افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری + 6 مرحله شارژ کپسول پودر و گاز

  • کد خبر : 4612
نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری + 6 مرحله شارژ کپسول پودر و گاز

یکی از این مهارت هایی که یک شخص باید آموزش ببیند، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری است. یک فرد باید بتواند با استفاده از این وسیله، آتش را اطفا کند. حفظ آرامش و عکس العمل سریع در زمان مواجه با آتش، یکی از کلیدی ترین مسائل است. در این هنگام باید نوع آتش […]

یکی از این مهارت هایی که یک شخص باید آموزش ببیند، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری است. یک فرد باید بتواند با استفاده از این وسیله، آتش را اطفا کند. حفظ آرامش و عکس العمل سریع در زمان مواجه با آتش، یکی از کلیدی ترین مسائل است. در این هنگام باید نوع آتش و مواد در حال سوختن شناسایی شوند تا بتوان از کپسول مناسب استفاده کرد.

کپسول های پودری برای اطفا آتش های نوع C مناسب هستند که این آتش ها از اتصال در تجهیزات برقی و الکترونیکی به وجود می آیند. موسسه ایمنی و آتش نشانی ناجی 125 توصیه می کند که از این کپسول استفاده شود تا این تجهیزات کمترین صدمه را ببینند. این موسسه با سابقه درخشان همواره آماده ارائه خدمات و عرضه اطفا کنند های آتش به شما است.

فروشگاه لوازم آتش نشانی مناسب برای خرید کپسول پودری

رعایت این نکته که خرید کپسول آتش نشانی پودر و گاز برای اطفای حریق را از چه فروشگاهی انجام دهیم، بسیار مهم است. یکی از مهمترین ارکان فروشگاه های تجهیزات آتش نشانی، احترام به ارباب رجوع است. این گونه فروشگاه ها باید با کیفیت ترین محصولات و مناسب ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. این واحد ها به خوبی می دانند که عدم ارائه خدمات و مشاوره در خصوص ، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری و نکات فنی، مشتریان را با چه مشکلاتی مواجه می کند.

وظایف یک فروشگاه ارائه تجهیزات آتش نشانی عبارتند از:

  • ارائه مشاوره و نکات فنی
  • ارائه پیشنهادات مالی و فنی
  • تشریح نحوه استفاده از کپسول
  • طرز نگه داری و بررسی این نوع تجهیزات
  • توضیح دادن نکات ایمنی

مواد تشکیل دهنده کپسول پودری

امروزه با پیشرفت علم و افزایش آگاهی، انسان ها توانسته اند با ترکیب مواد اولیه و گوناگون، مواد کاملا جدیدی بسازند. یکی از مواردی که باید قبل از ، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری بدانید، مواد تشکیل دهند کپسول پودری است که هنگام استفاده به لوازم آسیب نزند، این مواد خصوصیات منحصر به فردی نیز دارند که یکی از آنها، خاموش کردن آتش است. این مواد به شکل پودر درون کپسول های آتش نشانی قرار گرفته اند و هر چند وقت یک بار شارژ می شوند. این پودر اطفا حریق در دو نوع خشک و شیمیایی وجود دارد.

این پودر شیمیایی بسیار نرم بوده و از ترکیب چند ماده شیمیایی و افزودنی تشکیل شده است. وظیفه مواد افزودنی در این پودر، جلوگیری از به هم چسبیدن پودر ها بر اثر رطوبت و گرما می باشد. پودر های آتش نشانی بر اساس مواد اصلی و نوع آتش دسته بندی می شوند. اصلی ترین مواد موجود در پودر کپسول آتش نشانی عبارتند از:

  • بی کربنات سدیم
  • بی کربنات پتاسیم
  • بی کربنات پتاسیم بر اساس اوره
  • کلرید پتاسیم
  • فسفات آمونیوم
  • مانکس

نحوه شارژ کپسول پودری

یکی از مواردی که از ، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری اطمینان از شارژ بودن کپسول است. در دو زمان، یک کپسول آتش نشانی باید شارژ شود: اول پس از استفاده از آن حتی به میزان کم و بعد از مدت زمان تعیین شده. برای شارژ کپسول پودری و یا استعلام قیمت شارژ کپسول آتش نشانی توصیه می شود به موسسه یا دفتر مورد نظر مراجعه شود. موسسه ایمنی و آتش نشانی ناجی 125 نحوه شارژ کپسول پودری را این گونه بیان می کند:

تعیین نوع کپسول

در زمان شارژ کپسول آتش نشانی باید در ابتدا نوع آن مشخص شود؛ زیرا باید اقدامات مربوط به آن نوع کپسول جهت شارژ انجام گردند. کپسول پودری با مواد شیمیایی خشک پر می شود. یعنی نوع مواد برای شارژ کپسول پودری مهم است.

تخلیه کردن کپسول

در این مرحله کپسول باید کاملا تخلیه شود. اگر این کپسول استفاده شده باشد، شاید همچنان مقداری از مواد داخل آن وجود داشته باشند. با نگه داشتن ضامن این کپسول می توان تمامی مواد درون آن را تخلیه نمود.

نظافت و بررسی ظاهر کپسول

بعد از تخلیه کامل کپسول، داخل و اجزاء آن مانند شیلنگ و اهرم باید کاملا تمیز شوند. اگر شکستگی، پارگی یا فرسودگی مشاهده شد، باید آن را تعویض نمود.

تست کردن کپسول

پس از انجام مراحل بالا، زمان تست هیدرو استاتیک کپسول است. این کپسول باید طبق دستور العمل و استاندارد های مربوطه تست شود تا سلامت آن مورد تایید قرار گیرد.

شارژ کپسول پودری

در این مرحله، نوع کپسول تعیین می کند که با چه موادی و چه میزان فشاری پر شود. میزان فشار مناسب کپسول پودری در عملکرد صحیح در نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری بسیار مهم است.

درج مشخصات روی کپسول

در آخرین قدم، باید تاریخ شارژ و زمان شارژ بعدی درج شود. همچنین مشخصات محل شارژ نیز روی کپسول نصب می گردد. اگر کپسول در طی مراحل بالا دچار مشکل شد، باید تعویض شود.

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی پودری

جهت استفاده از هر نوع کپسول باید موارد فنی و ایمنی را رعایت نمود. مراحل زیر ، نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری را بیان می کنند:

  1. در ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ نمایید.
  2. سپس کپسول آتش نشانی را متناسب با نوع مواد آتش گرفته انتخاب کنید.
  3. در فضا های بسته، جلوی درب خروجی بایستید تا راه خروج شما مسدود نشود. در محل های باز، پشت به باد قرار بگیرید تا آتش به سمت شما شعله ور نشود.
  4. در صورتی که کپسول مورد استفاده پودری است، آن را یک بار سر و ته کنید تا مواد درون آن ته نشین نشود. سایر کپسول ها به سر و ته کردن نیازی ندارند.
  5. ضامن آن را بکشید تا اهرم فشار برای استفاده آماده شود.
  6. در فاصله ای مناسب از آتش قرار بگیرید.
  7. اهرم را فشار داده و شلنگ آن را به شکل جاروبی به طرف ریشه آتش بگیرید.

کلام پایانی

در این مقاله با نحوه خاموش کردن آتش با کپسول پودری آشنا شده اید ولی مسئله ای که مهم است بدانید این است که کپسول های آتش نشانی باید به شکل سالیانه شارژ شوند و در محل مناسب قرار بگیرند. توجه کنید که به این کپسول نباید ضربه وارد شود و در مکان هایی که سبب پوسیدگی اجزای آن ‌می شوند، قرار نگیرد. در خاموش کننده هایی که مانومتر دارند، توجه کنید که گیج مانومتر باید در جای مناسب شارژ شده باشد.

موسسه ایمنی و آتش نشانی ناجی 125 با دارا بودن انواع گواهینامه های کیفی، به تمامی شرکت ها، موسسات و افراد محصولات و خدمات ارائه می دهد. این موسسه با داشتن سال ها تجربه و در اختیار داشتن کارشناسان خبره، آماده ارائه انواع مشاوره و خدمات به شما است.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.