افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

معرفی بهترین نهال های گردو که در استان یزد میتوانیم بکاریم

  • کد خبر : 2000
معرفی بهترین نهال های گردو که در استان یزد میتوانیم بکاریم

استان یزد یکی از استان‌های کویری و گرم و خشک در کشور ایران است. به علت آب وهوای خاص منطقه و همچنین بارندگی کمتری که دارد. فقط برخی از ارقام میوه در آن قابلیت رشد و محصول‌دهی دارند. برای احداث باغ میوه در استان یزد باید به دنبال ارقام گرمسیری و با مقاومت بالاتری نسبت […]

استان یزد یکی از استان‌های کویری و گرم و خشک در کشور ایران است. به علت آب وهوای خاص منطقه و همچنین بارندگی کمتری که دارد. فقط برخی از ارقام میوه در آن قابلیت رشد و محصول‌دهی دارند. برای احداث باغ میوه در استان یزد باید به دنبال ارقام گرمسیری و با مقاومت بالاتری نسبت به گرما و خشکی باشیم. یکی از بهترین ارقام میوه که میتوان در استان یزد کاشت؛ خرید نهال گردو در یزد است. این رقم به علت مقاومت بالا و همچنین محصول‌دهی بسیار عالی و عمر اقتصادی و قیمت محصولات گرانتری که دارد؛ قادر است در سرتاسر استان یزد به خوبی رشد نموده و به محصول‌دهی حداکثری بپردازد. از طرفی سایر فاکتورها از قبیل مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات؛ نیاز نسبتا کمتر به آبیاری و قیمت نهال گردو یزد؛ میتوان گفت خرید نهال گردو در یزد یک انتخابی اقتصادی برای باغداران این استان به حساب میاید. اگر قصد خرید نهال گردو در یزد را دارید پیشنهاد ما به شما بهترین نهال گردو در یزد است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین نهال گردو در یزد را به شما معرفی نماییم.

پیش از انتخاب و خرید نهال گردو در یزد ابتدا باید از شرایط آب وهوایی و اقلیمی در منطقه و شهر خود آگاه شوید. تا به این ترتیب با مقایسه با شرایط مورد نیاز نهال‌های گردو، بهترین نهال گردو در یزد را شناسایی و خریداری نمایید.

شهر یزد مرکز شهرستان یزد است که این شهرستان، مرکز استان یزد به حساب میاید. به علت قرارگیری یزد در نزدیکی کویر مرکزی آب وهوای این شهر به شدت تحت تاثیر آب وهوای گرم و خشک کویری قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی شهر یزد

ارتفاع از سطح دریای یزد به طور میانگین 1230 متر است.

شهرستان یزد با دره‌های خشک و پهناور که در بین کوه‌های شیرکوه و خرانق قرار دارند محاصره شده است. در شمال این شهرستان دو شهرستان میبد و اشکذر و در شرق آن نیز شهرستان‌های اردکان و بافق قرار دارند. از غرب نیز با استان اصفهان مرز مشترک دارد. جنوب شهرستان یزد نیز 3 شهرستان تفت و ابرکوه و مهریز قرارگرفته اند.

آب وهوای یزد

به علت گرمای زیاد در شهرستان یزد، بارندگی اندک و تبخیر زیاد است. و همچنین به علت فاصله ای که از دریا دارد منابع ابی آن بسیار محدودتر است. از طرفی نزدیک بودن یزد با کویر خشک نمک؛ رطوبت این شهر را به شدت کاهش داده و تمامی این عوامل؛ یزد را به یکی از خشک ترین شهرها تبدیل نموده است. تابستان‌ها در یزد طولانی و بسیار گرم است. این فصل از اسفند آغاز شده و تا اواخر مهر ادامه دارد. از اوایل آبان و تا آخر بهمن نیز آب وهوای یزد سرد و زمستانی است. سردترین دما در شهر یزد 11- درجه سانتیگراد و گرمترین دمای آن نیز تا 45 درجه سانتیگراد است. و همچنین میانگین دمای هوای سالیانه در شهر یزد به 24 درجه سانتیگراد میرسد. بارش سالیانه در این شهر بسیار کم و بین 50 تا 60 میلی متر است. از این رو یزد؛ خشک ترین مرکز استان ایران شناخته میشود.

بهترین نهال‌های گردویی که میتوانیم در استان یزد بکاریم چیست؟

 

با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی در شهر یزد بهترین نهال گردو در یزد؛ ارقام گرمسیری هستند. این ارقام با مقاومت بسیار بالا در برابر گرما و خشکی و همچنین مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات؛ ریسک‌های ناشی از سوختن و یا کاهش محصول‌دهی درختان را به حداقل میرسانند. از این رو میتوانند در سرتاسر استان یزد به خوبی رشد نموده و سازگاری متناسب داشته باشند.

به توصیه نهالستان بزرگ پالیزگردو؛ نهال‌های زیر را میتوانیم به عنوان بهترین نهال گردو در یزد بکاریم:

نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9

بدون شک یکی از بهترین نهال‌های گردو چه در مناطق گرمسیری و چه در مناطق سردسیری؛ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 است. این رقم بیشترین محصول‌دهی را نسبت به سایر ارقام گردو به خود اختصاص داده است. محصول‌دهی درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 تنها 5 سال پس از کاشت به مقدار حداکثری خود یعنی تا 16 تن در هکتار میرسد. همچنین این رقم قادر است در بازه ارتفاعی بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا به خوبی رشد نموده و سازگار باشد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

به طور کلی ارقام ژنوتیپی سازگاری بسیار مناسبی با آب وهوا و شرایط اقلیمی در استان یزد دارند. درخت گردو ژنوتیپ برتر قادر است از ارتفاع از سطح دریای بین 0 تا 3000 متر به خوبی رشد نموده و سازگاری داشته باشد. این رقم محصول‌دهی بسیار عالی تا 8 تن در هکتار داشته و محصولات آن همگی با کیفیت و بدون خرابی و سیاهی و پوکی میباشند. عمر اقتصادی این رقم تا بیش از 200 سال است یعنی با یکبار خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و کاشت آن در باغ‌های سرتاسر استان یزد شما میتوانید تا سالیان سال از محصول‌دهی حداکثری درختان بهره مند شوید.

خرید نهال گردو چندلر

درخت گردو چندلر پیوندی و یا گردو چندلر؛ یکی از ارقام نام آشنا و قدیمی در بین ایرانیان است. این رقم امروزه توسط نهالستان پالیزگردو مورد اصلاح قرار گرفته و محصول‌دهی؛ عمر اقتصادی و همچنین تحمل سرمایی و گرمایی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. درخت گردو چندلر پیوندی یکی از بهترین نهال‌ها در یزد است که در ارتفاع بین 100 تا 1500 متر از سطح دریا رشد مطلوبی دارد. عمر اقتصادی درخت گردو چندلر از 5 سالگی آغاز میشود. محصول‌دهی حداکثری آن تا 7 تن در هکتار بوده و تا بیش از 100 سالگی درخت ادامه دارد.

خرید نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور پیوندی نیز یکی از بهترین نهال‌های گردو در استان یزد است. این رقم با پایه پیوندی؛ قادر است تا 8 تن درهکتار محصول‌دهی به همراه داشته باشد. از طرفی عمر اقتصادی آن نیز تا 100 سال تعیین شده است. محصول‌دهی حداکثری درختان گردو فرنور پیوندی از سن بلوغ یعنی از 5 سالگی درخت آغاز میشود. با خرید نهال گردو فرنور پیوندی و کاشت آن در ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا بهترین عملکرد را از درختان گردو شاهد خواهیم بود.

مرکز عرضه نهال گردو عمده و خرده در استان یزد

با خرید نهال گردو و کاشت آن در شهر یزد شما میتوانید بهترین بهره وری و سودآوری را از فضای باغ خود بدست آورید. برای خرید نهال گردو در یزد به مرکز فروش انواع نهال گردو در این استان مراجعه نموده و به این ترتیب ریسک‌های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل برسانید. نهالستان پالیزگردو؛ مرکز فروش انواع نهال گردو در استان یزد؛ با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بیش از نیم قرن است که در حوزه تولید انواع ارقام و ژنوتیپ های مقاوم گردو؛ ارقام اصلاح شده با سازگاری بالاتر و ارقام ژنوتیپ ثبت شده؛ امروزه به عنوان بهترین نهالستان گردو در یزد شناخته میشود. نهال‌های گردوی ارائه شده در این مرکز همگی دارای ضمانتنامه کتبی و گواهی سلامت میباشد. با خرید نهال گردو از نهالستان انواع درخت گردوی پالیزگردو؛ شما میتوانید از سایر خدمات رایگان این مرکز نیز بهره مند شوید. جهت دریافت قیمت نهال گردو یزد و یا پیش خرید و خرید نهال گردو در سرتاسر این استان با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo.com

آدرس سایت پالیزگردو paliznahal.com

آدرس نهالستان: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.