افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

هزینه تحصیل در فرانسه 2023

  • کد خبر : 3963
هزینه تحصیل در فرانسه 2023

این روزها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر جوان ایرانی برای تضمین آینده و دستیابی به وضعیت مطلوب، مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی و حتی امریکاست. اگر چه این مسئله چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد؛ اما برتری چشم‌گیر کشورهای اروپایی از نظر بستر مناسب برای پیشرفت و همچنین وضعیت زندگی قابل انکار نیست. حتما شما […]

این روزها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر جوان ایرانی برای تضمین آینده و دستیابی به وضعیت مطلوب، مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی و حتی امریکاست. اگر چه این مسئله چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد؛ اما برتری چشم‌گیر کشورهای اروپایی از نظر بستر مناسب برای پیشرفت و همچنین وضعیت زندگی قابل انکار نیست. حتما شما نیز در میان اطرافیان خود، کسانی را می‌بینید که به دنبال مهاجرت و زندگی در کشوری پیشرفته، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند؛ حتی ممکن است خودتان نیز یکی از همین افراد باشید.

با این وجود به نظر نمی‌رسد همه افراد به این خواسته دست پیدا کنند. موارد متعددی از جمله کشور مورد نظر، روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید و مواردی از این دست می‌توانند در مهاجرت شما مؤثر باشند. با توجه به اهمیت این موارد و متقاضیان زیادی که برای مهاجرت به کشورهای خارجی وجود دارند، تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به بررسی هزینه تحصیل در فرانسه 2023 اختصاص دهیم.

چرا برای تحصیل به فرانسه مهاجرت کنیم؟

همه شما می‌دانید که مهاجرت تحصیلی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت باشد. چنانچه قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی یا امریکایی را داشته باشید، کافی است مدارک خود را جمع‌آوری کنید و با درخواست دادن به دانشگاه‌های معتبر، از آن‌ها بورسیه تحصیلی بخواهید. این در حالتی است که متقاضی تحصیل رایگان در دانشگاه‌های خارجی باشید. در صورتی که بخواهید به صورت آزاد تحصیل کنید، احتمالا مسیر برایتان هموارتر خواهد شد. ممکن است فکر کنید که با گرفتن ویزای تحصیلی پس از اتمام تحصیل باید به کشور خودتان برگردید؛ در حالی که همیشه هم به این صورت نخواهد بود. چنانچه پس از اتمام دوره تحصیل ظرف زمان مشخصی مشغول به کار شوید، می‌توانید ویزای خود را با فرمتی دیگر تمدید کنید و در کشور میزبان بمانید. حال سوال مهم اینجاست که چرا تحصیل در فرانسه را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

با وجود آن که بسیاری از افراد کشور آلمان را به سبب تحصیل ارزان قیمت انتخاب می‌کنند، باید بدانید که فرانسه نیز یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که هزینه کمی را برای تحصیل از دانشجویان خارجی دریافت می‌کند. از جمله مزایای ویزای تحصیلی فرانسه این است که شما در واقع ویزای شینگن تحصیلی دریافت می‌کنید و در ایام تعطیلات و فواصل میان دو ترم، در صورت تمایل می‌توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر آلمان، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و … سفر کنید.

مزایای تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه مزایایی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهتر مقصد مورد نظر برای مهاجرت کمک کند. چند مورد از این مزایا را در ادامه به اختصار شرح داده‌ایم:

  • امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در این کشور وجود دارد.
  • هزینه تحصیل در فرانسه بسیار ارزان است و می‌توان آن را تقریبا رایگان دانست.
  • می‌توانید از بورسیه تحصیلی دانشگاه استفاده کنید.
  • در طول مدت زمان تحصیل، امکان استفاده از بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی فراهم است.
  • شما می‌توانید با اشتغال به یک کار دانشجویی به تأمین هزینه‌های زندگی کمک کنید.
  • هزینه زندگی در فرانسه در مقایسه با کشورهایی چون انگلیس، امریکا و کانادا ارزان‌تر است.
  • رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف در فرانسه تنوع بالایی دارند.
  • سیستم آموزشی در فرانسه کیفیت مطلوبی دارند و مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور اعتبار بالایی دارند.

بررسی جزئیات زندگی در فرانسه

اگر برای تحصیل در فرانسه به این کشور مهاجرت کنید، هزینه زندگی در آن بسته به انتخاب‌های شما متغیر خواهد بود. به طور کلی گفتیم که هزینه زندگی در این کشور از میانگین هزینه زندگی در کشورهایی مثل انگلیس، امریکا و کانادا کمتر است. با این حال مواردی مثل نوع محل اقامت شما و منطقه‌ای که در آن ساکن می‌شوید بر هزینه‌های زندگی شما تأثیرگذار خواهند بود.

حدود 13% از دانشجویان بین‌المللی در مکان‌های اقامت دانشجویی ساکن می‌شوند که به طور میانگین، 300 تا 400 یورو در ماه هزینه دارد. مشکلی که در این نوع اقامت به چشم می‌خورد، کمبود عرضه در مقایسه با تقاضاست. روش دیگری که برای اقامت در فرانسه معرفی می‌شود، اجاره اشتراکی آپارتمان است که برای آن باید چیزی نزدیک به 700 یورو در ماه هزینه کنید. این مبلغ بین 400 تا 800 یورو به طور میانگین در نوسان است. اگر بخواهید یک خانه را به تنهایی اجاره کنید، به حداقل 1000 یورو در ماه نیاز خواهید داشت؛ البته این مقدار بسته به شهر و محل سکونت متفاوت خواهد بود. یک روش دیگر نیز برای اقامت وجود دارد که زندگی در کنار خانواده میزبان فرانسوی است؛ در این حالت می‌توانید با هزینه حداقلی 200 یورو و حداکثر 800 یورو در محل اقامت خود ساکن شوید.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه به طور میانگین بین 250 تا 350 یورو در نظر گرفته می‌شود که بسته به انتخاب‌های شما متغیر خواهد بود. یک وعده معمولی در رستوران‌های این کشور برابر با 10-15 یورو است. میانگین هزینه‌ای که برای حمل و نقل با وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده نیز بین 30 تا 75 یورو در ماه است.

جایگاه دانشگاه‌های فرانسه در رتبه بندی دانشگاه های جهان

‌فرانسه جایگاه مطلوبی در رتبه بندی دانشگاه های جهان دارد و بالاترین سطح آموزشی را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. فرقی نمی‌کند متقاضی کدام مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های فرانسه باشید؛ در هر صورت می‌توانید دوره‌های مناسب خود را در این کشور پیدا کنید. این کشور بیش از 10 دانشگاه موفق در رتبه بندی دانشگاه های جهان دارد که رتبه زیر 500 را به خود اختصاص داده‌اند. تمام این ویژگی‌های مثبت در کنار هزینه کم تحصیل در فرانسه، آن را به انتخابی مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است. برای آن که در این مسیر به درستی عمل کنید، باید به خوبی تحقیقات لازم را درباره دانشگاه‌های مختلف انجام دهید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه کدام است؟

همه ما می‌دانیم که مهاجرت مسیر آسانی نیست و در این راه، با فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو هستیم که در صورت عدم آشنایی با جزئیات کار، نمی‎توانیم به راحتی از آن‌ها عبور کنیم. موسسات مهاجرتی متعددی این روزها مشغول به فعالیت هستند که اطمینان از موفقیت آن‌ها کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. ما اینجاییم تا یکی از معتبرترین و موفق‌ترین موسسات مهاجرتی را برای تحصیل در فرانسه به شما معرفی کنیم. موسسه مهاجرتی « هرمس اپلای» با سابقه درخشان در مهاجرت دانشجویان و متقاضیان به کشورهایی چون آلمان، کانادا، فرانسه و ترکیه. کارشناسان حرفه‌ای و باسابقه این مجموعه، برای ارائه بهترین خدمات به شما متقاضی گرامی آماده‌اند.

کلام آخر

موسسه هرمس اپلای بهترین انتخاب پیش روی شما برای تحصیل در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و امریکایی است که بهترین و معتبرترین اطلاعات را در دسترس شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین مقصد را با توجه به شرایطتان انتخاب کنید، هرمس اپلای به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت هرمس اپلای به نشانی hermesapply.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3963

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.