افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

پیش به سوی فردای خوب با درب های اتوماتیک لابی

  • کد خبر : 1791
پیش به سوی فردای خوب با درب های اتوماتیک لابی

قطعا یکی از الزامات زندگی امروزی مسکن و داشتن محل زندگی مناسب است. یکی از مواردی که در ساختمان های نوین امروزی مورد توجه قرار می گیرد داشتن لابی با سقف بلند و ساختمان دارای تیم امنیتی و سرایدار است. حال باید درب این لابی مجلل به چه شکلی است و چگونه باز و بسته […]

قطعا یکی از الزامات زندگی امروزی مسکن و داشتن محل زندگی مناسب است. یکی از مواردی که در ساختمان های نوین امروزی مورد توجه قرار می گیرد داشتن لابی با سقف بلند و ساختمان دارای تیم امنیتی و سرایدار است.

حال باید درب این لابی مجلل به چه شکلی است و چگونه باز و بسته شود؟

قطعاً شخصی که هزینه ای چندین میلیاردی برای خرید این آپارتمان می پردازد توقع ندارد که یک درب معمولی داشته باشد، یا درب های چوبی بسیار مجلل و بلند و یا درب اتوماتیک شیشه ای برای این ساختمان ها نصب خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم شما را با درب اتوماتیک لابی آشنا نماییم…

اگرچه قیمت درب اتوماتیک لابی ساختمان از نصب آرام بند درب آهنی ورودی ساختمان گران تر است ، اما نصب درب اتوماتیک لابی مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

  • باز و بسته شدن اتوماتیک درب توسط چشم و رادار دستگاه
  • امکان اتصال به دستگاه کارتخوان یا باز نمودن با رمز
  • امکان باز و بسته نمودن توسط سیستم تشخیص چهره یا اثرانگشت
  • امکان باز و بسته نمودن درب توسط ریموت
  • امکان باز و بسته نمودن توسط سیستم خانه هوشمند home autimation , bms
  • امکان کنترل باز و بست درب از پیشخوان نگهبانی و سرایداری
  • امکان تنظیم حالت نیمه باز برای فصل های سرد سال
  • امکان یکطرفه نمودن درب
  • امکان دائم باز و دائم قفل درب

درب اتوماتیک شیشه ای لابی

آیا این درب اتومات لابی با درب اتوماتیک مغازه ها و فروشگاه های هایپر تفاوت دارد؟

اگر در یک کلمه بخواهیم پاسخ دهیم ، خیر.

اساس و عملکرد این درب ها یکسان است و با توجه به نوع مصرف تجاری ، اداری ، مسکونی ، بیمارستانی و… تغییرات و بهینه سازی های جزئی انجام می شود.

مثلاً در فروشگاه ها این درب ها دقیقا در پشت کرکره برقی قرار می گیرند و باید رادار آن در محلی نصب شود که تیغه انتهایی کرکره برقی جلوی آنرا نگیرد و همچنین در خیابان های پر تردد عمق میدان آن باید کم شود تا هنگامی که عابرین از پیاده رو تردد می کنند مدام درب باز و بسته نشود.

در هنگام استفاده این درب ها برای لابی ساختمان معمولاً جلوی آن کرکره برقی وجود ندارد و فرد از درب کوچه وارد شده و سپس یک راه پله یا راهرو را از میان حیاط و محوطه ساختمان طی می کند و سپس به درب اتوماتیک شیشه ای می رسد. در این مواقع باید رادار به گونه ای تنظیم شود که حرکت فرد به داخل لابی به صورت بی وقفه انجام بپذیرد و نیاز نباشد که جلوی درب که رسید توقف کند تا درب باز شود.

مورد دیگر اینکه معمولاً برای فروشگاه ها رادار به صورتی تنظیم می شود که افراد نوجوان و بالاتر را به خوبی ببیند ولی کودکان با قد کوتاه را نبیند تا اگر دست کودک بازیگوشی از دست پدر و مادرش رها شد ، درب باز نشود و نتواند به خیابان برود. ولی در کاربرد مسکونی درب اتوماتیک گاهی پیش می اید که کودکان در حال بازی در محوطه و حیاط ساختمان هستند و این درب باید کودکان را نیز بیند تا اگر کودک بخواهد در حین حضور در محوطه ، وارد لابی شود و به نگهبان یا سرایدار موردی را بگوید درب در مقابل او باز شود.

هزینه نگهداری درب اتوماتیک چقدر است؟

اگر این دربها بصورت صحیح استفاده شود و از تجهیزات خوب و با کیفیت خریداری شود هزینه نگهداری آن بسیار پایین خواهد بود.

به عنوان مثال اگر درب دارای قفل برقی است نباید در هنگامی که قفل است با زور باز شود و اگر با زور باز شود درب آسیب می بیند.

مورد دیگری که وجود دارد بهتر است برای ساختمان ها با واحدهای زیاد مانند مجتمع های بزرگ یا برج ها در دستگاه باطری نصب شود تا در هنگام قطع برق نیز بتواند بی وقفه خدمات رسانی کند، البته این باطری ، مانند هر باطری ups دیگری عمر مفید حدود 3 سال دارد و باید بعد از 3 سال این باطری تعویض شود.

برای دربهایی که فاقد باطری ups هستند باید به سرایدار اموزش داده شود تا در هنگام قطع برق درب را باز کند و تا ساکنین بتوانن تردد کنند و سپس با وصل شدن مجدد برق درب اتوماتیم خودش وارد مدار خواهد شد.

در صورت خرابی درب اتوماتیک لابی چه کنیم

خوشبختانه این دربها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت خرابی به آسانی می توانید برق آنرا قطع کنید وپس از قطع برق می توانید به صورت دستی درب را باز و بسته کنید تا تیم و تکنسین خدمت در محل حضور یابند و مشکل را برطرف کنند. پس در هنگام خرابی نیز تردد مختل نخواهد شد.

درب اتوماتیک شیشه ای برای لابی را از کجا خریداری کنیم؟

ما به شما فروشگاه اینترنتی دیده بان را معرفی می کنیم که تیم بسیار حرفه ای و با سابقه ای هستند. کافی است عبارت “درب اتوماتیک دیده بان” را در گوگل سرچ کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.