افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

پرورش بلدرچین در خانه از صفر تا صد

  • کد خبر : 2727
پرورش بلدرچین در خانه از صفر تا صد

یکی از رویاهایی که پرورش دهندگان بلدرچین آن را در سر خود می پرورانند پرورش بلدرچین در خانه است. پرورش بلدرچین در خانه می تواند هزینه های اولیه در نظر گرفته شده برای این کسب و کار را به طور چشمگیری کاهش دهد. تصور کنید باید ماهانه پول اجاره مکان بدهید و یا برای احداث […]

یکی از رویاهایی که پرورش دهندگان بلدرچین آن را در سر خود می پرورانند پرورش بلدرچین در خانه است. پرورش بلدرچین در خانه می تواند هزینه های اولیه در نظر گرفته شده برای این کسب و کار را به طور چشمگیری کاهش دهد. تصور کنید باید ماهانه پول اجاره مکان بدهید و یا برای احداث یک سالن پرورش بلدرچین هزینه هنگفتی را صرف نمایید حال با استفاده از خانه به راحتی می توانید این دو هزینه را حذف کرده و مدیریت مناسبی در صرف هزینه ها داشته باشید، چه حسی به شما دست میدهد؟ قطعاً با مدیریت هزینه ها خوشحال تر خواهید شد و با هزینه کمتر به سوددهی بالاتری خواهید رسید. علاوه بر مدیریت هزینه، پرورش بلدرچین در خانه نکات فراوانی دارد که باید آنها را رعایت کنید. برای دانستن این نکات در ادامه مطلب ما را یاری نمایید.

آیا پرورش بلدرچین در خانه قابل انجام است؟

چنانچه سوالی مانند آیا پرورش بلدرچین در خانه قابل انجام است؟ ذهن شما را درگیر کرده است باید بگوییم شما به راحتی هرچه تمام تر می توانید پرورش بلدرچین را در منزل نیز انجام دهید. اما باید شرایط مورد نیاز برای رشد این پرنده را به بهترین شکل فراهم سازید. پشت بام، حیاط پشتی، زیر زمین، حیاط منزل بهترین گزینه ها برای پرورش بلدرچین در خانه هستند. با استفاده از این فضا به راحتی می توانید کسب و کار خود را آغاز کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از فضاهای گفته شده باید از قفس بلدرچین استفاده کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا قفس بهترین گزینه برای شماست.

بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین در خانه چیست؟

بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین در خانه قفس بلدرچین است. با استفاده از قفس بلدرچین میتوانید در فضاهای کوچک نیز کسب و کار خود را آغاز نمایید. پرورش بلدرچین روی بستر شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا فقط بتوانید روی بستر بلدرچین ها را قرار دهید. اما قفس شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید از فضاهای موجود نیز برای پرورش این پرنده استفاده نمایید. قفس بلدرچین مدیریت راحت تری را نیز به شما خواهد داد. اگر پرورش بلدرچین تخمگذار انجام میدهید قفس بلدرچین به شما کمک می کند تا تخم بلدرچین را به راحتی هرچه تمام تر از مخزن مورد نظر بردارید. این در حالی است که در بستر باید خودتان دنبال تخم ها بگردید و آنها را از بلدرچین ها جدا نمایید.

داشتن سینی فضولات جمع آوری فضولات را برای شما راحت تر خواهد کرد. با جمع آوری فضولات و ضدعفونی کردن قفس ها می توانید فضای بهداشتی تر و راحت تری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. شما نیز می توانید از طریق قسمت نظرات یکی از مزایای استفاده از قفس را برای ما کامنت کنید.

فضای مورد نظر برای پرورش بلدرچین در خانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چنانچه دوست دارید پرورش بلدرچین را در خانه انجام دهید باید بدانید این پرندگان در برخی از مواقع قادر هستند از محل زندگی خود فرار کنند. پس باید قفس را برای محل زندگی آنها انتخاب کنید. توجه داشته باشید به بلدرچین ها جزو پرندگان حساس هستند و در صورتی که رفت و آمد و یا سر و صدا در محل پرورش آنها بسیار زیاد باشد دچار استرس شده و رشد آنها به حداقل خواهد رسید. استرس می‌تواند تخم گذاری بلدرچین ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و تا حدی که می تواند آن را قطع کند.

فضای مورد نظر شما برای پرورش باید دما و رطوبت استاندارد داشته باشد. شما باید با توجه به سن بلدرچین دما و رطوبت مناسب را برای آن انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از دماسنج و رطوبت سنج استفاده نمایید.

فضای مورد نظر برای پرورش بلدرچین در خانه باید با توجه به تعداد بلدرچین ها تعیین شود. چنانچه تعداد بلدرچین ها نسبت به متراژ فضا بیشتر باشد رشد کندی را مشاهده خواهید کرد.

غذای بلدرچین

یکی از مهمترین نکاتی که در پرورش بلدرچین باید آن را مورد بررسی قرار دهید تغذیه بلدرچین است. شما می‌توانید از استارتر انواع پلت ها و کنسانتره آماده در جیره غذایی بلدرچین استفاده کنید. توجه داشته باشید جیره غذایی که برای بلدرچین ها در نظر میگیرید باید انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی را دارا باشد. وجود هر یک از این موارد می‌تواند رشد و تخمگذاری بلدرچین را تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال نبود کلسیم در جیره غذای بلدرچین می تواند باعث کاهش تخم گذاری در این پرنده شود.

صحبت های نهایی درباره پرورش بلدرچین در خانه

شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات و مشاوره گرفتن از متخصصین در این باره به راحتی هرچه تمام تر پرورش بلدرچین در خانه را انجام دهید. توصیه ما به شما این است که قبل از شروع کسب و کار حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و به همین مطلب در این باره اکتفاء نفرمایید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.