و زندگی، امنیت و مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود شناخت شده است. […]

کشور انگلستان با تاریخی چند هزار ساله، در شمال غربی قاره‌ اروپا واقع شده است و با کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و جنوبی، بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد. طی سال‌های متمادی انگلستان جزو ده کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت تحصیل و زندگی، امنیت و مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود شناخت شده است.

کشور انگلستان ( https://dornamigration.com/fa/about-england/ ) سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیاست، که به دلیل کیفیت آموزشی بالا و وجود دانشگاه های تراز اول مانند دانشگاه آکسفورد و کمبریج، متقاضیان تحصیل در کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که رقابت بر سر ورود به این دانشگاه‌ها، بین دانشجویان بین‌المللی بسیار تنگاتنگ است و سالیانه بسیاری از دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف انگلستان و بریتانیا اقدام می‌نمایند. چرا که تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد و مسیر تحصیلی و شغلی داوطلبان را در آینده تحت تاثیر قرار دهد.

از برترین دانشگاه های انگلستان می توان دانشگاه های زیر را نام برد.

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه امپریال کالج لندن
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه یو سی ال
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه واریک
  • دانشگاه گلاسگو
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه باکینگهام
  • دانشگاه کینگستون

دانشگاه آکسفورد انگلیس

دانشگاه آکسفورد از قدیمی‌ترین دانشگاه های انگلیسی زبان در جهان به شمار می‌آید، در سال ۱۰۹۶ تاسیس شده است و هم اکنون دارای رتبه‌ی چهارم در بین برترین دانشگاه‌های جهان و رتبه اول در انگلستان است. این دانشگاه عضوی از گروه راسل دانشگاه های بریتانیا تحت هدایت، گروه کویمبرا (شبکه دانشگاه های برجسته اروپا)، لیگ دانشگاه های تحقیقاتی اروپا و همچنین یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا است.

معیارهایی همچون تعداد اساتید، تعداد دانشجویان، قدمت، وسعت، جوایز علمی، مقالات معتبر، رشته های تحصیلی، کتابخانه، امکانات تحصیلی، امکانات رفاهی و…این دانشگاه را به عنوان بهترین دانشگاه جهان مبدل کرده است. دانشگاه آکسفورد دارای 44 دانشکده و 58 رشته تحصیلی در چهار شاخه علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم پزشکی و علوم اجتماعی تدریس می شود که هر یک از این 58 رشته به چندین رشته ی تخصصی تقسیم می شود.

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه شما از یک سال قبل اقدام نموده و فرم های مربوط به پذیرش کالج و دانشگاه ها ( UCAS) را که به صورت انلاین می باشد تکمیل نمایید. این مطلب را باید بدانید که این برنامه های پذیرش در 15 اکتبر و ابتدای ماه سپتامبر بسته خواهد شد. نکته مهم این که برای پذیرش در این دانشگاه نمرات بالا و مدرک زبان انگلیسی الزامی است و در برخی رشته ها نیاز به گذراندن آزمون یا داشتن پژوهش در زمینه تحصیلی را از متقاضی درخواست می شود.

دانشگاه کمبریج انگلیس

این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ در زمان قرون وسطی ساخته شده است که چهارمین دانشگاه قدیمی جهان است. دانشگاه کمبریج علاوه بر معماری زیبا و منحصر به فرد خود دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالایی است. دانشگاه کمبریج براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی  QS در سال 2020 جایگاه هفتمین دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه برتر انگلستان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از 31 کالج و ۱۱۴ کتابخانه که بیش از ۸ میلیون جلد کتاب دارد تشکیل شده است و دارنده 122 جایزه نوبل است.

دانشجویان در این دانشگاه می توانند در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و مقطع دکتری برای پذیرش اقدام نمایند. از مهمترین شرایط پذیرش علاوه بر شرایط اولیه مورد نیاز، قبولی در مصاحبه می باشد، می توان گفت 75 درصد متقاضیان برای مصاحبه دعوت خواهند شد. از جمله شرایط اولیه پذیرش داشتن معدل بالا یا نتیجه GCSE برای ارائه عملکرد تحصیلی ( همراه با ریز نمرات) می باشد، ارائه مدرک زبان ایلتس 7.5 یا تافل 110 الزامی می باشد ( برای متقاضیان بین المللی ).

از شخصیت های برجسته این دانشگاه می توان به فرانسیس بیکن ابداع کننده روش علمی، واتسون و کریک کاشفان ساختار DNA، استیفن هاوکینگ فیزیکدان برجسته و جان مینارد کینز ناجی اقتصاد آمریکا پس از رکود 1928 اشاره کرد.

 دانشگاه امپریال کالج لندن انگلیس

کالج امپریال لندن در سال های متوالی از بهترین دانشگاه های جهان بوده است، این دانشگاه در رتبه بندی جهانی با توجه به نتایج اعلامی QS رتبه هشتم جهان و در رتبه بندی دانشگاه های انگلستان در رتبه سوم قرار دارد. امپریال کالج لندن یکی مطرح ترین دانشگاه های انگلستان در حوزه های مهندسی، اقتصاد، علوم پزشکی، کسب و کار و علوم انسانی است.

برای اخذ پذیرش در این دانشگاه داشتن معدل A و قبولی در آزمون ورودی، ارائه رزومه قوی پژوهشی، ارائه ۲ توصیه نامه و مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ به بالا ضروری است.

این دانشگاه با ۱۴ جایزه نوبل و ۸۱ مدرک علوم پزشکی که در گذشته اهدا شده، در لیست بهترین دانشگاه انگلستان و جهان قرار گرفته است. دانشگاه امپریال کالج لندن از ترکیب 3 دانشکده لندن در سال 1907 به وجود آمده است و در حال حاضر 17،000 دانشجو و 8،000 کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند. دانشجویان بین المللی از 125 ملیت در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دانشگاه منچستر انگلیس

دانشگاه منچستر در رتبه بندی دانشگاه های انگلستان، رتبه ششم انگلستان و رتبه 27 برترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه به خاطر برتری علمی و پژوهشی خود مشهور است. دارای دانشکده های مهندسی و فیزیک، دانشکده علوم انسانی، علو زیستی، علوم پزشکی و دانشکده وب سایت علوم زیستی می باشد. از شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه داشتن دیپلم 12 ساله با معدل بالا و ارائه رزومه قوی تحصیلی از جمله پروپزال تحقیقاتی، مدرک تحصیلی سالهای قبل همراه با ریز نمرات، ارائه مدرک زبان ایلتس 6.5 می باشد. ثبت نام در این دانشگاه به صورت انلاین و در ماه های ژانویه و آوریل صورت می پذیرد.

دانشگاه منچستر بیش از ۸,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد که می‌توان گفت این دانشگاه در میان دانشگاه‌های بریتانیا بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارا است. دانشگاه منچستر امکاناتی مانند بلیط رفت و آمد و مسائل مربوط به اقامت دانشجویان خود را در کشورهای مختلف جهان فراهم می‌کند. این دانشگاه خدمات مربوط به ارائه‌ی خوابگاه و محل اقامت را برای تمام دانشجویان خارجی به شرط پرداخت هزینه‌های اسکان دانشجویی، تضمین می‌کند.

دانشگاه دورهام انگلیس

این دانشگاه در مقایسه با قدمت دانشگاه‌ کمبریج و دانشگاه آکسفورد، یک دانشگاه تازه تاسیس‌ به شمار می‌آید، با این حال اگر قدمت دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد را در نظر نگیرید، این دانشگاه نیز دارای یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها است و از کهن‌ترین مراکز آموزش عالی به شمار می آید.

دانشگاه دورهام در سال ۱۸۳۲ تاسیس شده است و یکی از برترین تجربه‌ها و آثار تاریخی اروپا در زمینه‌ی معماری محسوب می‌شود به طوری که یکی از کالج‌های دانشگاه دورهام در یک قلعه‌ واقع شده است. این دانشکده حدود ۱۰۰ دانشجوی بسیار خوش ‌شانس دارد که علاوه بر تحصیل در این دانشکده، در داخل قلعه زندگی می‌کنند. باید گفت که دانشگاه دورهام اخیراً به عنوان هفتاد و هشتمین دانشگاه برتر جهانی شناخته شده است.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن که به اختصار مدرسه اقتصاد لندن نیز شناخته می‌شود، در سال 1895 تاسیس شده است. یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های علوم اجتماعی در جهان است. بیش از ٪۳۰ سیاستمداران انگلستان و جهان و ۱۶ برنده جایزه نوبل در اقتصاد و ادبیات در دانشگاه علوم سیاسی لندن تحصیل کرده اند.

دانشگاه اقتصاد لندن، پیشرو در رشته هایی همچون: حقوق، سیاست، اقتصاد، پژوهش و… می باشد. ورود به این دانشگاه بسیار رقابتی است و به همین دلیل باید توانایی بالایی برای تحصیل داشت. این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های این کشور به نمرات سطح A نیاز دارد. شرایط سختی برای پذیرش دوره های تحصیلات تکمیلی همچون اقتصاد، مدیریت و حقوق وجود دارد و کمتر از 7 درصد متقاضیان می توانند برای تحصیل پذیرش بگیرند.

دانشگاه ادینبرگ انگلیس

دانشگاه ادینبورگ انگلستان که یک دانشگاه دولتی است در سال 1583 میلادی برای اولین بار دروازه های خود را به روی مشتاقان علم و دانش گشود و از آن روز تا به حال خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است. سه تن از نخست وزیران بریتانیا در این دانشگاه تحصیل کرده بودند. این دانشگاه رتبه 5 در میان دانشگاه های انگلیس و رتبه 32 در دنیا را دارد. یکی از اساتید این دانشگاه در سال 2013 برنده جایزۀ نوبل شده است.

این دانشگاه تاریخچه ای قوی و غنی دارد که از برندگان جایزه نوبل گرفته تا قهرمانان المپیک و کاشفان علوم فضایی از دانش آموختگان این دانشگاه بوده اند، مانند: چارلز داروین، الکساندر گراهام بل، جیمز کلرک ماکسول و ژولیوس نایرره. دانشگاه ادینبرگ 21 انستیتوی تحقیقاتی دارد، کتابخانه این دانشگاه نیز 8 طبقه است و ساختمان آن دارای قدمت زیادی است.

حرف آخر

دانشگاه های انگلیس همیشه جز رتبه های تک رقمی ها و برتر جهان هستند و معتبرترین مدارک تحصیلی را ارائه می دهند. شما با داشتن مدرک تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های انگلیس می توانید در کسب مشاغل از رقبای خود جلو بزنید. بسیاری از دانشجویان حتی از کشورهای پیشرفته، تحصیل در انگلیس را انتخاب می کنند که دلایل این موضوع بسیار هستند

دوره های تحصیلی در انگلستان حداقل یک سال کوتاه تر از اکثر کشورها هستند که سبب شهریه کم تر و ورود سریع تر به بازار کار می شود. همچنین شما در دوران تحصیل خود می توانید در داخل یا خارج از دانشگاه کار کنید. پس از اتمام تحصیل نیز می توانید تا 2 سال در انگلستان بمانید و به دنبال کار بگردید. این موضوع اخذ اقامت انگلستان را نیز برای شما هموار می کند.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت https://dornamigration.com/fa/  

مراجعه کنید

ادرس: نیاوران، اطلس مال، طبقه A۸ واحد ۱۱

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۷
پنجشنبه ۹ تا ۱۳

تلفن ویژه: ۰۲۱۹۱۰۷۱۹۰۰

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3161

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.