افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چرا تناسب اندام ذات سلامتی کلی است؟

  • کد خبر : 637
چرا تناسب اندام ذات سلامتی کلی است؟

[ad_1] اگر به دنبال سلامتی کلی هستید ، باید بدانید که تناسب اندام اصل آن است. برخلاف تصور عمومی ، دستیابی به تناسب اندام چندان دشوار نیست. فقط با نگاه کردن به آن فرد نمی توانید در مورد تناسب اندام یک فرد قضاوت کنید. تجربیات به من آموخته اند که ظاهراً بهترین فرد کسی نیست […]

[ad_1]

اگر به دنبال سلامتی کلی هستید ، باید بدانید که تناسب اندام اصل آن است. برخلاف تصور عمومی ، دستیابی به تناسب اندام چندان دشوار نیست. فقط با نگاه کردن به آن فرد نمی توانید در مورد تناسب اندام یک فرد قضاوت کنید. تجربیات به من آموخته اند که ظاهراً بهترین فرد کسی نیست که با سطح آمادگی جسمانی تو را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین ، داشتن دیدگاه های غیرواقعی درباره تناسب اندام بی معنی است. تا آنجا که به تناسب اندام مربوط می شود ، سلامت قلب شما بسیار مهم است. احتمالاً شما فاقد اندام ظاهری “مناسب” هستید. اما این به این معنی نیست که تناسب اندام ندارید. بدون توجه به شکل بدن می توانید متناسب باشید. آمادگی جسمانی قلب اندازه گیری واقعی برای تناسب اندام است. اگر واقعاً در مورد تناسب اندام جدی هستید ، باید انرژی خود را برای بهبود سلامت قلب خود هدایت کنید. هنگامی که قلب شما سالم است ، جنبه های دیگر مانند افزایش ظرفیت ریه ، استخوان های قوی ، عضلات قوی ، کاهش وزن و غیره دنبال می شود.

درک مفهوم تناسب اندام

در دنیای امروز که وسواس تناسب اندام داریم ، مفهوم تناسب اندام را پیچیده کرده ایم. مطابق تعریف اساسی ، تناسب اندام در واقع توانایی شماست که کارهای روزمره خود را بدون خستگی انجام دهید. یک فرد متناسب قادر خواهد بود کارهای خود را با هوشیاری و قدرت انجام دهد. به گذشته ، مردم قبلاً چنین توانایی هایی داشتند. همه آنها از نظر جسمی فعال بودند. همه آنها متناسب بودند. بنابراین ، دیگر نیازی به صحبت در مورد تناسب اندام نبود. با این حال ، اوضاع بسیار تغییر کرده است. بیماری های سبک زندگی این روزها شایع شده است. ما فعالیت های بدنی بسیار کمتری انجام می دهیم زیرا مشاغل ما را مجبور می کند که در تمام طول روز و بدون فعالیت بدنی چسبیده به صندلی های خود بمانیم. و این به بسیاری از بیماری های سبک زندگی کمک کرده است. جای تعجب نیست که چرا این روزها بیشتر درباره تناسب اندام صحبت می کنیم زیرا همه ما نگران سطح تناسب اندام خود هستیم. کمبود فعالیتهای بدنی ما را مستعد ابتلا به انواع مشکلات سلامتی می کند.

اهمیت تناسب اندام

کم تحرکی راه را برای بسیاری از بیماری ها باز کرده است. و مردم به اهمیت ورزش منظم برای تناسب اندام پی برده اند. با این حال ، با توجه به سبک زندگی پرشور ، افراد زیادی قادر به پیروی از آن نیستند. اگر می خواهید از بسیاری از بیماری ها دوری کنید ، انجام ورزش های قلبی به طور منظم بسیار مهم است. همانطور که همه ما می دانیم ، بیماری قلبی یکی از معروف ترین قاتلان ساکت بوده است. سکته مغزی ، دیابت ، سرطان روده بزرگ و غیره بیماری های دیگری هستند که به عدم تناسب اندام مرتبط هستند. فواید زیادی برای ورزش منظم وجود دارد. علاوه بر مزایای سلامتی ، شما قادر خواهید بود وزن خود را نیز کنترل کنید. به نوبه خود ، شما قادر خواهید بود تا با پیری نیز مبارزه کنید.

فواید روانشناختی ورزش

ورزش فواید روانشناختی بسیاری نیز دارد. هنگام ورزش ، هورمون اندورفین خوب را آزاد می کند ، که به طور قابل توجهی استرس را کاهش می دهد. و روحیه شما را نیز بالا می برد. این توانایی مبارزه با افسردگی را نیز دارد. اگر شما از کسانی هستید که فریبنده تناسب اندام هستید و روزانه ورزش می کنند ، پس نگرش مثبتی به زندگی خواهید داشت. همچنین ، شما تمایل به عزت نفس بهتری دارید. ورزش شب خواب بهتری به شما می دهد. شما هرگز از خستگی شکایت ندارید. آخرین و نه مهمترین ، ورزش منظم می تواند حافظه شما را نیز بهبود بخشد.

مقدار ورزش برای تناسب اندام

خوب ، این سالها بحث داغی بوده است. افراد مختلف مشاوره های مختلفی می دهند. اما یک چیز قطعی است – ورزش منظم بهترین استراتژی است. چه مدت باید ورزش کنید؟ خوب ، 30 دقیقه در روز بیش از حد کافی خواهد بود. و اگر می توانید تا یک ساعت ادامه دهید ، بهتر است. برخی افراد پیشنهاد می کنند که انجام 5 بار در هفته ورزش یک استراتژی خوب است. خوب ، انجام هر روز آن یک استراتژی بسیار م moreثرتر است. ورزش مانند نوشیدن قهوه است. مغز شما به احساس هورمون های خوب معتاد می شود و هر روز به دنبال آن می خواهد. به همین دلیل ، مغز شما را یادآوری می کند که هر روز ورزش کنید. این درست مثل پیروی از یک ساعت طبیعی است. مغز شما می داند چه چیزی برای بدن شما بهتر است. بنابراین ، هر روز انجام آن باعث می شود تا شما با چرخه طبیعی سازگار شوید.

به یاد داشته باشید ، تناسب اندام عامل اصلی سلامتی شما است. بنابراین ، وقت آن است که شما آن را در آغوش بگیرید!

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.