افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چطور یک ملک مناسب برای خریداری در ترکیه انتخاب کنیم؟

  • کد خبر : 2200
چطور یک ملک مناسب برای خریداری در ترکیه انتخاب کنیم؟

علی رغم اپیدمی جهانی کرونا که تمامی بخش‌های کسب ‌و کار جهان را تحت تأثیر قرار داده است، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات همچنان تقاضای خود را حفظ کرده است. بدین دلیل که سرمایه‌گذاری در املاک، پناهگاهی امن برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های خوب برای حفظ دارایی‌های خود هستند. سرمایه‌گذاری در املاک و […]

علی رغم اپیدمی جهانی کرونا که تمامی بخش‌های کسب ‌و کار جهان را تحت تأثیر قرار داده است، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات همچنان تقاضای خود را حفظ کرده است. بدین دلیل که سرمایه‌گذاری در املاک، پناهگاهی امن برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های خوب برای حفظ دارایی‌های خود هستند. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه از نظر حفظ نرخ‌های ایمنی بالا در تزریق وجوه، یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در خاورمیانه است.

انگیزه بیشتر افراد مزایای سرمایه‌گذاری بخش املاک و مستغلات و به استفاده از تسهیلات و مشوق‌های ارائه شده توسط مقامات دولتی ترکیه به سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات ترکیه است. یکی از این مشوق‌ها شامل اعطای شهروندی ترکیه به کسانی است که ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار خریداری می‌کنند. پس خرید خانه در ترکیه انتخابی بسیار جذاب است. ما در این بررسی به کسانی که قصد خرید و سرمایه‌گذاری ملک در ترکیه را دارند، کمک می‌کنیم.

چرا خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری خوبی است؟

ترکیه یکی از بازیگران اصلی در صحنه جهانی است که بیش از گذشته از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.  ترکیه نه تنها یکی از بهترین کشورها برای اعطای شهروندی است بلکه بازار املاک و مستغلات بسیار جذابی دارد که می‌تواند بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه دهد.

برای مثال استانبول را در نظر بگیرید. این شهر یک مکان جذاب برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است که مملوء از آپرتمان‌های جدید در مرکز و حومه شهر و پنت هاوس‌های زیبا در محله‌های لوکس نشین است. تنوع محله‌ها در استانبول بسیار زیاد است و به شما امکان دسترسی به سبک زندگی شهری را می‌دهد. برخی از محله‌های محبوب استانبول نیسانتاسی، تکسیم، کاراکوی و جهانگیر هستند. از دیگر شهرهای ترکیه برای خرید ملک می‌توان به آنکارا، بدروم و ازمیر اشاره کرد.

کیفیت زندگی خوب و امکان خرید مسکن، ترکیه را به یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. تغییرات زیادی در سیستم‌های حقوقی و روند مسکن و معماری ساختمان‌های جدید در ترکیه ایجاد شده است تا به جذب سرمایه خارجی منجر شود. در زیر برخی از مزایای خرید ملک در ترکیه آورده شده است:

  • مسکن در مقایسه با سایر کشورها ارزان است.
  • برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ایده آل است.
  • گزینه های مختلف مسکن وجود دارد (آپارتمان، سوئیت و ویلا)
  • هزینه زندگی پایین است.
  • فرآیند خرید ملک در ترکیه ساده است.
  • امکان دریافت ملیت ترک وجود دارد.

چگونه ملک مناسب در ترکیه را انتخاب کنیم؟

اگر  قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، باید چندین مرحله را انجام دهید. در صورت اجرای دقیق مراحل، فرآیند خرید ملک بسیار آسان و امن خواهد بود. به ویژه، اگر شخصی مایل به خرید ملک از ایران باشد (بدون آنکه به ترکیه سفر کند) باید توجه ویژه‌ای به شرایط خرید و همکاری با یک آژانس معتبر داشته باشد.

دانستن هدف از خرید ملک ضروری است زیرا بازار ملک ترکیه به‌عنوان یک بازار بزرگ و چند موردی توصیف می‌شود. گزینه‌ها بسیار زیادی در این بازار وجود دارند و با توجه به هدف مالکیت، متفاوت هستند. دو نکته مهم عبارتند از:

  • مطمئن شوید که ملک مورد خرید شما در موقعیت مناسب و متناسب با هدف مورد نظرتان قرار دارد.
  • ذکر این نکته ضروری است که ساختمان‌ها به دو نوع در حال ساخت و آماده (نوساز و چند سال ساخت) تقسیم می‌شوند.

اگر ساختمان هنوز در حال ساخت است، دو کار باید انجام شوند:

  • اطمینان از وجود یک مجوز ساختمانی معتبر
  • اینکه آیا شرکت مستقر در ساخت‌وساز، از نظر کیفیت و تعهد به تحویل ساختمان‌ها در زمان‌های مشخص، شهرت خوبی برای ساخت‌وساز املاک دارد یا خیر.

در حالت دوم، ساخت‌وساز آماده است، مالکیت ملک باید از دایرسی تاپو (مالیات) احراز شود. این کار انجام می‌شود تا مشخص شود ملک توسط شخص دیگری خریداری نشده است و هیچ‌گونه اشکال قانونی ندارد.

کدام بهتر است، خرید ملک در حومه شهر یا مرکز شهر؟

برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که بازار املاک در ترکیه به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

  • مناطق مرکزی شهر: به دلیل تمرکز فعالیت‌های تجاری، شرکت‌های تابعه، شرکت‌های بزرگ و خدمات دولتی و اینکه قیمت‌ها در مراکز شهرها دائماً در حال افزایش است، تقاضای برای سرمایه‌گذاری تجاری در مناطق شهری بالاست.
  • مناطق حومه شهری: حومه‌های شهر محله‌هایی هستند که عمدتاً روستایی بوده و تحت پوشش طرح‌های نظارتی شهری قرار گرفته‌اند و با افزایش خدمات در چشم سرمایه‌گذاران در آینده باقی می‌مانند. قیمت املاک در حومه ارزان است که سپس با تبدیل شدن به مناطق قدیمی‌تر و پرجمعیت، قیمت افزایش می‌یابد.
  • مناطق روستایی: خرید زمین برای سرمایه‌گذاری کشاورزی، مالکیت مزارع یا رشد برای مسکن جهت تفریح است. رشد اخیر در سرمایه‌گذاری، در مناطق روستایی مورد توجه قرار گرفته است که این مهم سرمایه‌گذاران را تشویق به تقسیم زمین و آماده سازی آن برای ساخت‌وساز برای فروش می‌کند.

کدام یک سودآورتر است، خرید ملک در حومه شهر یا مرکز شهر؟

برای فردی که مایل به خرید خانه در ترکیه است، باید میزان اثرگذاری در روستا یا شهر با توجه به هدف مورد نظر از خرید را بسنجد و از تفاوت فاحش قیمت املاک روستایی و شهری غافل نشود. اجازه دهید این اختلاف قیمت‌ها را نشان دهیم و با توجه به منطقه بندی زمین که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم، به یک نمونه از شهرهای بزرگ مانند استانبول بپردازیم:

  • اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در یک برج و مرکز خرید واقع در مناطقی مانند شیشلی و مِسیدیه ‌کوی، خانه خریداری کند، پیدا کردن چنین ملکی کمتر از 350 هزار دلار آمریکا دشوار است. خرید آپارتمان در استانبول بسته به موقعیت دارای تفاوت قیمت زیادی است.
  • با همین مبلغ یا کمی بیشتر (350 هزار دلار آمریکا) می‌توان یک آپارتمان با چهار اتاق واقع در حومه استانبول و مناطق تازه در حال ظهور این شهر، ملک خریداری کرد.
  • با همین مبلغ یا افزایش اندک در آن می‌توان یک ویلا یا مزرعه کوچک در 2 هزار مترمربع در حومه شهر در قسمت اروپایی استانبول خریداری کرد.

خرید ملک در ترکیه با ایو34

اگر به دنبال سایت خرید خانه در استانبول هستید، ایو 34 را پیشنهاد می‌دهیم. در این سایت می‌توانید انواع و اقسام ملک در استانبول، ازمیر، آنتالیا و دیگر شهرها را مشاهده کنید. ایو34 آمادگی کامل برای همراهی کسانی که مایل به داشتن ملک در بهترین مناطق سرمایه‌گذاری ترکیه هستند را در تمامی مراحل خرید خواهد داشت. شما می‌توانید برای کسب مشاوره با مشاوران ایو34 در تماس باشید و ملک مورد نظر خود را از این وبسایت معتبر خریداری کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2200

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.