افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

کاردستی با نمد برای مدرسه

  • کد خبر : 5006
کاردستی با نمد برای مدرسه

یکی از جذاب ترین راه ها برای سرگرمی کودکان همزمان با آموزش آنها کاردستی است. کودکان از طریق درست کردن کاردستی نه تنها می توانند مطالب را بهتر یاد بگیرند، بلکه مهارت های رفتاری شان نیز ارتقا پیدا می کند و ساعت ها می توانند سرگرم باشند. اگرچه کودکان همواره به اسباب بازی های متنوع […]

یکی از جذاب ترین راه ها برای سرگرمی کودکان همزمان با آموزش آنها کاردستی است. کودکان از طریق درست کردن کاردستی نه تنها می توانند مطالب را بهتر یاد بگیرند، بلکه مهارت های رفتاری شان نیز ارتقا پیدا می کند و ساعت ها می توانند سرگرم باشند. اگرچه کودکان همواره به اسباب بازی های متنوع برای سرگرمی و افزایش خلاقیت خود احتیاج دارند؛ اما گاهی می توان با کاردستی های جذاب این نیاز را رفع نمود. نمد یکی از بهترین محصولاتی است که از آن می توان کاردستی های مختلفی برای کودکان ساخت و حتی کاردستی های مدرسه را نیز به وسیله آن تهیه کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا با انواع کاردستی با نمد و نحوه درست کردن آنها آشنا شویم.

مزایای ساخت کاردستی با نمد

ساخت کار دستی با نمد بسیار ساده اما در عین حال جذاب و سرگرم کننده است. با استفاده از نمد می توان کاردستی های جذاب و زیبایی ساخت که برای مدرسه هم مناسب اند. بسیاری حتی از ساختن محصولات نمدی درآمد دارند و از آن به عنوان یک مهارت درآمدزا استفاده می کنند. همچنین با ساخت کار دستی نمدی کوچک و زیبا می توانید هدیه های فوق العاده ای برای دوستان و آشنایانتان داشته باشید.

کودکان به وسیله ساخت کاردستی با نمد می توانند ساعات فراغت خود را به خوبی سپری کنند و علاوه بر سرگرمی بتوانند برای مدرسه شان هم کاردستی مناسب بسازند. کار با نمد بسیار راحت است و پس از چند بار تمرین کردن کودک دلبندتان کاملا بر آن مسلط می شود. در ادامه طرح های مختلفی برای ساخت کاردستی با نمد ارائه می کنیم که امیدواریم بتوانید بیشترین استفاده را از آنها ببرید.

مراحل ساخت کاردستی با نمد

برای ساخت کاردستی با نمد لازم است طرح و الگوی کاردستی را از ابتدا در اختیار داشته باشید تا با ذهنی شفاف وارد عمل شوید. بهتر است طرح قسمت های مختلف کار دستی را روی کاغذ الگو بکشید با قیچی آنها را دور بری کنید. سپس می توانید بخش های مختلف را روی نمد گذاشته و دور تا دور آن را ببرید تا نمدهای آماده را داشته باشید. برا وصل کردن قسمت های مختلف به یک دیگر می توانید از نخ و سوزن و دوختن به روش دندان موشی استفاده کنید.

نوع دوخت و طریقه قرار دادن اجزا در کنار یک دیگر به کاردستی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید کار دستی شما تو پر باشد می توانید آن را با ابر، پنبه یا پشم شیشه پر کنید. همچنین می توانید از دکمه، نخ بافتنی، پارچه، روبان و … برای تزئین کار دستی استفاده کنید.

برای کار دستی نمدی به چه تجهیزاتی احتیاج داریم؟

کاردستی نمدی یکی از ساده ترین انواع کاردستی است که به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد و به جز خود نمد، ابزارهایی که همه ما در منزل داریم برای ساخت کاردستی کافی است. مهم ترین تجهیزاتی که برای ساخت کاردستی با نمد لازم است شامل:

  • پارچه های نمدی در رنگ ها و طرح های جذاب
  • نخ
  • سوزن
  • نخ کوبلن یا کاموا برای بافتن
  • کاغذ الگو
  • مداد طراحی الگو
  • پشم شیشه یا ابر
  • قیچی
  • چسب

انواع کاردستی با نمد برای مدرسه

کاردستی های جذاب و مختلفی را می توان با نمد ساخت که کاربردهای گسترده ای برای مدرسه، هدیه دادن یا تزئینات دارند. در ادامه به چند مورد از کاردستی های پرطرفدار نمدی اشاره می کنیم.

قلب نمدی

قلب نمدی محبوب ترین کاردستی با نمد است که معمولا به عنوان هدیه و در روزهای مناسبتی کاربرد دارد. برای ساخت قلب نمدی به پارچه نمدی، ابر برای پر کردن قلب و یک سری تزئینات برای روی آن احتیاج دارید. اگر بتوانید از گلدوزی نیز برای تزئین پارچه نمد استفاده کنید یک کار بسیار جذاب تر را تحویل می دهید. بهتر است یک روبان با رنگ مناسب نیز به بالای قلب متصل کنید تا قابلیت متصل شدن را نیز داشته باشد.

برای ساخت قلب نمدی باید قسمت های مختلف آن را مثل تصویر بالا برش دهید و قبل از دوختن آنها به یک دیگر، میان قلب را با ابر یا پشم شیشه پر کنید.

جامدادی نمدی

جامدادی نمدی بهترین کاردستی با نمد برای مدرسه است که بسیار راحت و کاربردی است. اگر چرخ خیاطی داشته باشید بسیار سریع تر می توانید این کاردستی نمدی را بسازید اما اگر چرخ هم ندارید کافی است دوختن را بلد باشید. برای ساخت جامدادی کافی است مطابق با اندازه مداد و خودکارهای خود قطعات پارچه نمدی را برش بزندید. همچنین عرض پارچه ها باید با تعداد مداد و خودکارها و اندازه کیف شما متناسب باشد.

ابتدا پارچه های نمدی را برش بزنید و با استفاده از نخ و سوزن به یکدیگر متصل کنید. سپس یک دکمه و روبان را با استفاده از چسب یا نخ روی درب جامدادی وصل کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید با نوارهای باقی مانده از پارچه نمدی یک گل درست کنید و روی جامدادی تان بچسبانید. با این کار کودک اجزای مختلف کاردستی را در کنار یکدیگر می چیند و از بازی خود لذت می برد. همچنین برای سرگرمی کودک میتوانید از تجهیزات خانه بازی استفاده کنید.

حلقه اسم نمدی

یکی از بهترین کاردستی هایی که می توانید با نمد درست کنید حلقه اسم کودک است. ساخت حلقه اسم نمدی بسیار راحت است و کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال می توانید حلقه را روی درب اتاق یا روی دیوار نصب کنید یا حتی آن را روی لباس کودک بدوزید. برای ساخت این حلقه کافی است روی یک تکه نمد برش داده شده، حروف انگلیسی اسم کودک را با نخ رنگ مخالف در بیاورید.

کیف نمدی

کیف نمدی را می توانید به عنوان یک کاردستی جذاب بسازید و حتی از آن برای رفتن به مدرسه یا مهد کودک استفاده کنید. به این منظور می توانید قسمت رو و پشت کیف را برش بنزید و یک در برای بستن کیف بسازید. قرار دادن روبان یا پاپیون روی در کیف برای زیبایی بیشتر آن بسیار کاربردی است. البته می توانید از ایده های خود و اینترنت برای ساخت انواع کیف های نمدی بهره ببرید.

در صورتی که ساخت کاردستی های مختلف با نمد را یاد بگیرید به راحتی می توانید هر چیزی را بسازید و هرگز به اینکه چه چیزی را به عنوان کاردستی به مدرسه ببرم فکر نکنید. کار با نمد بسیار ایمن است و کودکان در هر سنی که باشند نیز می توانند از آن برای ساخت کاردستی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=5006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.