افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

معرفی رنگ سال 2023 و تاثیر آن بر دنیای مد

  • کد خبر : 3514
معرفی رنگ سال 2023 و تاثیر آن بر دنیای مد

با شروع هر سال نوی میلادی، همه کنجکاوانه منتظر اعلام رنگ سال جدید هستند. این رنگ به مدت یک سال، در صدر طراحی محصولات شرکت های اروپایی و آمریکایی قرار می گیرد. اگر به این فکر افتاده اید که در نوروز سال 1402، چگونه جذاب تر بنظر برسیم؟ معرفی رنگ سال 2023 و تاثیر آن […]

با شروع هر سال نوی میلادی، همه کنجکاوانه منتظر اعلام رنگ سال جدید هستند. این رنگ به مدت یک سال، در صدر طراحی محصولات شرکت های اروپایی و آمریکایی قرار می گیرد. اگر به این فکر افتاده اید که در نوروز سال 1402، چگونه جذاب تر بنظر برسیم؟ معرفی رنگ سال 2023 و تاثیر آن بر دنیای مد، شما را در انتخاب لباس های زیبا و جذاب راهنمایی می کند.

نحوه انتخاب رنگ سال چگونه است؟

شرکت پیتون، هر ساله یک رنگ را به عنوان ترند به دنیا معرفی می کند که این انتخاب، توسط یک گروه متخصص روانشناسی رنگ انجام می شود. جالب است بدانید جلسه مربوط به معرفی رنگ سال، به صورت کاملا خصوصی برگزار می شود. تمام دکوراسیون و وسایل داخل این اتاق، سفید می باشد تا دیدن سایر رنگ ها در انتخاب نهایی تاثیر نگذارد. از ملاک هایی که کارشناسان شرکت پیتون برای انتخاب رنگ سال در نظر می گیرند، می توان به فرهنگ ملل، شرایط جامعه بین المللی و در نظر گرفتن تاثیر رنگ ها بر روحیه انسان ها اشاره کرد.

تاثیر رنگ سال بر دنیای مد

معرفی رنگ سال جدید میلادی، هویت بصری محصولات برندهای مختلف را تعیین می کند. ویترین فروشگاه ها و تمام ملزومات مربوط به دنیای مد و فشن، آکنده از این رنگ خواهند شد. صنعت پوشاک، بیشترین تاثیر را از رنگ سال پذیرا خواهد بود. نمایش فشن برندهای معتبر، از آن الهام گرفته و در طراحی های منحصر به فرد خود به عتوان یک رنگ کلیدی از آن استفاده می کنند.

علاوه بر طراحی لباس، رنگ سال بر دکوراسیون داخلی و معماری نیز تاثیر می گذارد. سبک نورپردازی، رنگ دیوار، پرده، وسایل دکوراتیو و لوازم منزل همچون مبلمان متناسب با این رنگ انتخاب می شود. طراحان گرافیک نیز برای هماهنگی با مد روز، در پروژه های مختلف خود به ویژه صنعت تبلیغات، از آن استفاده خواهند نمود.

رنگ سال 2023 (1402) چیست؟

رنگ سال 2023 (1402) چیست؟

در سال 2023، ویوا مگنتا یا قرمز پرشین به عنوان رنگ سال به همگان معرفی شد. یکی از ملاک های شرکت پنتون برای انتخاب رنگ، وضعیت روحی مردم دنیا می باشد. در عصر تکنولوژی و با ظهور بیماری همه گیر کرونا، توجه به نیازهای فطری انسان همچون طبیعت، بیش از پیش خود را نمایان ساخته است. با توجه به نظر رنگ شناسان، Viva Magenta ریشه در طبیعت دارد.

ویوا مگنتا، از خانواده قرمز آتشین بوده و آن را برگرفته از رنگ خاک های خلیج فارس می دانند. انتخاب آن علاوه بر القای حس قدرت، به نوعی شادی و اشتیاق را برای انسان ها به ارمغان می آورد. عده ای نیز انتخاب رنگ سال 2023 را نشات گرفته از حشره ای به نام سوسک کوشینال می دانند که بسیار زیبا و خیره کننده است.

طراحان و تولیدکنندگان ایرانی نیز برای تولید محصولات سال 1402، تمرکز خود را روی رنگ سال می گذارند. ویوا مگنتا نیز با انرژی و قدرت بالایی که ار خود ساطع می کند، انتخاب بسیار مناسبی برای پوشاک فصل بهار است.

اثر رنگ سال 2023 یا Viva Magenta از دید روانشناختی

از دید روانشناسی، رنگ قرمز پرشین هیاجانات سرکش آدمی را به تصویر می کشد و برای ادامه زندگی، شور و اشتیاق خاصی به او تزریق می کند. از اثرات ویوا مگنتا بر روح و روان انسان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نشان دهنده آینده روشن و نویدبخش
  • شجاعت و پیروزی
  • قدرت های ماورائی
  • الهام بخش طبیعت و نیاز درونی انسان به آن
  • نشاط و شادابی
  • عبور از محدودیت های مختلف

کاربرد Viva Magenta در دنیای مد و دکوراسیون

کاربرد Viva Magenta در دنیای مد و دکوراسیون

غالبا افراد خوش ذوق و باسلیقه، برای زیبایی دکوراسیون منزل، سبک آرایش، پوشاک، کیف و کفش، انتخاب اکسسوری های زینتی و یا نور محیط زندگی خود از رنگ سال الهام می گیرند. برای ایجاد تغییرات در محیط پیرامون، نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست. گاهی با خریدن چند مجسمه، رومیزی، تابلو یا گلدان می توان دکوراسیون خانه را با رنگ سال 2023 یعنی ویوا مگنتا هماهنگ نمود.

در دنیای مد نیز از برندهای معروف تا ناشناخته، در محصولات خود از رنگ قرمز پرشین استفاده می کنند و دست ما برای خرید پوشاک، کیف و کفش با این رنگ ترند و زیبا باز خواهد بود. یکی از اهداف شرکت پیتون برای انتخاب و معرفی رنگ سال، ایجاد یک زبان بصری مشترک بین مردم دنیا است. در نتیجه تاثیر این رنگ بر سبک زندگی، مد و دکوراسیون به عنوان جلوه های بصری، دور از انتظار نخواهد بود.

بهترین ست ویوامگنتا با سایر رنگ ها

بهترین ست ویوامگنتا با سایر رنگ ها

با استفاده از رنگ زیبای قرمز پرشین، می توان استایل های شیک و جذابی را طراحی نمود. از بهترین رنگ هایی که می توان با ویوا مگنتا ست کرد، مشکی است که علاوه بر جذابیت، ظاهر شما را مرموز نشان می دهد. رنگ قرمز و مشکی در کنار یکدیگر، سمبلی از قدرت و راز هستند و برای لباس های مجلسی و رسمی، انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود.

اگر به پوشیدن لباس های تیره مانند مشکی علاقه ندارید، ست ویوامگنتا با خاکستری بهترین گزینه برای شما می باشد. ترکیب یک رنگ گرم مانند قرمز آتشین با یک رنگ خنثی مانند خاکستری، جذابیت آن را دو چندان می کند. استفاده از اکسسوری یا کیف و کفش خاکستری نیز استایل شما را خاص نشان می دهد.

از دیگر گزینه ها برای ست کردن با Viva Magenta، رنگ سورمه ای است. تناژ آبی تیره در کنار قرمز آتشین، بسیار جذاب و خیره کننده خواهد بود و اصالت خاصی به استایل شما می بخشد. تصور کنید در یک مهمانی، کتی به رنگ قرمز پرشین با یک شلوار جین سورمه ای پوشیده اید. قطعا در میان جمع دوستانتان خواهید درخشید.

اگر برای نوروز سال 1402 به دنبال یک ست زیبا و هماهنگ با رنگ سال 2023 می گردید، ترکیب ویوا مگنتا با سبز بهترین انتخاب خواهد بود. رنگ سبز نیز برگرفته از طبیعت و زندگی بوده و در کنار قرمز پرشین، شادابی خاصی به استایل شما می بخشد.

حرف آخر

معرفی رنگ سال 2023 و تاثیر آن بر دنیای مد، ایده های جذابی برای انتخاب استایل خاص و جذاب ارائه می دهد. بر طبق اعلام شرکت پیتون، ویوا مگنتا یا قرمز پرشین به عنوان نمادی از قدرت و طبیعت، رنگ ترند سال نوی میلادی خواهد بود. طراحان ایرانی نیز این رنگ جذاب را محور تولیدات خود برای سال 1402 قرار خواهند داد. هر ساله اعلام رنگ جدید، تاثیرات بسزایی در دنیای مد و دکوراسیون می گذارد و زبان بصری مشترک مردم دنیا محسوب می گردد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3514

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.