افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

مقایسه بهترین روش های اخذ اقامت پرتغال و کانادا در سال 2021

  • کد خبر : 2033
مقایسه بهترین روش های اخذ اقامت پرتغال و کانادا در سال 2021

کشور کانادا، در میان مهاجران بسیار پر طرفدار است. این کشور در قاره آمریکا واقع گردیده. کشور پرتغال نیز از کشور های پرطرفدار اروپایی برای مهاجرت می باشد. انواع راه های مهاجرتی برای اخذ اقامت این دو کشور وجود دارد که فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود مهاجرت به کشور مورد نظر خود را […]

کشور کانادا، در میان مهاجران بسیار پر طرفدار است. این کشور در قاره آمریکا واقع گردیده. کشور پرتغال نیز از کشور های پرطرفدار اروپایی برای مهاجرت می باشد. انواع راه های مهاجرتی برای اخذ اقامت این دو کشور وجود دارد که فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود مهاجرت به کشور مورد نظر خود را از طریق یکی از این راه ها را انتخاب نماید. راه های مهاجرتی اعم از مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد. در این مقاله ما به مقایسه بهترین روش های اخذ اقامت پرتغال و کانادا در سال ۲۰۲۱ می پردازیم. شما می توانید با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را درباره مهاجرت به این دو کشور کسب نمایید. همچنین میتوانید به وب سایت زیر مراجعه نمایید.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا می تواند منجر به اخذ اقامت کشور کانادا شود. در این روش فرد می تواند با اخذ پذیرش از مراکز آموزشی مربوطه اعم از مدرسه، دانشگاه یا کالج ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کند و پس از تحصیل می‌تواند در این کشور به مدت حداکثر 3 سال اقامت داشته باشد. فرد می تواند در مدت اقامت خود، یکی از روش های اقامتی را برگزیند یا به جستجوی شغل در این کشور بپردازد. در صورت اینکه شخص بتواند به مدت سه سال از ۵ سال را مالیات و بیمه پرداخت نماید، می تواند اقامت  دائم کانادا را به دست آورد.

اقامت پرتغال از طریق تحصیل

تحصیل در کشور پرتغال نیز می تواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود. کشور پرتغال دارای دانشگاه هایی با سطح علمی و کیفیت بالا می باشد که از این نظر می تواند هدف مهاجرتی دانشجویان بین المللی قرار گیرد. فرد می‌تواند به مدت تحصیل خود در کشور پرتغال اقامت داشته باشد و پس از تحصیل به کاریابی در این کشور بپردازد و اقامت خود را، در صورت پرداخت بیمه و مالیات پس از مدت 3 الی 4 سال به اقامت دائم تبدیل نماید.

مقایسه شرایط تحصیل در کانادا و پرتغال

برای مقایسه شرایط تحصیل در کانادا و پرتغال باید چند عامل را بررسی نمود. عواملی که می تواند در تصمیم گیری و انتخاب فرد موثر باشد، شامل: هزینه زندگی در این دو کشور، هزینه تحصیل، شرایط پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی، آب و هوا و… است. همانطور که می دانید آب و هوا در پرتغال نسبت به کشور کانادا بسیار مطلوب تر است. در کشور کانادا دانشگاه های برتری از نظر رنکینگ جهانی قرار دارند. هزینه زندگی در کانادا نسبت به پرتغال بیشتر است . در جدول زیر میانگین هزینه تحصیل در این دو کشور قرار گرفته شده است:

مقطع کانادا پرتغال
مدارس 30 تا 50 هزار دلار 10 تا 20 هزار یورو
لیسانس 5500 تا 29000 دلار 3 تا 8 هزار یورو
فوق لیسانس 13000 تا 20000 دلار 1500 تا 2500 یورو
دکترا 10000 تا 20000 دلار 6 تا 15 هزار یورو

 

اقامت کانادا از طریق کار 

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا روش مهاجرت کاری است که می توان در دو صورت داشتن کارفرمای کانادایی یا شرکت در برنامه‌های اسکیل ورکر و کسب امتیازات لازم اقامت کانادا را اخذ نمود. کارفرمای کانادایی در ابتدا باید تاییدات لازم را از سازمان های مربوطه اخذ نموده و شغل مورد نظر را به مدت 2 ماه در کانادا آگهی نماید تا بتواند در نهایت پیشنهاد شغلی را برای فرد ارسال کند. در صورت اقدام از این روش فرد می تواند اقامت دائم را با پرداخت بیمه و مالیات پس از 3 سال اقامت در 5 سال گذشته کسب نماید. روش اسکیل ورکر می تواند به شخص در همان ابتدا اقامت دائم کانادا اعطا کند. نمودار ذیل به بررسی نرخ بیکاری در کانادا می پردازد:

اقامت پرتغال از طریق کار 

یکی از روش‌های دیگر پرتغال که می‌تواند منجر به اقامت دائم گردد؛ روش مهاجرت کاری است. در این روش شخص، با داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کشور پرتغال می‌تواند ویزای کاری پرتغال را دریافت نموده و به این کشور مهاجرت کند. کارفرما باید قبل از ارسال پیشنهاد به مدت سه ماه در کل اتحادیه اروپا اگهی شغل مورد نظر را منتشر نموده و در صورت نیافتن نیروی کار مورد نظر، می تواند دعوت نامه را برای متقاضی بفرستد. اقامت کاری در کشور پرتغال به مدت 3 الی 4 و پرداخت مالیات و بیمه می‌تواند به اقامت دائم پرتغال منجر گردد. نمودار زیر نرخ بیکاری در پرتغال را نشان می دهد:

مقایسه شرایط کار در کانادا و پرتغال

همانطور که گفته شد در هر دوی این کشورها، مهاجرت از طریق جاب آفر وجود دارد. اما در کشور کانادا علاوه بر این روش، روشی که به نام روش اسکیل ورکر معروف است نیز وجود دارد. فرد می تواند در صورت داشتن اطلاعات و کسب امتیاز اقدام نماید. به طور کلی باید گفت در روش های مهاجرت از طریق کار بررسی بازار کار و نرخ بیکاری در کشور مقصد بسیار مهم است. نرخ بیکاری در هر دوی این کشورها پایین می باشد اما امکان داشتن شغل و کاریابی در کانادا راحتتر خواهد بود.

اقامت کانادا از طریق استارت آپ

روش استارت آپ کانادا،یکی از روش های اقامتی در کشور کانادا است. دراینروش،فردباراهاندازی کسب و کاری که بر اساس یک ایده نو طراحی شده است،میتواند اقامت کانادا را اخذ کند.در این روش، در ابتدا شخص ایده خود را در قالب یک بیزینس پلن ارائه می دهد. اقدام از این روش می تواند در همان ابتدا به اخذ اقامت دائم کانادا منتهی گردد. ویزای همراهدراینروش شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز خواهد شد. در روش استارت آپ کانادا حداقل ۶۰ هزار دلار مبلغ سرمایه گذاریوحدود 40هزاردلاربهعنوانتمکن مالی نیاز است.

اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

روش استارتاپ پرتغال، یکی از به روز ترین روش ها جهت سرمایه‌گذاری در این کشور می باشد. در این روش شخص باید دارای یک طرح تجاری نو باشد و با تهیه بیزینس پلن و ارسال آن به موسسات آکادمیک در پرتغال، تاییدات لازم را اخذ نماید. در صورت تایید این موسسات و مورد موافقت قرار گرفتن بیزینس پلن، می توان ویزای استارت آپ پرتغال را دریافت نمود. هزینه اقدام از این روش مبلغی حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار یورو خواهد بود. شخص در سرمایه گذاری از این طریق، اقامت دائم پرتغال را پس از ۵ سال حضور در این کشور کسب می نماید. در این روش همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال می‌توانند به عنوان همراه قرار گیرند. یکی از مزیت های این روش نداشتن شرط حضور است.

مقایسه ویزای استارت آپ کانادا و پرتغال

در مورد مقایسهویزا استارت آپ کانادا و پرتغال باید در ابتدا،حداقل میزان سرمایه گذاری را بررسی نمود؛میزان سرمایه گذاری در روش استارتآپ کانادا نسبت به استارت آپ پرتغال کمتر است. در روشاستارت آپ پرتغال بعدازپنج سال شخص می تواندبهاقامت دائم پرتغالدست یابد اما درروشاستارتآپکانادا در همان ابتدا اقامت دائم می گیرد. در استارتاپ پرتغال فرزند تا 24 سال تحت پوشش اقامت والدین قرار می گیرد اما در استارت آپ کانادا فرزندفقطتا 18 سالمیتواندبههمراهپدرومادرازاینروش،اقامتکانادارااخذکند.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.