افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

چرا آیلتس، تافل نه!؟

  • کد خبر : 1938
چرا آیلتس، تافل نه!؟

احتمالا شما هم از اون دسته ادمایی هستین که در مورد آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارن، یا افرادی که برای کار به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنن، یه چیزایی شنیدین. در واقع دو آزمونی که در حال حاضر تو دنیا بعنوان معیار پذیرفته میشه شامل: آزمون […]

احتمالا شما هم از اون دسته ادمایی هستین که در مورد آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارن، یا افرادی که برای کار به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنن، یه چیزایی شنیدین. در واقع دو آزمونی که در حال حاضر تو دنیا بعنوان معیار پذیرفته میشه شامل:

  • آزمون تافل (TOEFL: Test Of English as a Foreign Language)
  • آزمون آیلتس (IELTS: International English Language Test System)

هر دو این آزمون ها، بطور دقیق مهارت شما رو تو زبان انگلیسی ارزیابی میکنه و به همین دلیل هم هزاران موسسه تو سراسر دنیا مدرک تافل و آیلتس رو معتبر می دونن. اما این دو تا آزمون و مدرک، در روش، ساختار و معیار تدریس متفاوتند. پس شما باید با دقت انتخاب کنین که مدرک تافل به دردتون می خوره یا مدرک آیلتس؟ با اکسیر تو این مقاله همراه باشین تا یه تحلیل کامل در مورد آیلتس و تافل بدست بی یارین.

آیلتس (IELTS) چیه؟

آیلتس یه آزمون زبان انگلیسیه که برای مقاصد تحصیل، مهاجرت و کار تو کشورهای دیگه، توسط ۹۰۰۰ موسسه تو ۱۳۰ کشور جهان پذیرفته میشه و به طور مشترک توسطBritish council  و  University of Cambridge ESOL استرالیا سازماندهی و برگزار میشه.

آیلتس از ساختار و لهجه ی بریتانیایی استفاده می کنه و بیشتر توسط موسسات بریتانیایی و موسساتی در کشورهای مشترک المنافعی مثل استرالیا و نیوزیلند و کشورهای اروپایی معتبر شناخته میشه. بسته به هدفتون (کار یا تحصیل یا مهاجرت؟) شما می تونین تو دوره آیلتس چه به صورت عمومی یا کلاس خصوصی آیلتس برای گرفتن مدرک جنرال یا آکادمیک شرکت کنین.

تافل (TOEFL) چیه؟

آزمون تافل مهارت شما رو تو محیط های آکادمیک و دانشگاهی می سنجه.  این مدرک توسط ۸۵۰۰ موسسه در ۱۳۰ کشور جهان شامل بریتانیا، آمریکا و استرالیا و همچنین توسط ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا پذیرفته میشه. آزمون تافل توسط سازمان آمریکایی ETS (Education Testing Service) برگزار میشه و لهجه و ساختار زبانی که تو تافل یاد می گیرین، از نوع آمریکاییه. این مدرک بیشتر توسط موسسات آمریکایی و کانادایی پذیرفته میشه.

آیلتس بهتره یا تافل؟

این که شما به آیلتس نیاز دارین یا تافل، کاملا بستگی به موسسه ای (دانشگاه، کارفرما و …) داره که براتون دعوت نامه میفرسته. اون تعیین می کنه که شما به چه مدرکی و با چه نمره ای نیاز دارین. اما به طور خلاصه اگه برای کشور آمریکا اقدام کنین نیاز به تافل دارین و اگه برای هر کشور دیگه ای بجز آمریکا اقدام کنین، پیشنهاد میشه تو آزمون آیلتس شرکت کنین.

تفاوت های کلی تافل و آیلتس چی هستن؟

جدای از گونه و روش آزمونی که هر کدوم از این دوتا دارن، در آزمون تافل سوالات عمدتا بصورت چند گزینه ای هستن، در حالیکه در آیلتس شما طیفی از انواع سوالات رو دارین، از جمله پاسخ های کوتاه، پر کردن جای خالی و نوشتن مقالات کوتاه. از طرف دیگر زمان امتحان ایلتس (۲ ساعت و چهل دقیقه)، بطرز قابل توجهی کوتاه تر از ازمون تافل (حدود چهار ساعت) هست. همچنین فقط یک نوع آزمون تافل وجود داره که اون هم فقط و فقط با کامپیوتر برگزار میشه در حالیکه آیلتس دو نوع آزمون داره، روی کاغذ و با کامپیوتر.

ساختار آزمون های تافل و آیلتس

هر دو آزمون تافل و آیلتس از چهار بخش کلی زیر تشکیل شدن:

  • بخش گفتاری
  • بخش نوشتاری
  • بخش درک مطلب
  • بخش شنیداری

بخش گفتاری (Speaking)

در آیلتس بخش گفتاری بصورت رو در رو با یه نفر امتحان گیرنده انجام میشه. اما در تافل شما در میکروفون به سوالاتی که از قبل طراحی شدن و برای همه یکسان هستن جواب میدین. در بخش گفتاری تافل جواب شما بعد از ضبط شدن در کامپیوتر بصورت اتوماتیک برای چند چند نفر جهت تصحیح فرستاده میشه. اما تو آیلتس جواب های شما توسط یک نفر تصحیح میشن.

بخش نوشتاری (Writing)

در این بخش از ازمون تافل شما باید دو تسک رو تکمیل کنین. بخش اول یک مقاله و بخش دوم یادداشت برداری از یه ارائه هست. تو ازمون ایلتس هم دو قسمت وجود داره: قسمت اول به شما میگه که اطلاعات و مفهوم کلی یه جدول یا نمودار رو روی کاغذ بنویسین. و تو بخش دوم باید یه مقاله در مورد دیدگاهتون راجع به یک موضوع خاص بنویسین.

بخش درک مطلب (Reading)

بخش درک مطلب یا خوندن هر دو آزمون خیلی شبیه به هم هستن. تو آزمون تافل موضوعات مطرح شده تو ریدینگ ها عمدتا موضوعات دانشگاهی یا علمی هستن و سوالات بصورت چند گزینه ای مطرح میشن. تو ریدینگ آیلتس موضوعات مطرح شده عمدتا موضوعات طبیعی و دانشگاهی هستن. اما سوالات به گونه های متنوعی مطرح میشن، پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی و چند گزینه ای.

بخش شنیداری (Listening)

تو آزمون شنیداری تافل به فایل های صوتی دانشگاهی، لکچر و مکالمات دونفره گوش میدین. در حین گوش دادن می تونین یادداشت برداری کنین و بعد از اتمام فایل صوتی، به سوالات چند گزینه ای پاسخ میدین. تو این بخش ازمون ایلتس داوطلبان می تونن به سوالات پاسخ بدن در حالیکه دارن به فایل صوتی گوش میدن، همچنین سوالات علاوه بر چند گزینه ای شامل انواع مختلف دیگری از سوالات هم میشه.

امتیاز دهی به آزمون تافل و آیلتس

نمره دهی کل آزمون آیلتس از ۱-۹ هست. (نمره کلی شما متوسط چهار بخش گفته شده است که رند میشه). اکثر موسسات خارجی نمره بالای ۶٫۵ رو از شما قبول می کنن (به معنای نمره خوب)

نمره دهی در آزمون تافل از ۱۲۰ نمره است، که امتیازات هر چهاربخش ( که هرکدوم ۳۰ نمره دارن) جمع میشه و یک نمره کلی تعلق می گیره. اکثر موسسات خارجی نمره بالای ۸۰ رو از شما قبول می کنن. (به معنای نمره خوب)

آیلتس، تافل و مهاجرت!

همون طور که دیدین یکی از اصلی ترین اهداف شرکت کننده ها تو این آزمون ها کسب امتیاز مورد نیاز برای اهداف مهاجرتیشون هست. فرقی نمیکنه هدف شما مهاجرت تحصیلی هست یا کاری، مهم اینه که شما تو این مسیر تنها نیستین. آژانس های مهاجرتی معتبر زیادی هستن که می تونن به شما تو دستیابی به اهدافتون کمک کنن. از جمله کارهایی که یه موسسه مهاجرتی انجام میده اینه که با استفاده از وکیل هایی که تو کشورهای هدف دارن، بدون نیاز به رفت و آمد توسط شخص متقاضی، کارها رو به نیابت انجام میدن و مشاوره های لازم رو بهتون میدن.

کلی خبر خوب!

اگر به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر سر بزنین، می تونین به کلی آموزش و محتوای رایگان دسترسی داشته باشین. چرا همین حالا یه امتحانی نمی کنین!؟

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • 800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر
  • دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز
  • دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  • دوره رایگان معجزه ی مرور
  • دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان
  • دوره رایگان دیکشنری خواری

حرف آخر!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، عمیقا بر کیفیت آموزشی تاکید داره و بر روی برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف متمرکزه و این کار به جز با ایجاد یه سبک زندگی اصولی امکان پذیر نیست. اکسیر، انتخاب بهترین هاست.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.