افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

نکات ضروری برای خرید آرامبند درب حیاط

  • کد خبر : 2778
نکات ضروری برای خرید آرامبند درب حیاط

آرام بند ها ابزار های ساختمانی مهمی هستند که ضمن فراهم کردن آسودگی افراد، باعث صرفه جویی در زمان می شوند. استفاده از درب های قدیمی بدون آرام بند احتمال سرقت را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد چرا که احتمال باز ماندن و خرابی در درب های قدیمی بسیار است. آرام بند ها […]

آرام بند ها ابزار های ساختمانی مهمی هستند که ضمن فراهم کردن آسودگی افراد، باعث صرفه جویی در زمان می شوند. استفاده از درب های قدیمی بدون آرام بند احتمال سرقت را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد چرا که احتمال باز ماندن و خرابی در درب های قدیمی بسیار است.

آرام بند ها محصولاتی هستند که به بسیاری از دغدغه های ساکنیم ساختمان ها پاسخ داده اند و احتمال خرابی چارچوب درب و لولا ها را به حداقل می رسانند. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات در خرید آرام بند درب حیاط خواهیم پرداخت.

4 توصیه مهم در خرید آرام بند ها

از وزن دقیق درب ها اطلاع داشته باشید

مهم ترین نکته ای که در خرید آرام بند ها باید به آن توجه داشته باشید، وزن درب هایی است که جک های آرام بند روی آن ها قرار خواهند گرفت. اگر برای درب هایی سنگین از جک های نامناسبی استفاده کنید، باعث ایجاد خرابی در جک ها و درب ها خواهد شد، حتی امکان دارد جک توانایی بستن درب ها را نداشته باشند.

در طرف مقابل اگر برای درب های سبک از جک هایی، مناسب درب های سنگین استفاده کنید، این جک ها با سرعت بسیاری درب ها را می بندند که در بلند مدت باعث ایجاد خرابی در چارچوب درب ها و جک ها خواهد شد.

مناسب ترین آرام بند را بر اساس عملکرد انتخاب کنید

نحوه عملکرد آرام بند ها متفاوت است و از این نظر به سه دسته، تک زمانه، دو زمانه و سه زمانه تقسیم می شوند. نوع تک زمانه آرام بند ها که قدیمی ترین مدل این محصولات است قابل تنظیم نیست و درب را در یک مرحله می بندد.

آرام بند های دو زمانه در دو مرحله باعث بسته شدن درب می شود. نحوه عملکرد این آرام بند به این صورت است که در مرحله اول درب با سرعت ملایم تا درجه خاصی بسته می شود و در مرحله دوم با سرعت بیشتری درب را به صورت کامل می بندد.

آرام بند های سه زمانه که نوع جدید تر هستند از مکانیزم خاصی پیروی می کنند و برای بستن درب ها در مرحله اول درب به اندازه لازم به چارچوب نزدیک می شود سپس با فشاری نسبتا زیاد بسته خواهد شد.

انتخاب آرامبند بر اساس نوع باز بسته شدن درب ها

یکی دیگر از موارد مهمی که باید قبل از خرید آرام بند به آن واقف باشید، نوع بسته شدن درب ها است. بسته شدن درب ها به صورت کشویی، درب های باز شو از بالا، درب های کابینتی، درب هایی با لولا های معمولی و درب هایی با قفل های برقی برای هر یک از این  موارد نوع خاصی از آرام بند تولید شده است.

بهتر است قبل از خرید آرام بند نحوه باز و بسته شدن درب را مشخص کنید.

انتخاب آرام بند بر اساس ویژگی های خاص

آرام بند ها ویژگی های خاصی بر اساس موقعیت استفاده از آن ها خواهند داشت. برای مثال آرام بند های ضد حریق، این نوع ابزار توانایی تحمل 800 درجه حرارت را دارد و در بیمارستان ها، پله های اضطراری، اداره ها و اماکن نظامی کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های جالب در آرام بند ها، نوع مخفی این ابزار ها است که عموما از این ویژگی برای زیبا تر شدن درب ها و محیط استفاده می شود. این آرام بند ها به صورت توکار نصب خواهد شد و مناسب مکان هایی با ابعاد کوچک هستند.

معرفی مهم ترین انواع آرام بند های درب ساختمان

آرام بند های درب ساختمانی به سه دسته عمده آرام بند های درب سبک، ارام بند های درب نیمه سنگین و آرام بند های درب سنگین تقسیم می شوند. همانطور که از نام این آرام بند ها پیدا است این دسته بندی رابطه مستقیم با وزن درب مورد استفاده دارد.

آرام بند درب های سبک

از این آرام بند برای درب های سبک استفاده می شود. درب هایی که حدودا پنجاه تا شصت کیلو وزن دارند. باز و بسته شدن این درب ها به قدرت کمی احتیاج دارد که این آرام بند ها توانایی تامین کردن این نیرو را خواهند داشت.

درب هایی که آرام بند های سبک بر روی آن نصب می شوند معمولا چوبی هستند.

آرام بند درب های نیمه سنگین

درب هایی که وزنی حدود شصت تا صد کیلو دارند، مناسب استفاده از جک این نوع آرام بند هستند. عمده درب های استفاده شده برای جک های نیمه سنگین فلزی هستند. نکته مهمی که لازم است بدانیم این است که می توان از این آرام بند برای درب های چوبی نیز استفاده کرد اما قدرت بالا و سرعت بسته شدن زیاد باعث آسیب رسیدن به چارچوب و خود درب ها خواهد شد.

آرام بند درب های سنگین

جک درب های سنگین مناسب درب هایی با وزن بالای 100 کیلوگرم است. این ابزار به دلیل قدرت بالا می تواند درب هایی حتی با وزن 150 کلیو گرم را باز بسته کند به همین دلیل نیز قیمت بالا تری نسبت به مدل های دیگر جک های آرام بند دارد.

محاسبه قیمت آرام بند های حیاطی

نمی توان اطلاع کاملی از قیمت آرام بند های حیاطی داشت چرا که ویژگی های بسیاری مانند، نوع مکانیزم کار آرام بند ها، مارک و قدرت جک ها در قیمت آرام بند ها دخیل هستند. پس از انتخاب نوع عملکرد و کاربری این محصولات می توان قیمت های حدودی برای آن ها مشخص کرد. البته در رنج این محصولات آرام بند ارزان هم می توانید تهیه نمایید.

آرام بند ها یکی از مهم ترین ابزار ها برای ایجاد و حفظ امنیت و آسودگی و رفاه ساکنین ساختمان ها هستند. این محصولات ساخته شده اند تا درب هایی با وزن های مختلف را در کم ترین زمان باز و بسته کنند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را هرچه بیشتر با انواع مختلف این درب ها آشنا کنیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.