افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

  • کد خبر : 868
نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

اکنون که تحصیلات تکمیلی بیش از هر زمان دیگری برای قشر جوان و تحصیلکرده اهمیت پیدا کرده، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هم مهم شده است. البته قواعد نوشتن و استانداردهای آن از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر تفاوت زیادی با هم دارد. برای مثال برخی از دانشگاه ها بر روی کار پژوهشی […]

اکنون که تحصیلات تکمیلی بیش از هر زمان دیگری برای قشر جوان و تحصیلکرده اهمیت پیدا کرده، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هم مهم شده است. البته قواعد نوشتن و استانداردهای آن از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر تفاوت زیادی با هم دارد. برای مثال برخی از دانشگاه ها بر روی کار پژوهشی تاکید زیادی دارند و دانشجو باید در کنار روش کتابخانه ای، از روش میدانی هم استفاده کند. حتی اصول نوشتاری و قواعد مربوط به تایپ هم در دانشگاه ها با هم تفاوت دارد.

از آنجایی که نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری به تلاش زیادی نیاز دارد و از سوی دیگر نمره آن در معدل تحصیلات تکمیلی تاثیرگذار است، باید برای نوشتن آن دقت و زمان زیادی را صرف کنید.

چطور یک پایان نامه خوب بنویسیم؟

برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است فرصت و زمان زیادی نداشته باشید. از سوی دیگر با تمام شدن ترم های تحصیلی به مشکلات سنوات برمیخورید. در چنین شرایطی بهترین راهکار اینست که به سراغ بهترین موسسه انجام پایان نامه بروید. البته قصد ما این نیست به شما بگوییم چنین پروژه تحقیقاتی مهمی را به دیگران واگذار کنید. خیر!

یک موسسه نوشتن پایان نامه می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

انتخاب موضوع پایان نامه

موضوع پایان نامه مهم ترین دغدغه بسیاری از دانشجویان است. وقتی گام اول برداشته شود، رفتن به سمت قدم های بعدی برایتان راحت تر می شود. وقتی موضوع انتخاب شود در واقع راهتان را پیدا می کنید و از سوی دیگر انگیزه تان برای ادامه کار هم بیشتر می شود. اما چطور موضوع را انتخاب کنید؟

در موسساتی که در زمینه مشاوره نوشتن پایان نامه خدمات ارائه می دهند به دانشجویان مشاوره  ارائه می شود تا راحت تر بتوانند موضوع مورد نظرشان را انتخاب کنند. در واقع فارغ التحصیلان رشته های مختلف در این موسسات فعالیت دارند. با پیشنهاد لیستی از موضوعات متنوع می توان به دانشجویان کمک کرد تا موضوع جدید، کاربردی و مناسب را برای پایان نامه خود انتخاب کنند.

انتخاب موضوع پایان نامه اگرچه یک کار به ظاهر کوچک است. اما می تواند شما را صد قدم به هدف نزدیک کند.

مشاوره برای نوشتن پروپوزال

مشاوره برای نوشتن پروپوزال هم بخشی از خدمات یک موسسه نوشتن پایان نامه است. وقتی قرار است پایان نامه بنویسید باید پروپوزال را هم به تایید گروه آموزشی و آموزش دانشکده برسانید. اما سخت گیری هایی که در این زمینه می شود زمان را از چنگتان در می آورد. برای دانشجویانی که فرصت کافی برای تحویل پروپوزال ندارند، دریافت مشاوره از یک موسسه مطمئن بهترین راهکار است.

وقتی بدانید چطور بیان مسئله، نوشتن سوالات اصلی، فرضیه های تحقیق، سوابق پژوهشی و … را بنویسید، بدون شک با سرعت بیشتری کار را به پیش خواهید برد.

مشاوره برای نوشتن پایان نامه

خوب حالا پروپوزال نویسی را با کمک یک موسسه معتبر یاد گرفتید و آن را هم به تایید رساندید، نوبت به نوشتن پایان نامه می رسد. برای شروع باید ابتدا فصل بندی ها را یاد بگیرید. ساختار پایان نامه در قسمت پروپوزال مشخص شده است. اما کار به همین جا ختم نمی شود. قدم بعدی نوشتن هر یک از فصل های پایان نامه است.

هر رشته و گرایشی قواعد مخصوص به خودش را دارد. برخی از رشته ها دارای 5 فصل و برخی دیگر 6 فصل دارند. از سوی دیگر نظر استاد راهنما و مشاور هم در این زمینه مهم است. باید بدانید در هر فصل قرار است چه بنویسید و از چه منابعی استفاده کنید.

مزیت کمک گرفتن از یک موسسه انجام پایان نامه اینست که به راحتی بتوانید نوشتن هر یک از فصل را شروع کنید. حتی در پپیدا کردن منابع هم این موسسات کمک زیادی به شما می کنند. درست است که استاد راهنما می تواند مشاوره های ارزشمندی را به دانشجویان برای نوشتن پایان نامه ارائه دهد، اما در بسیاری از مواقع اساتید در دسترس نیستند. گاهی هم فرصتی برای این کار ندارند. اما یک موسسه قادر است بدون اینکه در کارش کم کاری کند، هر آنچیزی را که یک دانشجو برای نوشتن پایان نامه نیاز دارد، به او ارائه دهد.

برطرف کردن مشکلات پایان نامه

بخش دیگری از خدمات یک موسسه نوشتن پایان نامه کمک به دانشجویان برای عیب یابی پایان نامه و طرح های پژوهشی است. اگر قرار باشد برای دفاع از پایان نامه خود را آماده کنید، باید ابتدا عیب های آن را برطرف کرده باشید. بدین منظور نیاز به مشاوره اصولی و قاعده مند دارید. با کمک استاد راهنما بخشی از این مشکلات برطرف می شوند. اما این همه کار نیست. بخش دیگری را هم می توانید با کمک یک موسسه و مشاوره های آن انجام دهید.

در پایان

آنچه از خدمات موسسات نوشتن پایان نامه گفتیم به همین جا ختم نمی شود. ترجمه مطالب و مقالات علمی خارجی، پیدا کردن رفرنس های مرتبط با موضوع، زمان بندی نوشتن فصل ها و نحوه دفاع کردن از جمله خدماتی است که یک موسسه باید به دانشجویان ارائه دهد. البتهه برخی هم ترجیح می دهند تمامی این مراحل را به یک موسسه بسپارند که آن بحث دیگری است.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.