افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چطور منو کافه رستوران خود را دیجیتال کنیم؟

  • کد خبر : 4902
چطور منو کافه رستوران خود را دیجیتال کنیم؟

این روزها اکثر رستوران‌های شیک و باکلاس که به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهند، منوی رستوران خود را به‌صورت دیجیتالی طراحی کرده‌اند. اگر به یکی از کافه رستوران‌های اطراف پل طبیعت تهران یا سایر رستوران‌های پرتردد این شهر بروید، متوجه دیجیتالی شدن منوی آن‌ها خواهید شد. حتی در شهرستان‌ها هم این تحول در حال رخ دادن است؛ پس شما […]

این روزها اکثر رستوران‌های شیک و باکلاس که به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهند، منوی رستوران خود را به‌صورت دیجیتالی طراحی کرده‌اند. اگر به یکی از کافه رستوران‌های اطراف پل طبیعت تهران یا سایر رستوران‌های پرتردد این شهر بروید، متوجه دیجیتالی شدن منوی آن‌ها خواهید شد. حتی در شهرستان‌ها هم این تحول در حال رخ دادن است؛ پس شما هم از این قافله عقب نمانید و همین حالا برای دیجیتالی کردن منوی خود اقدام کنید. می‌پرسید چطور؟ برای یافتن پاسخ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

یک مرور کلی روی مفهوم منو دیجیتال

منوی دیجیتال یا منوی آنلاین تحول و نوآوری مهمی در صنعت رستوران‌ها است. این نوآوری باعث می‌شود که مشتریان تجربه جدیدی از تکنولوژی را حتی در زمان سفارش غذا به‌دست آورند. بسیاری از کافه رستوران‌های مدرن، منوهای کاغذی را کنار گذاشته‌اند و به جای آن از منوهای دیجیتال که روی تبلت یا گوشی گارسون قرار دارد یا در گوشی مشتریان اسکن می‌شود استفاده می‌کنند.

با ورود این تکنولوژی، دیگر نیازی به طراحی منو روی کاغذ نیست و این موضوع برای دوستداران طبیعت و محیط زیست هم بسیار خوشایند خواهد بود. هر زمان هم که نیاز باشد تغییری در منو ایجاد شود، می‌توان با چند تنظیم ساده این کار را انجام داد؛ بدون این‌که هزینه‌های اضافه‌ای برای چاپ مجدد منو صرف شود.

درصورتی‌که شما هم برای کافه رستوران خود از منوی دیجیتال استفاده کنید، می‌‌توانید علاوه‌بر نمایش اسم و قیمت غذاها و نوشیدنی‌ها، اطلاعات دیگری مثل عکس آن‌ها، تجربه و نظرات مشتریان قبلی و… را هم به مشتریان خود نمایش دهید. در کل باید گفت که به‌کارگیری این نوآوری، باعث بالا رفتن سطح رستوران شما می‌شود.

مزایا و برتری‌های منوی دیجیتال

یکی از دغدغه‌هایی که همواره ذهن اکثر صاحبان کافه‌ها و رستوران‌ها را درگیر می‌کند، جلب رضایت حداکثری مشتریان است. طراحی منوی رستوران به‌صورت دیجیتال، ازجمله روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، رضایت حداکثری مشتریان را به‌دست آورد. این تکنولوژی از مزایای زیادی برخوردار است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • راحتی مشتریان:

منوهای آنلاین به مشتریان امکان می‌دهند که به‌راحتی از لیست غذاها و نوشیدنی‌های موجود در کافه رستوران مطلع شوند. در این صورت نیازی نیست برای دریافت منو توسط گارسون و ثبت سفارشات خود منتظر بمانند.

  • کسب اطلاعات کامل:

در اکثر منوهای آنلاین، اطلاعات کاملی درمورد هر آیتم ذکر شده‌است. این موضوع انتخاب را برای مشتریان راحت‌تر خواهد کرد.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه:

طراحی منوهای دیجیتال هزینه‌هایی مثل چاپ منوهای سنتی و فیزیکی را حذف می‌کند. همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت مشتریان و پرسنل یک رستوران نیز خواهد شد.

  • آشنایی بصری با آیتم‌ها:

تصاویر آیتم‌های منو به شکل واضحی روی تلفن همراه مشتری به نمایش در می‌آید؛ به این ترتیب مشتریان می‌توانند به‌صورت بصری، با هر غذا یا نوشیدنی آشنا شوند و درمورد سفارش دادن یا ندادن آن تصمیم بگیرند.

نحوه دیجیتالی کردن منوی کافه رستوران

روش‌های زیادی برای ایجاد منوی دیجیتال وجود دارد. شما می‌توانید از یک یا چند مورد از این روش‌ها استفاده کنید و از این طریق، سرویس‌دهی بهتر و بهینه‌تری به مشتریان خود داشته باشید. متداول‌ترین روش‌های دیجیتالی کردن منوی کافه رستوران عبارت‌اند از:

  • کمک گرفتن از سایت‌های مرتبط

در حال حاضر وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که درزمینه طراحی منو به‌صورت دیجیتال فعالیت دارند؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت Poster My Wall

  • سایت iMenuPro

  • سایت FlipHTML5

  • سایت Canva

  • سایت FlipSnack

این سایت‌ها طرح و قالب‌های ازپیش‌ساخته و متنوعی را به شما ارائه می‌دهند که امکان سفارشی‌سازی آن‌ها هم وجود دارد. برخی از این سایت‌ها رایگان هستند و برخی دیگر بعد از دریافت هزینه ناچیز، منوی جذابی برای شما طراحی خواهند کرد.

  • طراحی نرم‌افزارهای رستوران

هر رستوران می‌تواند منوی دیجیتال خود را در قالب یک نرم‌افزار که روی دستگاه مشتری نصب می‌شود به آن‌ها ارائه دهد. این کار مزیت‌های دیگری هم دارد و آن هم امکان پرداخت صورت‌حساب به‌صورت آنلاین، ثبت نظرات و پیشنهادات، ردیابی سفارشات و… خواهد بود.

  • اسکن کد QR

رایج‌ترین روش ساخت و استفاده از منوی آنلاین در رستوران‌ها، استفاده از کدهای QR است. اکثر رستوران‌ها این کدها را روی هر میز درج می‌کنند. مشتریان می‌توانند با اسکن کردن آن‌ها توسط تلفن همراه خود، به منوی رستوران هدایت شوند.

  • درج در سایت رستوران

درصورتی‌که یک کافه رستوران دارای وب‌سایت باشد، آسان‌ترین راه برای ساخت منوی آنلاین، درج آن در سایت است. به این ترتیب مشتریان می‌توانند به سایت مربوطه وارد شده و در آن‌جا منوی آنلاین را مشاهده کنند.

نکات مهم در طراحی منوی دیجیتال

برای این‌که منوی دیجیتال کافه رستوران شما بیشترین بازخورد و رضایت را داشته باشد، باید آن را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. می‌توانید برای این منظور، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • منوی خود را به‌روز نگه دارید:

منوی شما همیشه باید مطابق با آخرین تغییراتی باشد که در سرویس‌های خود اعمال کرده‌اید. خوشبختانه تغییر دادن اطلاعات موجود در منوی دیجیتال کار سختی نیست.

  • طراحی جذابی داشته باشید:

ظاهر منوی شما باید جذاب بوده و حالتی تعاملی داشته باشد. استفاده از تصاویر جذاب و واقعی از غذاها و نوشیدنی‌ها و بیان توضیحاتی کوتاه درمورد هرکدام از این آیتم‌ها، به تصمیم‌گیری بهتر مشتریان کمک خواهد کرد.

  • منوی خود را به ابزارهای دیجیتال مختلف متصل کنید:

شما می‌توانید منوی خود را به سیستم POS متصل کنید تا سفارشات مشتریان به‌صورت خودکار ثبت شوند و نیازی به تلف کردن وقت نباشد.

همان‌قدر که به ظاهر منوهای کاغذی و سنتی خود اهمیت می‌دادید، به طراحی منوهای دیجیتال هم اهمیت دهید، چراکه این تکنولوژی ابزاری قدرتمند در کافه رستوران شماست و می‌تواند تجربه خوبی را برای مشتریانتان رقم بزند.

بازدید از پل طبیعت تهران و رستوران‌های مدرن این شهر

اگر می‌خواهید در رستوران‌های مدرن و دیجیتالی شده تهران غذا بخورید، از جاذبه‌های مختلف پایتخت دیدن کنید و در یکی از بهترین هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید، می‌توانید از طریق «سایت فلای تودی» برای رزرو بلیط یا رزرو هتل اقدام کنید. فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین مراجع سفر و گردشگری در کشور است و به شما کمک می‌کند خیلی راحت به هرکجا از ایران یا خارج از کشور که خواستید سفر کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4902

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.