افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

چرا لوله بازکنی بهتر از استفاده از مواد شیمیایی است

  • کد خبر : 1706
چرا لوله بازکنی بهتر از استفاده از مواد شیمیایی است
امروزه استفاده از سیستم لوله کشی فاضلاب یک روش کاملا مناسب و بهداشتی برای دفع فاضلاب ساختمان به شمار می رود. در حال حاضر بخش های مهم ساختمان که محل تولید فاضلاب هستند به لوله کشی فاضلاب متصل هستند.

امروزه استفاده از سیستم لوله کشی فاضلاب یک روش کاملا مناسب و بهداشتی برای دفع فاضلاب ساختمان به شمار می رود. در حال حاضر بخش های مهم ساختمان که محل تولید فاضلاب هستند به لوله کشی فاضلاب متصل هستند.

فاضلاب و چرک اب ها به واسطه لوله کشی ها به بیرون از خانه انتفال می یابند. اما گرفتگی لوله ها یک ایراد شایع بوده که ممکن است بنا به دلایل مختلف اتفاق بیفتد.

گرفتگی و مشکلات لوله فاضلاب شامل عبور کند فاضلاب، گرفتگی شدید و بوی بد فاضلابی می شود. اما در برابر گرفتگی لوله ها فرایند لوله بازکنی قرار می گیرد و باید به سراغ روش مناسب ان برویم.

گرفتگی ایرادی است که تحمل ان برای همه ما سخت بوده و به هر طریق ممکن سعی در رفع انها داریم. استفاده از محلول های شیمیایی یک راهکارهای رایج برای خلاصی از شر گرفتگی ها است.

دلایل که باعث می شوند به سراغ مواد شیمیایی لوله بازکن بروید

کاهش هزینه ها و رفع فوری گرفتگی دلایلی هستند که شما را به سمت استفاده از مواد شیمیایی می برند. محلول های شیمیایی حاوی اسیدهای موریاتیک، هیدروکلریک، سولفوریک و یا فسفریک می باشند.

این اسیدها دارای خاصیت خورندگی بسیار بالایی هستند و امید رفع گرفتگی برای این خاصیت انها نهاده شده است. سوزاندن و از بین بردن عوامل ایجاد گرفتگی مکانیزم مناسبی برای بازکردن مسیر فاضلاب است.

اما همواره ایرادات زیادی بر این محلول ها وارد می شود که به بررسی هر کدام از انها خواهیم پرداخت. اوایل استقبال خوبی از این محلول ها صورت گرفت که ایرادات و معایب ان سبب کاهش میزان استفاده از انها شده است.

عوامل مختلف ایجاد گرفتگی درون لوله فاضلاب

از گذشته تاکنون نحوه دفع فاضلاب ساختمانی دچار تحول شده است. درگذشته از چاه استفاده می شده است اما با توجه به ایجاد سیستم دفع فاضلاب شهری نیاز به خدمات تخلیه چاه فاضلاب توالت در تهران کاهش یافته است اما مشکل گرفتگی لوله ها همچنان پای بر جاست.

عواملی که سبب بروز گرفتگی درون لوله فاضلاب می شوند شامل موارد زیر می باشد :

  • چربی و مواد زائد
  • مو و چرک اب
  • رسوبات و جرم
  • دستمال و نوار بهداشتی
  • مواد جامد
  • ایرادات لوله کشی فاضلاب

از مهمترین عواملی ایجاد گرفتگی لوله های فاضلاب ساختمان های نوساز و بازسازی شده می توان به ریخته شدن سیمان، ملات، دوغاب و قیر درون لوله اشاره کرد. در واقع برای از بین بردن چنین موارد محکم و سخت درون لوله های خشک محلول یا مواد شیمیایی امکان پذیر نیست.

خطرات و اسیب های محلول لوله بازکن که نمی دانید

لوله های به کار رفته در شبکه فاضلاب غالبا از جنس لوله pvc، لوله upvc (لوله پلیکا)، لوله پلی اتیلن و لوله های پلاستیکی است. خورندگی این اسیدها برای از بین بردن سخت ترین گرفتگی ها بالا است و لوله های فاضلاب را نیز با خود درگیر می نمایند.

زمانی که مسیر فاضلاب کاملا مسدود می شود، اگر محلول شیمیایی استفاده کنید احتمال رسیدن این محلول و تماس ان با عوامل ایجاد گرفتگی بسیار ضعیف است.

بیشتر گرفتگی ها در پیچ و خم مسیر فاضلاب رخ می دهند و احتمال حضور انها در این نقاط بسیار ضعیف است. بنابراین نمی توان به مکانیزم شیمیایی چندان دلخوش بود.

ایراد دیگری که بر این محلول ها وارد این است که تنها برای لوله های باریک مناسب هستند و در ابعاد بزرگ ان جوابگویی رفع گرفتگی نیست و نیاز به حجم بالایی از این مواد است که برای هیچ کس تهیه این مقدار مقدور نیست.

پس بیایید نتیجه گیری کنیم که این اسیدها علاوه بر این به لوله فاضلاب اسیب می رسانند تنها برای موارد جزئی تولید و عرضه می شوند.

اسیب های محلول لوله بازکن برای سلامت ریه و پوست

خاصیت اسیدی و خورندگی این اسیدها می تواند سبب سوختگی پوست و بدن شما شود. بنابراین کوچکترین تماس مستقیمی با انها نداشته باشید. از عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید.

اگر فاضلاب ساختمان بالا زده است از ریختن نا به هنگام و یکدفعه ای انها خودداری کنید. قطراتی که به اطراف پرتاب می شوند بسیار خطرناک هستند.

همچنین بخار و گاز ازاد شده از انها نیز بسیار خطرناک هستند. ایراد دیگر ترکیب گازهای فاضلابی و با گاز این محلول ها می تواند ترکیب خطرناکی برای شما باشند.

قرینه چشم و پوست شما تنها برای رفع انسداد مسیر فاضلاب بر اساس مکانیزم شیمیایی در برابر خطر جدی دارند.

حالا با وجود این همه خطر و اسیب های گفته شده باید برای استفاده از مواد شیمیایی جامد و محلول احتیاط نمود.

رفع بی خطر گرفتگی لوله فاضلاب به کمک قوانین فیزیک

به توصیه کارشناسان گروه خدماتی یاسان سرویس (https://yasanservice.ir) مناسب ترین ابزار و روش ها بر پایه قوانین فیزیک نهاده شده است. فنر و پمپ تراکم از جمله دستگاه هایی که برای لوله بازکنی در سراسر تهران استفاده می شود.

فنر و متراژ مختلف از درون مخزن دستگاه ژنراتور برقی عبور می کنند و درون لوله فاضلاب قرار می گیرند. سپس با استفاده از اهرم مخصوص و سه نظام درون دستگاه قدرت ارتعاش و چرخشی به فنر ها منتقل می گردد.

بنابراین فنرها با یک نیروی چرخشی و ارتعاشی به سمت جلو رانده می شود. حتی گرفتگی های سیمانی نیز در برابر نیروی فنر مقاوم نبوده و بنابراین مسیر فاضلاب ازاد می گردد. فنرها این قابلیت را دارند که مو، چربی و مواد زاید را به درون خود بکشانند و مسیر را ازاد سازی کنند.

دوران فنر درون لوله تمام ابعاد لوله را در بر می گیرد و با لایروبی دیواره های لوله فاضلاب دیگری هیچ عاملی نمی تواند مسیر لوله را سد نماید.

در مورد دیگر می توان با متراکم کردن هوا درون مخزن پمپ تراکم و ازاد کردن ان درون لوله مسیر را ازاد سازی کرد.

استفاده از این روش ها نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی است که باید فنی کاران ان را کسب کرده باشند تا فرایند لوله بازکنی با رفع صد در صدی گرفتگی انجام گیرد.

راهکار ارزان بازکردن مسیر فاضلاب در موارد جزئی

در مواردی که گرفتگی های جزئی لوله ظرفشویی می توان از اب جوش و فنر دستی استفاده کرد. بسیار پیش می اید که این لوله ها به دلیل چربی و روغن و پسماند مواد غذایی مسدود می شوند.

اب جوش می تواند چربی ها را از لوله پاک کند و مسیر برای عبور روان فاضلاب ازاد شود. فنر های نوع دستی نیز همانند نوع برقی عمل کرده و مسیر را می توانید ازاد کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.