افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چرا به اخذ گواهینامه HSE نیاز داریم؟

  • کد خبر : 4302
چرا به اخذ گواهینامه HSE نیاز داریم؟

گواهینامه HSE یا سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست، معمولاً به عنوان مخفف HSSES (بهداشت، ایمنی، محیط زیست، امنیت و اقتصاد اجتماعی) استفاده می شود. مدارک اخذ ایزو با مدارک لازم برای اخذ گواهینامه HSE یکسان است. به عنوان SHE یا EHS نیز شناخته می شود.  برخی از سازمان ها شامل امنیت و اقتصاد اجتماعی […]

گواهینامه HSE یا سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست، معمولاً به عنوان مخفف HSSES (بهداشت، ایمنی، محیط زیست، امنیت و اقتصاد اجتماعی) استفاده می شود.

مدارک اخذ ایزو با مدارک لازم برای اخذ گواهینامه HSE یکسان است. به عنوان SHE یا EHS نیز شناخته می شود.  برخی از سازمان ها شامل امنیت و اقتصاد اجتماعی زیر چتر HSE می شوند. عنوان HSSES دشوار می شود، بنابراین مخفف HSE معمولاً شامل ایمنی و امنیت است. ایمنی، بهداشت، محیط زیست، امنیت و اقتصاد اجتماعی رشته‌های جداگانه‌ای هستند که هرکدام فناوری خاص خود را دارند.

HSE plan چیست؟

 HSE plan  چیست؟ اچ اس ای پلن طرحی است که اقدامات و رویه‌های ایمنی اجرا شده در محل کار را تشریح می‌کند. همچنین مطابق با الزامات قانونی مربوط به مسئولیت‌های کارکنان، خطرات مرتبط با هر حیطه کاری و برنامه اقدامات اضطراری طراحی شده است.

همه کارکنانی که در محل کار با خطراتی مواجه می شوند باید آموزش های اولیه را بگذرانند، اما گواهینامه EHS می تواند گامی عالی برای کسانی باشد که انتظار دارند سلامت و ایمنی سازمان را به طور کلی مدیریت ‌کنند. این شامل مسئولیت مهلت‌های HSE، اسناد، گزارش‌دهی و کاهش حوادث می‌شود. یک حادثه در یک شرکت یا سازمان می تواند نه تنها به کارکنان، محیط زیست یا دارایی ها، بلکه به اعتبار شرکت آسیب برساند.

گواهینامهHSE چیست؟

ایمنی و محیط زیست سلامت، که به اختصار HSE نیز نامیده می شود، مجموعه ای از ابزارها، سیستم ها و فرآیندهایی است که برای جلوگیری از مسائل و آسیب های بهداشتی برای کارکنان و حفاظت از محیط زیست است. گواهینامه HSE مشخص می کند که مسئولیت های شما در مورد ایمنی محل کار چیست. معمولاً از طریق یک نهاد ایالتی مانند وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا ارائه می شود.

سازمان های دولتی و HSE

سازمان‌های دولتی در سراسر جهان برای وضع مقررات و مجازات سازمان‌هایی که از آن مقررات پیروی نمی‌کنند، آماده هستند. این مقررات از کارکنان سازمان ها، جامعه محلی، محیط زیست و سایر مواردی که احتمالاً تحت تأثیر جنبه های HSE هستند محافظت می‌کند. چنین سازمان‌های دولتی (در سطح ملی) عبارتند از OSHA (اداره ایمنی و بهداشت شغلی) در ایالات متحده، HSE (مدیریت بهداشت و ایمنی) در بریتانیا، و CCOHS (مرکز کانادایی برای سلامت و ایمنی شغلی) در کانادا. علاوه بر این، سازمان‌هایی مانند OSHA بین‌المللی و آژانس اروپایی ایمنی و سلامت در محل کار، چندین کشور را، با یا بدون سازمان HSE خود، تنظیم می‌کنند.

نهادینه سازی HSE

اگرچه مقررات دولتی از منافع HSE محافظت می کند، این به صنعت و سازمان های درون صنعت بستگی دارد که فراتر از این مقررات عمل کنند. سازمان های نهادینه شده شامل ویژگی های زیر هستند:

  • رهبری – رهبران باید فعالانه در فعالیت های HSE شرکت کنند و اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد را تعیین کنند که شامل تمام سطوح مدیریت باشد. مثال‌ها: ریاست کمیته HSE، شرکت در بازرسی‌ها/ممیزی‌ها، کمک به تحقیقات حوادث، و رهبری کمپین‌ها یا جلسات ایمنی.
  • شایستگی – شایستگی نشان دهنده آموزش، دانش، مهارت و تجربه است. شایستگی ممکن است از کلاس درس شروع شود، اما به دستورالعمل‌های وظایف محل کار، آموزش جدید، آزمایش و مجوزها ادامه می‌یابد. همه وظایف شغلی باید از رویه های شغلی پیروی کنند و همه وظایف حیاتی باید با تجزیه و تحلیل وظایف شغلی هماهنگ باشند.
  • آگاهی از ریسک (ارتباط ریسک) – آگاهی از ریسک، عملکرد متوسط ​​HSE را به مجریان HSE در سطح جهانی تبدیل می کند. آگاهی از خطر و ارتباطات شامل افراد و گروه هایی می شود که بین خود در مورد خطرات صحبت می کنند. تعاملات ممکن است بین یک کارگر و همکار، یک کارگر و سرکارگر، تیم هایی با وظایف مختلف و ..اتفاق بیفتد. همه باید در زمینه شناسایی خطر آموزش ببینندوتشویق شوند تا خطرات را آشکارا گزارش دهند، و در صورت لزوم، قدرت توقف اقدامات یا شرایط ناامن جدی را داشته باشند.
  • ارتباط دو طرفه و باز – ارتباط ضعیف تقریباً همیشه یکی از علل مستقیم یا غیرمستقیم یک حادثه یا رویداد فرآیندی است. ارتباط منفی که با انگشت نشان دادن، فریاد زدن و سرزنش همراه است، مانع از برقراری ارتباط باز می شود. شرکت‌هایی که HSE نهادینه شده‌اند، فرهنگ تصادف بدون سرزنش دارند و به ندرت نظم و انضباط را اعمال می‌کنند، حتی پس از تصادف، مگر اینکه عمدی تلقی شود. مهارت‌های ارتباطی خوب، که شامل سیاست‌های درهای باز، ارتباط باز بین همه کارگران و مدیریت، تقویت مجدد مثبت یا تمجید از کار خوب، همه ویژگی‌ها دریک شرکت نهادینه شده است.
  • تنظیم معیارهای HSE پیشرو و عقب‌افتاده – این معیارها باید دقیقاً با سیستم مدیریت ایمنی تأیید شده هم راستا باشند، به طور منظم نظارت می‌شوند و با رتبه‌بندی‌های عملکرد شغلی فردی که وظیفه HSE به او واگذار شده است، مرتبط هستند.

این پنج ویژگی حیاتی هستند، اما تنها عناصری نیستند که یک شرکت نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4302

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.