افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

چرا زبان ترکی استانبولی را در ایران یاد بگیریم؟

  • کد خبر : 2188
چرا زبان ترکی استانبولی را در ایران یاد بگیریم؟
چرا زبان ترکی استانبولی را در ایران یاد بگیریم؟ یادگرفتن زبانی که به زبان مادری ما نزدیک باشد لذت خاص خودش را دارد. به‌علاوه زبان ترکی استانبولی یکی از زبان‌های بااهمیت در منطقه است. ترکیه به‌...

یادگرفتن زبانی که به زبان مادری ما نزدیک باشد لذت خاص خودش را دارد. به‌علاوه زبان ترکی استانبولی یکی از زبان‌های بااهمیت در منطقه است. ترکیه به‌تازگی به عضویت اتحادیه اروپا در آمد، به همین دلیل در حال حاضر بودجه زیادی صرف گسترش فرهنگ و مهارت‌آموزی می‌کند. این کشور که حکم دروازه اروپا را هم دارد، برای جوان ایرانی یکی از بهترین مقصد‌ها برای یادگرفتن انواع مهارت‌های کاری با مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

آموزش رایگان در ترکیه

درصورتی‌که شما کمتر از هجده سال سن داشته باشید، می‌توانید از آموزش‌های رایگان مدرسه و دبیرستان استفاده کنید. البته درصورتی‌که بالای شانزده سال داشته باشید هم بدون محدودیت سنی گزینه‌های زیادی دارید! به‌خصوص در شهر استانبول، جایی که شهرداری به کمک دولت قصد دارد سطح زندگی همه مردم و مهاجرانی که مدرک اقامت معتبر یا کیملیک دارند را بالا ببرد. این مدرک در کنار آشنایی با زبان ترکی استانبولی می‌تواند امتیاز مهمی برای شما محسوب شود. آموزش آنلاین ترکی استانبولی در آموزشگاه تیکا ممکن است.
ISMEK مجموعه‌ای از کلاس‌های مهارت‌آموزی هستند که نمونه مشابه Community college در کشور‌های اروپایی و آمریکا محسوب می‌شوند. با شرکت در این کلاس‌ها شما مدرکی به دست می‌آورید که اعتبار بین‌المللی دارد. به‌علاوه شما می‌توانید سابقه کار در کشور‌های خارجی یا working overseas را هم به رزومه خودتان اضافه کنید! این نوع سابقه کاری برای برنامه‌های مهاجرتی کاری مانند استرالیا می‌تواند امتیاز‌های شما را بالا ببرد.

مدرک‌های فنی حرفه‌ای ترکیه در چه زمینه‌هایی هستند؟

کلاس خصوصی زبان کلید ورود سریع شما به این دوره‌هاست. این دوره‌ها در همه زمینه‌های علمی به جز رشته‌های بسیار تخصصی مانند پزشکی برگزار می‌شوند. از جمله این زمینه‌ها می‌توان به آشپزی، مهارت‌های نرم‌افزاری مانند طراحی سایت، ۳d max، حوزه IT، فراغت و سرگرمی مانند ماساژ و آرایشگری، صنایع‌دستی و هنری، حوزه‌های تجاری مانند مشاوره املاک، روابط‌عمومی، آموزش زبان روسی، دفترداری و غیره اشاره کرد. این دوره‌ها حتی شامل کلاس آموزش زبان ترکی استانبولی می‌شوند، ولی آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای به زبان ترکی استانبولی انجام می‌شود پس بهتر است هنگام مهاجرت به ترکیه حداقل سطح متوسط این زبان را داشته باشید.
دوره این کلاس‌ها از ۳. ۵ تا ۱۰ ماه طول می‌کشد. طول دوره بستگی به رشته‌ای که انتخاب کنید دارد. خبر خوب دیگر ما برای شما این است که چون این آموزش‌ها همراه با دوره‌های عملی هستند، درست مانند مدرک‌های فنی و حرفه‌ای داخلی، بخشی از این ساعت‌های آموزشی جزء سابقه کار شما محسوب می‌شوند.

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های ترکیه

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هم جذابیت زیادی برای دانشجویان ایرانی دارد. یکی از علل جذابیت این دانشگاه‌ها امکان گرفتن انتقالی از دانشگاه‌های خوب ترکیه به سایر دانشگاه‌های اروپایی یا حتی کانادایی است. برای گرفتن پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه شما یا باید نشان دهید به زبان ترکی استانبولی مسلط هستید یا دوره یک‌ساله یادگیری این زبان را بگذرانید، چون آموزش‌ها به این زبان انجام می‌شود.

برخی از دانشگاه‌های بین‌المللی ترکیه آموزش‌ها را به زبان‌های انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی نیز ارائه می‌کنند. این دانشگاه‌ها از شما گواهینامه‌های بین‌المللی معتبر مانند مدرک آیلتس، مدرک گوته یا DSH و یا TEF فرانسوی را خواهند خواست. ارائه GRE و یا GMAT نیز ممکن است ضروری باشد.

چطور شانس گرفتن بورسیه خودمان را بالا ببریم؟

بورسیه مالی به مبلغ ۸۰۰ لیر برای کارشناسی ارشد و برای مقطع دکترا نیز ماهانه ۱۱۰۰ لیر است. همان‌طور که گفتیم، اگر زبان ترکی استانبولی ندانید باید یک سال صرف یادگیری زبان کنید. این یک سال آموزش و اسکان دانشجو نیز برای دانشگاه هزینه دارد. به همین دلیل اگر شما به ترکی استانبولی مسلط باشید، شانس بیشتری برای به‌دست‌آوردن بورسیه تحصیلی این کشور خواهید داشت.

یادگیری زبان در استانبول؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم، در ترکیه شما می‌توانید در کلاس ترکی استانبولی شهرداری به طور رایگان ثبت‌نام کنید. البته ما به شما توصیه می‌کنیم یادگیری زبان ترکی استانبولی را از ایران شروع کنید، زیرا هزینه‌های زندگی در ترکیه و به‌خصوص استانبول رو به افزایش است. آموزشگاه زبان آنلاین تیکا این کلاس‌ها را با هزینه حداقلی به‌صورت کلاس خصوصی آموزش زبان ترکی استانبولی برگزار می‌کند و شما می‌توانید در هر ساعت از روز و از هر نقطه دنیا در این کلاس‌ها شرکت کنید.

همین که احساس کردید به ترکی استانبولی مسلط شدید، می‌توانید با خیال راحت‌تری درمورد مهاجرت یا اقامت در ترکیه برنامه‌ریزی کنید. شما لازم نیست برای شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای مدرک زبان ترکی ارائه کنید و همین که نشان دهید به این زبان ارتباط برقرار می‌کنید کافی است!

سایر زبان‌هایی که در دوره ایمسیک با زبان واسطه ترکی استانبولی تدریس می‌شوند عبارت‌اند از زبان آلمانی، آموزش زبان روسی، زبان چینی و زبان انگلیسی.

تجربه کلاس حضوری و آنلاین

شاید هنوز قانع نشده باشید که چرا شرکت در کلاس زبان ترکی استانبولی به‌صورت آنلاین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ما به شما اطمینان می‌دهیم که شما هم می‌توانید یکی از صد‌ها زبان‌آموز موفق تیکا در زبان ترکی استانبولی باشید.

این یکی از نکات جالب در زمینه کلاس‌های زبان آنلاین است: حتی اگر یک معلم خوب تابه‌حال تجربه آموزش زبان در کلاس خصوصی یا آنلاین را نداشته باشد، با کمی تلاش و خیلی زود به این محیط جدید عادت می‌کند. کم نیستند مدرسین زبانی که عاشق تدریس آنلاین شده‌اند! و می‌توانند همه مهارت‌ها و تجربه‌هایی که در طول سال‌ها آموزش حضوری به دست آورده را بی‌کم‌وکاست به محیط کلاس آنلاین منتقل کنند.

یادداشت پایانی

همه مجموعه‌های آموزش زبان موفق حداقل یک ویژگی خاص دارند. ما در تیکا به سال‌ها تجربه مدرسین خوب زبان فعال در آموزشگاه‌های تهران و سایر شهر‌ها احترام می‌گذاریم و همیشه سعی کردیم معلم‌های زبان از این آموزشگاه‌ها را جذب کنیم. هدف ما از این کار هم غنی‌تر کردن و افزایش تنوع در متد‌های آموزش آنلاین زبان است و هم برند‌سازی برای معلم‌های خوبی که لیاقت دارند با اسم خودشان هم شناخته شوند.

شما در تیکا می‌توانید رزومه معلم خودتان را بخوانید تا با هر معلم زبان بهتر آشنا شوید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2188

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.