افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
0

چطور با انتخاب شامپو مناسب سلامت موهایمان را تضمین کنیم؟

  • کد خبر : 2362
چطور با انتخاب شامپو مناسب سلامت موهایمان را تضمین کنیم؟
چطور با انتخاب شامپو مناسب سلامت موهایمان را تضمین کنیم؟ داشتن موهایی سالم، براق و زیبا آرزوی هر فردی است. مطمئناً علاوه بر عواملی مانند ژنتیک، سلامت بدن و جنس مو، استفاده از شامپوی مناسب و با...

داشتن موهایی سالم، براق و زیبا آرزوی هر فردی است. مطمئناً علاوه بر عواملی مانند ژنتیک، سلامت بدن و جنس مو، استفاده از شامپوی مناسب و با کیفیت نیز نقش مؤثری در زیبایی و تقویت موها خواهد داشت.

این روزها با توجه به تنوع شامپوهای مختلف، انتخاب شامپو متناسب با جنس مو، از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام خرید شامپو موردنظر خود، با وجود تنوع برندهای مختلف دچار سردرگمی شوید. با این حال اصلاً نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور با انتخاب شامپو مناسب می‌توان سلامتی موهای خود را تضمین کنیم.

انتخاب شامپو مناسب مو

قبل از هرچیز برای انتخاب شامپو مناسب، باید نسبت به جنس مو و نوع آن آگاهی کسب کرد. در واقع زمانی که شما نسبت به نوع موهای خود آگاهی دارید، با انتخاب مناسب شامپو، باعث تقویت و زیبایی هرچه بیشتر موهای خود خواهید شد.

با توجه به نقش پررنگ موها در زیبایی افراد، اهمیت زیادی دارد که برای انتخاب و خرید شامپو، به دنبال برندهای معتبر و محصولات حرفه ای باشید. انتخاب شامپو مناسب برای موهای معمولی، خشک یا چرب، کمک می کند تا ضمن شستشوی لازم، سلامت، شادابی و لطافت موها تامین شود.

از آن جایی که به طور کلی موها در سه دسته موهای چرب، خشک و معمولی قرار می‌گیرند، باید متناسب با جنس آن، از شامپوهای مختلف مخصوص موهای چرب، خشک یا معمولی استفاده کرد. در واقع بعد از انتخاب نوع شامپو است که نوبت به انتخاب برند آن خواهد شد.

انتخاب شامپو برای موهای خشک

یکی از عوامل مهم در ایجاد خشکی موی سر، شستشوی بیش از حد مو و استفاده زیاد از مواد شوینده و مراقبتی مو است. بنابراین اگر بعد از کاهش میزان شستشو سر و استفاده از مواد شوینده و بهداشتی کمتر، همچنان از داشتن موهای خشک خود احساس ناراحتی دارید، بهتر است در انتخاب شامپوی مورداستفاده خود تجدیدنظر کنید.

با توجه به این که انواع مختلف شامپوهای حجم دهنده و تقویت کننده، باعث کاهش رطوبت موی سر می‌شوند بنابراین افراد با موهای خشک، بهتر است از این شامپوها استفاده نکنند. از طرفی استفاده از شامپوهای آبرسان که خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی به مو را دارند برای حفظ رطوبت پوست سر خشک مؤثر خواهند بود.

به عنوان مثال شامپوهایی که در مواد اولیه آن‌ها موادی مانند منتول (نوعی الکل که که از روغن نعنا قابل استخراج است) و درخت چای وجود دارد باعث آبرسانی بهتر مو خواهند شد. همچنین شامپوهای حاوی نایسین، برای درمان خشکی‌های متوسط تا شدید بسیار مفید است. برای موهای خشک، استفاده از شامپوهای حاوی سولفات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است از شامپوهای با فرمولاسیون ملایم‌تر مانند شامپوهای برند مورینگا امو استفاده کنید. برای خرید شامپو با بهترین فرمولاسیون مورینگا امو می‎‌توانید از طریق سایت موتن رو اقدام کنید.

انتخاب شامپو برای موهای چرب

برای افرادی که دارای موهای چرب هستند به هیچ وجه استفاده از شامپوهای آبرسان، مرطوب‌کننده و نرم کننده توصیه نمی‌شود. این شامپوها با خواصی که دارند، نقش مؤثری در صاف کردن و کراتین کردن موها دارند. بنابراین شامپوهای آبرسان برای افراد با موهای مجعد مناسب است که باعث افزایش چربی پوست سر خواهد شد.

استفاده از شامپوهای حجم دهنده و تقویت کننده برای افراد با موهای چرب مناسب است چرا که باعث کاهش میزان چربی پوست سر می‌شود. ترکیباتی مانند روغن جوجوبا و آبلیمو برای درمان چربی بیش از حد پوست سر مناسب است.

در رابطه با برند شامپو، گلیس یکی از بهترین برندهایی است که دارای محصولات متنوعی برای انواع مو است. شامپو مردانه و زنانه گلیس نیز از شامپوهای پرطرفدار این برند خواهد بود.

انتخاب شامپو برای موهای معمولی

موهای معمولی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، جز هیچ کدام از دسته‌های موهای چرب یا خشک قرار نمی‌گیرد. افراد با موهای معمولی دارای موهایی صاف و براق هستند و متناسب با نیاز خود، می‌توانند از هر نوع شامپویی استفاده کنند. البته رعایت نکات زیر، در میزان صافی و سالم ماندن موهای معمولی کمک مؤثری خواهد کرد.

  • سعی کنید در طول روز خوردن آب و خوراکی‌های آبرسان را در برنامه خود قرار دهید.
  • استفاده از ابزارهای حرارتی و حالت دهنده مانند سشوار و اتو مو را به حداقل برسانید.
  • یک روز در میان موهای خود را بشوييد و تا حد امکان از مصرف کلیه محصولات مراقبتی که حاوی مواد شیمیایی هستند، خودداری کنید.

شامپو مناسب افراد با موهای فر و موهای رنگ شده

علاوه بر سه دسته‌بندی فوق، افراد دارای موهای فر نیز، باید از شامپوهای متناسب با موهای خود استفاده کنند. بر این اساس شامپوهای با (ph4) و (ph5) برای افراد با موهای فر مناسب است. استفاده از این شامپوها باعث برگرداندن چربی طبیعی پوست و موی سر خواهد شد.

افراد با موهای رنگ شده نیز، باید از شامپوهای حاوی نرم کننده و نرم کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنند. این مواد با توجه به ترکیبی که دارند از مو در مقابل اشعه (uv) محافظت خواهد کرد. استفاده از شامپو رنگ مو مردانه نیز، به جای رنگ مو بهتر است چرا که نسبت به رنگ موها، باعث آسیب دیدگی کمتری در مو خواهد شد. برای خرید بهترین شامپو رنگ مو مردانه در مو تن رو از طریق اینترتی اقدام کنید.

نوع استفاده انواع شامپو

حال که با شامپوهای مناسب انواع موهای مختلف آشنا شدید، بهتر است نسبت به کارایی انواع شامپو تقویت کننده، حجم دهنده و آبرسان نیز شناخت پیدا کنید. در این صورت بهتر می‌توان در مورد خرید شامپو تصمیم گرفت.

شامپوهای تقویت کننده عموماً برای موهای آسیب دیده، رنگ شده و شکننده کاربرد دارد. شامپوهای حجم دهنده نیز مخصوص موهای نازک و کم حجم است. شامپوهای آبرسان نیز نقش مؤثری در زیبایی و درخشندگی مو خواهند داشت.

جمع بندی

خرید شامپو مناسب برای مو از حساسیت بالایی برخوردار است. امروزه با توجه به تنوع در کیفیت و برند شامپو، انتخاب شامپو مناسب کار راحتی نیست. با این وجود بهتر است برای انتخاب شامپو موردنظر و تضمین سلامتی موها، ابتدا نسبت به جنس مو، برند شامپو و عملکرد شامپوهای مختلف تقویتی، حجم دهنده، صاف کننده و … شناخت پیدا کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2362

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.