افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
1

چرا روغن زیتون یک غذای سالم است؟

  • کد خبر : 595
چرا روغن زیتون یک غذای سالم است؟

[ad_1] روغن زیتون یکی از غذاهای سالم در جهان است. اگر در حال شروع یک برنامه غذایی سالم جدید هستید ، می خواهید از وجود این روغن اطمینان حاصل کنید. این پایه و اساس رژیم غذایی مدیترانه ای است که دارای فرهنگهای طولانی مدت در جهان است. بسیاری از اثرات سلامتی رژیم غذایی مدیترانه ای […]

[ad_1]

روغن زیتون یکی از غذاهای سالم در جهان است. اگر در حال شروع یک برنامه غذایی سالم جدید هستید ، می خواهید از وجود این روغن اطمینان حاصل کنید. این پایه و اساس رژیم غذایی مدیترانه ای است که دارای فرهنگهای طولانی مدت در جهان است. بسیاری از اثرات سلامتی رژیم غذایی مدیترانه ای مربوط به مصرف روغن زیتون است.

مزایای سلامتی چیست؟

دلیل اینکه روغن زیتون باید در لیست غذاهای سالم شما باشد ، ترکیبی از دو ماده مغذی اصلی برای تقویت سلامتی است. این دو ماده غذایی چربی های اشباع نشده تک و استرهای تیروزول هستند.

در مرحله اول ، چربی های اشباع نشده به تقویت سطح کلسترول خون کمک می کنند ، که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد و سطح گلوکز خون را که به درمان دیابت کمک می کند ، بهبود می بخشد. مواد مغذی دیگر ، استرهای تیروزول ، به محافظت در برابر تعدادی از شرایط سلامتی و عفونت ها و همچنین تسکین درد ، حمایت از اندام های حیاتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

چرا باید میزان مصرف خود را کنترل کنید؟

علی رغم این واقعیت که روغن زیتون یکی از غذاهای سالم در اطراف است ، این چربی خالص است بنابراین باید مراقب میزان مصرف هر بار در یک زمان باشید. یک قاشق غذاخوری حاوی تقریباً 120 کالری است بنابراین افزودن فقط چند قاشق غذاخوری به وعده های غذایی شما واقعاً می تواند میزان کالری موجود در غذا و وعده های غذایی شما را افزایش دهد.

چگونه می توانید مقدار مناسب روغن زیتون بخورید؟

برای افزودن مزایای سلامتی روغن زیتون به برنامه غذایی خود بدون اینکه از آن بالا بروید ، یک قاشق غذاخوری ساده روی سالاد بپاشید. یا می توانید قبل از پخت گوشت بپاشید تا طعم و رطوبت به آن اضافه شود. افزودن یک قاشق غذاخوری به یک کاری ، کاسرول یا هر غذای گرم دیگر به شما مواد مغذی تقویت کننده سلامتی موجود در روغن را می دهد بدون اینکه طعم یا بافت ظرف شما خیلی تغییر کند.

برای دیدن فواید سلامتی روغن زیتون فقط باید به آمارهای مربوط به رژیم غذایی مدیترانه ای نگاه کنید. اگر می خواهید به عنوان بخشی از برنامه غذایی جدید خود از غذاهای سالم استفاده کنید ، مطمئن شوید که این روغن یکی از غذاهای رژیم جدید و اصلاح شده شماست. به خاطر داشته باشید که نمی توانید غذاهای ناسالم را فقط با افزودن روغن زیتون به آنها سالم کنید ، بنابراین هنوز هم باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. این بدان معنی است که از گروه های اصلی غذایی که غلات سبوس دار ، میوه و سبزیجات ، پروتئین ، دفتر خاطرات ، چربی ها و شکر در نظر گرفته می شود مقدار مناسبی از غذاها را بخورید.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.