افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

چگونه لپ تاپ استوک مناسب خود را تست و خریداری کنیم ؟

  • کد خبر : 2286
چگونه لپ تاپ استوک مناسب خود را تست و خریداری کنیم ؟

لپ تاپ استوک از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین مدل لپ تاپ ها در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. فروشگاه های زیادی به صورت آنلاین و حضوری اقدام به تهیه و فروش این لپ تاپ ها می کنند و معمولا وارد کننده لپ تاپ استوک ، این مدل ها را کشورهایی […]

لپ تاپ استوک از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین مدل لپ تاپ ها در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. فروشگاه های زیادی به صورت آنلاین و حضوری اقدام به تهیه و فروش این لپ تاپ ها می کنند و معمولا وارد کننده لپ تاپ استوک ، این مدل ها را کشورهایی مانند دبی و عراق وارد بازار ایران می کنند.

انواع لپ تاپ استوک در بازار کدام است ؟

لپ تاپ استوک در داخل کشور دارای انواع مختلفی است. اگر بخواهیم آن ها را دسته بندی کنیم، می توان به چند دستۀ مهم اشاره کرد.
دستۀ اول: کالاهایی که در خارج، مدت کمی پس از خرید به فروشگاه ها و شرکت های سازنده مرجوع می شوند. این مرجوعی به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. هزینۀ نگهداری مدل های مرجوع شده در انبارها نسبتا زیاد است. بنابراین این مدل ها به عنوان لپ تاپ استوک گرید الف وارد کشورهای دیگر مثل ایران می شوند و به فروش می رسند.
دستۀ دوم: کالاهایی که دارای مشکلات سخت افزاری هستند. این کالاها برای تعمیر به شرکت های سازنده فرستاده می شوند. پس از تعمیر و رفع نواقص، این مدل ها به شرکت های واسطه فروخته می شوند. در بازار ایران این مدل ها به عنوان لپ تاپ استوک گرید ب شناخته می شوند.
دستۀ سوم: کالاهایی که پس از اتمام قرارداد میان شرکت ها، به شرکت های اصلی سازنده فرستاده می شوند. سپس در آنجا مورد بررسی قرار می گیرند. در صورت دریافت گواهی سلامت، این مدل ها به عنوان لپ تاپ استوک با قیمت کمتری فروخته می شوند.
دستۀ چهارم: مدل های لپ تاپ استوک دستۀ دوم که دارای کارکرد زیادی هستند، به وسیلۀ افراد به خرده فروشی های لوازم الکترونیک فروخته می شوند. خرده فروشی ها مشکلات سخت افزاری و نواقص این لپ تاپ ها را برطرف می کنند. سپس این مدل ها به بازارهای شرق آسیا، خاورمیانه و بخش هایی از آفریقا عرضه می شوند.

گارانتی، مهلت تست و ارزش خرید

لپ تاپ استوک به طور کلی در خارج از کشور دارای مهلت تست و گارانتی سلامت فنی و کارکرد می باشد. این لپ تاپ ها قبل از عرضه به بازار، مورد بررسی و تست فنی قرار می گیرند. اجزای مختلف لپ تاپ مثل نمایشگر، هارد، رم، پردازنده و… تست می شوند. مشکلات سخت افزاری با تعویض یا تعمیر برطرف می شوند. علاوه بر این، در صورت خرابی لپ تاپ خریدار می تواند آن را مرجوع کند. اما در ایران پس از واردات، چنین امکاناتی تقریبا برای خریداران وجود ندارد و یا بسیار کم است.. البته برخی از فروشگاه ها به عنوان وارد کننده لپ تاپ استوک خود را موظف به ارائه خدمات گارانتی و ضمانت نیز می دانند.
در ایران به جز موارد ذکر شده، به لپ تاپ های دسته دوم و بدون جعبه نیز لپ تاپ استوک گفته می شود. همچنین به لپ تاپ هایی که مورد تعمیر قرار گرفته اند. اما به طور کلی لپ تاپ استوک به محصولاتی گفته می شود که در بالا به آن ها اشاره شد.
لپ تاپ استوک در صورتی که دارای سخت افزار و قطعات سالم باشد، ارزش خرید بالایی دارد. همچنین گارانتی، مهلت تست و امکان مرجوعی یا تعویض ارزش خرید آن را بیشتر می کنند. اما در صورتی که خبری از سلامت دستگاه، ضمانت یا گارانتی نباشد، خرید لپ تاپ استوک می تواند به معنای دور ریختن پول باشد.

نکات ساده و ضروری در هنگام خرید لپ تاپ استوک

برای خرید لپ تاپ استوک باید به یک سری از نکات توجه کنید. این نکات کمک می کنند لپ تاپ خوبی را تهیه کنید. برای مثال، علاوه بر مشخصات سخت افزاری، باید به مشخصات ظاهری و بدنۀ دستگاه نیز توجه داشته باشید. میزان خط و خش و عدم وجود شکستگی بعضی از این موارد هستند.
1 نظرات کاربران: درست مثل زمانی که قصد خرید یک محصول آکبند و نو را دارید، خواندن نظرات کاربران و خریدارانِ لپ تاپ استوک می تواند بسیار مفید باشد. در صورت امکان می توانید نقد و بررسی وب سایت ها را در مورد آن مدل مطالعه کنید. بدین صورت می توانید لپ تاپ استوک مناسب را تهیه کنید.
2 دریافت رسید معتبر: از فروشنده بخواهید رسید معتبر خرید را در اختیار شما قرار دهد. با وجود رسید معتبر می توانید مطمئن شوید که دستگاه از فروشگاه معتبری خریداری شده است و دزدی نیست. در صورتی که فروشنده، لپ تاپ را آنلاین خریداری کرده و به رسید دسترسی ندارد، از او بخواهید رسید انتقال پول را به شما نشان دهد.
3 بررسی بدنۀ لپ تاپ: در مورد لپ تاپ استوک حتما باید به خط و خش های بدنه توجه کنید. اگر خط و خش ها زیاد باشند، قیمت دستگاه نیز کمتر می شود. هنگام خرید لپ تاپ استوک مایکروسافت نیز توجه کنید که بدنه دارای شکستگی و جای ضربه نباشد. البته در صورتی که قیمت پایین تری را برای لپ تاپ پرداخت می کنید، می توانید این خط و خش را تا حدودی نادیده بگیرید. اما در صورت مشاهدۀ فرو رفتگی در قسمت پایین لپ تاپ بهتر است آن را نخرید. چرا که امکان آسیب قطعات داخلی لپ تاپ وجود دارد.


بررسی سخت افزاری لپ تاپ

قبل از خرید لپ تاپ استوک باید قطعات سخت افزاری مختلف آن را امتحان کنید.
4 دوربین و بلندگو: برای استفاده از لپ تاپ در تماس های ویدیویی باید وب کم و اسپیکر آن را تست کنید. می توانید وارد مرورگر کروم شوید و کیفیت وب کم را امتحان کنید.
5 کیبورد: کیبورد لپ تاپ استوک را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار، برنامۀ نوت پد را باز و کلیدها را امتحان کنید. هر کلید را چند باری فشار دهید تا از کارکرد آن مطمئن شوید. اگر متوجه سفتی کلیدها شدید، این امکان وجود دارد که آن کلید پس از مدتی دیگر کار نکند. هر چند گرد و غبار نیز می تواند باعث سفتی کلیدها شود.
6 سلامت باتری: در هنگام خرید لپ تاپ یکی از موارد بسیار مهم سلامت باتری آن است. هر چند در هنگام خرید نمی توان به درستی باتری را تست کرد، اما مراجعه به قسمت باتری در ویندوز می تواند اطلاعات خوبی را به شما بدهد. در این قسمت می توانید سلامت باتری و وضعیت آن را چک کنید.
لپ تاپ ها یکی از دستگاه های الکترونیکی بسیار کاربردی هستند، اما معمولا قیمت بالایی دارند. با توجه به شرایط اقتصادی نه چندان خوب بسیاری از افراد، خرید یک لپ تاپ استوک سالم و دارای سخت افزار مناسب می تواند انتخاب مقرون به صرفه ای باشد و تا حد زیادی بودجۀ شما را برای موارد دیگر حفظ کند. برای خرید لپ تاپ مناسب کافی است به موارد و نکات ذکر شده توجه داشته باشید. همچنین از فروشندۀ معتبر دستگاه خود را تهیه کنید.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.