افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

کاشت مو از از ریش به سر در کلینیک ساعی تهران

  • کد خبر : 937
کاشت مو از از ریش به سر در کلینیک ساعی تهران

بیشتر مراجعین برای کاشت مو دوست دارند بدانند که آیا از ریش هم می توان به عنوان بانک مو استفاده کرد؟ یعنی می توان از موهای ریش به عنوان یک ناحیه برای دریافت مو برای کاشت مو استفاده کرد؟ باید بگوییم بله، این کار به راحتی انجام می شود. در برخی از روش ها مانند […]

بیشتر مراجعین برای کاشت مو دوست دارند بدانند که آیا از ریش هم می توان به عنوان بانک مو استفاده کرد؟ یعنی می توان از موهای ریش به عنوان یک ناحیه برای دریافت مو برای کاشت مو استفاده کرد؟ باید بگوییم بله، این کار به راحتی انجام می شود. در برخی از روش ها مانند روش BHT از موهای بدن مانند قفسه سینه و ریش به عنوان بانک مو استفاده می کنند. معمولا کسانی از این روش استفاده می کنند که بانک موی آنها در قسمت سر ضعیف است. موهای طرفین سر و موهای پشتی سر دارای ضخامت خوبی هستند. اما بعضی افراد در این نواحی هم موهای ضعیفی دارند. در این حالت از نواحی ریش و قفسه سینه فولیکول مو برداشت می شود. البته باید بدانید تعداد فولیکول های قابل برداشت از نواحی بدن محدود است. در این مقاله سعی داریم در مورد کاشت مو و برداشت فولیکول از ریش صحبت کنیم. در این مقاله به طور کامل در مورد معایب و مزایا و نوع انجام این روش توضیح می دهیم.

به چه دلیلی کاشت مو از ریش انجام می شود؟

امروزه علم و تکنولوژی به خوبی پیشرفت کرده است. اما هم چنان مشکلاتی بر سر راه وجود دارند. همانطور که توضیح دادیم بعضی از افراد توانایی برداشت مو از طرفین و پشت سر را ندارند. یکی از دلایل این ناتوانی شاید تراکم کم موها در این نواحی باشد. این افراد می توانند از بدن و یا قسمت ریششان برای کاشت مو استفاده کنند.

کاشت مو از ریش مناسب چه کسانی است ؟

  • کسانی که ریزش موی شدیدی داشته اند. یعنی به مرور زمان طاسی زیادی در سر آنها بوجود آمده است نیاز به گرافت های بیشتری دارند. به همین دلیل باید از ریش آنها هم برای برداشت گرافت استفاده کرد. در نتیجه تراکم موها در سر آنها بیشتر می شود و نتیجه بهتر می شود.
  • افرادی که بانک موی آنها در قسمت سر ضعیف است. هم اقرادی که بانک موی ضعیفی دارند و هم آنهایی که بانک موی کم پشتی در ناحیه طرفین و پشت سر خود دارند، باید از موهای ریش برای برداشت استفاده کنند.
  • برخی از افراد موهای آنها در بانک مو کیفیت خوبی ندارد. این افراد هم می توانند از موهای ریش به عنوان بانک مو استفاده کنند.

بانک مو به چه معناست؟

آن قسمتی از بدن که موهای آن برای کاشت برداشته می شود را بانک مو می گویند. به این نواحی ناحیه دهنده هم می گویند. به همین دلیل به نواحی پشت سر و اطراف سر، بانک مو می گویند. زیرا این موها معمولا برای کاشت برداشت می شوند. علت آن هم این است که این نواحی دارای موهای فوق العاده مقاوم تر و ضخیم تری هستند. به تشخیص پزشک و یا جراح ناحیه بانک مو مشخص می شود. جراح در مرحله اول موهای پشت سر و طرفین را بررسی می کند. اگر این موها را مناسب برای کاشت نداند، به سراغ بررسی موهای بدن مانند قفسه سینه و ریش و … می رود. موهای طرفین سر و پشت سر معمولا از لحاظ ژنتیکی بسیار مقاوم هستند زیرا ضخامت بیشتری دارند. آلوپسی آندروژنی نام یک بیماری است که شیوع ییشتری در مردان دارد. این بیماری در خانم ها هم وجود دارد. اما نسبت آن در خانوم ها بسیار کمتر است.

تستوسترون هرمورن جنسی مردانه است. حساسیت به این هورمون در مردان وجود دارد. نتیجه آن ریزش موها در جلوی سر مردان است. موهای پشت سر و طرفین مقاومت بیشتری نسبت به هورمون تستوسترون دارند. به همین دلیل این ناحیه خیلی کمتر دچار ریزش می شود. حال این نواحی به عنوان بانک مو شناخته شده اند. میزان تراکم این نواحی اهمیت زیادی در کاشت مو دارد. فولیکول مو از این نواحی برداشته می شود و به محلی که دچار طاسی شده است، پیوند زده می‌شود. این نکته را بدانید که فولیکول های جدا شده از هر ناحیه از بدن موهای مختلفی را ایجاد می کند. به طور کلی موهای پشت سر انسان ساختار و شکل ظاهری و شباهت بیشتری به موهای جلویی دارد. همه متخصصین تلاش خود را می کنند تا از این نواحی فولیکول برداشت کنند. اما گاهی تراکم این نواحی بسیار کم است. در این حالت انتخاب بعدی استفاده از موهای بدن است. این راهکار به روش BHT معروف است. در این روش با استفاده از فولیکول های موهای بدن، کاشت انجام می شود.

کاشت مو به روش BHT چیست ؟

در گذشته تنها کسانی کاندید کاشت مو بودند که بانک موی خوبی در ناحیه پشت سر و طرفین آن داشتند. اما امروزه این مشکل هم برطرف شده است. در روز FIT کاشت مو بسیار راحت است. این روش خیلی سال است که در کشور ما انجام می شود. در این روش هیچ گونه زخم و بخیه ای ایجاد نمی شود. حال با استفاده از کاشت مو به روش FIT روش های دیگری هم اختراع شده اند. روش BHT،MICRO FIT، SUT از جمله این روش ها هستند.

احتمالا شما هم می خواهید بدانید که کاشت مو از ریش به سر با کدام روش انجام می شود؟ این روش یکی از مشتقات روش BHT است. زیرا فولیکول مو از بدن گرفته می شود. برای برداشت فولیکول هم در این روش مانند روش FIT انجام می شود. پانچ نام تیغه ای است که در این روش استفاده می شود. با استفاده از آن سوراخ های کمتر از یک میلی متر برای برداشت فولیکول مو ایجاد می شود.

کلینیک ساعی به عنوان یکی از بهترین کلینیک ها برای کاشت مو انتخاب شده است. کلینیک ساعی دارای بهترین متخصصین در این زمینه است. پزشکان متبحر کلینیک ساعی از بهترین روش های روز دنیا برای کاشت مو استفاده می کنند. مهارت و دانش و تجربه پزشک به همراه بهترین دستگاه ها باعث شده است تا لبخند رضایت بر لب های بیمار بنشیند.

میزان موفقیت در روش های مختلف کاشت مو

معمولا هنگامی که برای کاشت مو از موهای سر استفاده می شود، 80 درصد موفقیت مشاهده می شود. اما در روش BHT فولیکول های برداشت شده حدود 50 تا 70 درصد به خوبی رشد می کنند. خب در این روش میزان موفقیت کمی کمتر است. اما نمی توان آن را نادیده گرفت. زیرا امروزه خیلی از بیماران از روش BHT استفاده می‌کنند و بسیار راضی هستند. به هر حال این روش هم در افزایش تراکم مو موثر است. این روش هم هیچ گونه زخم و خونریزی و درد شدیدی ندارد. معمولا پزشک جراح زمانی به سراغ روش BHT می رود که بداند بانک موی بیمار در قسمت سر تراکم خوبی ندارد. یا حتی زمانی که بانک موی ناحیه سر هم دچار ریزش شده باشد.

چگونگی کاشت مو از ریش

این روش هم مانند دیگر روش ها دارای مراحل مختلفی است. فولیکول ها به همان روش FIT از قسمت ریش برداشت می شوند. سپس در ناحیه ای که دچار ریزش شده است، پیوند زده می شوند. چیزی حدود 1500 گرافت ار می توان از قسمت ریش استخراج کرد. ناگفته نماند که این گرافت ها معمولا از قسمت زیر فک بردشاته می شوند. زیرا دید زیادی ندارد. به این ترتیب زیبایی ظاهری صورت بیمار حفظ می شود.

  • آماده سازی: در این مرحله گرافت های استخراج شده از ریش، توسط تیم پزشکی زیر میکروسکوپ به خوبی بررسی می شوند. در واقع این گرافت ها برای کاشت اماده می شوند.
  • زمان کاشت: حال زمان کاشت فرا رسیده است. خط رویش مو مسئله مهمی است که جراحان قبل از انجام کاشت، آن را تخمین میزنند.  با این کار کاشت مو بسیار طبیعی انجام می شود. خط رویش غیر طبیعی از جمله مواردی است که بیمار از آن شکایت دارد. این مورد بستگی به مهارت و تجربه متخصص و جراح دارد. به همین دلیل است که انتخاب یک جراح خوب و حرفه ای برای کاشت مو اهمیت دارد. در این مرحله جراح با استفاده از پانچ شروع به ایجاد سوراخ های کوچک می کند. سپس گرافت ها با استفاده از انبرک درون سوراخ های ایجاد شده جای می گیرند.

بررسی مزایا و معایب کاشت مو از ناحیه ریش

این روش هم مانند تمامی روش های دیگر در جراحی دارای مزایا و معایبی است. در ادامه به مزایای این روش می پرازیم.

  • خبر خوب این است که معمولا مردانی که بانک موی ضعیفی در ناحیه سر دارند، در قسمت ریش بانک موی خوبی در قست ریش خود دارند.
  • ساقه ی ضخیم موهای ریش باعث شده است تا تراکم بیشتر و بهتری در سر ایجاد شود.
  • موهایی که از ریش برای بانک مو استفاده می شود حالت موهای زائد دارد. زیرا بیشتر آقایان این موها را می تراشند. با این که حداقل موهای زیر فک خود ار مرتب تر می کنند.

معایب

  • میزان گرافتی که می توان از ریش برداشت کرد محدود است.
  • این روش کمی سخت تر است. زیرا برداشت مو از قسمن ریش کمی سخت است. این که جراح باید بتواند یک زاویه صحیح و مناسب برای برداشت فولیکول انتخاب کند.

منبع : www.saeeclinic.com

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.