افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

چگونه در کنکور ترکیه شرکت کنیم؟

  • کد خبر : 2484
چگونه در کنکور ترکیه شرکت کنیم؟

کشور ترکیه به علت همجواری با ایران، هم مرز بودن با اروپا و ارزان بودن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر معمولا جزو مقاصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان محسوب می‌شود. معمولا اصلی‌ترین دلیل خروج دانشجویان از یک کشور تحصیل در یک دانشگاه بهتر است. ترکیه کشوری است که معمولا دانشجویان زیادی مشتاق به تحصیل در […]

کشور ترکیه به علت همجواری با ایران، هم مرز بودن با اروپا و ارزان بودن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر معمولا جزو مقاصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان محسوب می‌شود.

معمولا اصلی‌ترین دلیل خروج دانشجویان از یک کشور تحصیل در یک دانشگاه بهتر است. ترکیه کشوری است که معمولا دانشجویان زیادی مشتاق به تحصیل در آن هستند. علت اصلی این موضوع وجود دانشگاه‌های فوق‌العاده در این کشور است. در ترکیه آزمون‌های مختلفی مانند آزمون SAT، آزمون TUS، آزمون ALES، آزمون GRE، آزمون GMAT و آزمون YÖS برگزار می‌شود.

آزمون یوس تقریبا همان آزمونی است که تحت عنوان کنکور ترکیه شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کلی به این آزمون بپردازیم. اگر علاقه‌مند به شرکت در این آزمون هستید با ما همراه باشید.

آزمون یوس ترکیه چیست؟

آزمون یوس در ترکیه تا نزدیک به ده سال به صورت جامع و کشوری برگزار می‌شد. اما از سال 2012 هر دانشگاهی می‌تواند به صورت جداگانه این آزمون را برگزار کند. ثبت نام آزمون یوس ترکیه ۲۰۲۲  کلید ورود به هر دانشگاهی در این کشور است. شما باید برای آزمون YÖS ارائه شده توسط دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید درخواست دهید و نمره خوبی کسب کنید.

البته تعدادی از دانشگاه‌ها در ترکیه هستند که دانشجویان خود را از طریق آزمون دیگری به نام SAT انتخاب می‌کنند.

از جمله مهم‌ترین دانشگاه‌هایی که از طریق آزمون یوس دانشجو نمی‌پذیرند عبارت‌اند از:

  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه کوک
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه یدیتپه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه سابانچی

آزمون یوس چندان سخت نیست و می‌توانید به راحتی به سوالاتی آن پاسخ دهید. بهتر است که قبل از شروع به شرکت در این آزمون سوالات آن را بررسی کنید و سپس منابع آزمون یوس بروید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید.

زبان آزمون YÖS بستگی به انتخاب شما دارد، شما می‌توانید بین ترکی یا انگلیسی هر کدام که برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید و حتی این امکان برای برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد که زبان‌هایی مانند فرانسوی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنند.

اطلاعات بیشتر از این آزمون را میتوانید در سایت رسمی YOS مطالعه کنید

آزمون Sat چیست؟

برخی دیگر از دانشگاه‌های ترکیه برای دریافت دانشجو از آزمون SAT استفاده می‌کنند. SAT قبلاً به عنوان آزمون استعداد تحصیلی نامیده می‌شد. اصولا آزمون اس ای تی از دانش‌آموزانی گرفته می‌شود که 12 سال تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. هدف اصلی از برگزاری این آزمون بررسی سطح دانشجویان در کالج این کشور است.

هیچ شرایط خاصی برای شرکت در SAT وجود ندارد، هر کسی می‌تواند ثبت نام کند و در آزمون شرکت کند. اما این آزمون برای سنجش آمادگی دانشگاهی در نظر گرفته شده است. اصلی‌ترین هدف از برگزاری این آزمون پاسخ دادن به دو سوال است. اول این که آیا دانش‌آموز مورد نظر به خوبی 12 سال تحصیلی را پشت سر گذاشته است یا خیر؟ و دوم این که آیا دانش‌آموز می‌تواند به درستی یک برنامه تحصیلی را پشت سر بگذارد؟ هدف اصلی از برگزاری این دو آزمون دقیقا پاسخ دادن به این دو سوال است. برای موفقیت در این آزمون کافیست به سراغ خرید کتاب مرتبط بروید.

آزمون TUS چیست؟

در سال 2011، ترکیه قانونی را تصویب کرد که به پزشکان خارجی به دلیل کمبود پزشک، به ویژه در بخش خصوصی، اجازه کار در خاک این کشور را می‌داد. در کشورهای اروپایی به ازای هر 100000 نفر 340 پزشک وجود دارد. در ترکیه به ازای هر 100000 نفر 156 پزشک وجود دارد. ترکیه به دنبال افزایش تعداد پزشکان از طریق باز کردن درب به روی تمام پزشکان از تمام کشورهای جهان پس از انجام کلیه شرایط لازم برای کار در قلمرو خود است.

سوالات این آزمون در مجموع 240 عدد است. شرکت‌کننده باید به 120 سوال علوم پایه و 120 سوال علوم بالینی در 300 دقیقه پاسخ دهد. سوالات آزمون علوم پایه معمولا از دروس آناتومی، بیوشیمی، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی و پاتولوژی که در 3 سال اول تحصیل در دانشکده پزشکی تدریس می‌شود، انتخاب می‌شود. با صرف زمان کافی برای مطالعه و خرید کتاب درسی به صورت آزاد می‌توانید بدون نیاز به شرکت در کلاس خاصی این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

آزمون ALES چیست؟

آزمون ALES یک آزمون برای طبقه‌بندی دانشجویان در ترکیه است. از این آزمون برای انتخاب و توزیع دانشجویان در مقطع فوق‌لیسانس استفاده می‌شود. معمولا دانشجویانی که قصد دارند در کشور ترکیه در مقطع فوق‌لیسان و یا دکترا ثبت‌نام کنند در این آزمون شرکت می‌کنند. تمامی دانشگاه‌های دولتی ترکیه در صورت درخواست دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا، به مدرک کاغذی برای نتایج این آزمون نیاز دارند.

 آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یک آزمون استاندارد برای سنجش دانشجویان مختلف است. مدارس تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان و آژانس‌های کمک هزینه تحصیلی به شدت بر عملکرد GRE برای سنجش موفقیت تحصیلی شما حساب می‌کنند. این آزمون در دو نوع GRE General و GRE Subject برگزار می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کلی به آزمون‌هایی که مانند کنکور ترکیه هستند پرداخته شود. قطعا مهاجرت به این کشور مزایا بسیار زیادی را در پی دارد و می‌تواند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

قطعا برای موفقیت در هر رشته‌ای نیاز به منابع مفیدی دارید که از طریق خرید این منابع می‌توانید به راحتی در رشته مورد نظر خودتان موفق شوید. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.

منبع خبر

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.