افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

کدام نوع فرش را به قالیشویی بدهیم؟

  • کد خبر : 3380
کدام نوع فرش را به قالیشویی بدهیم؟
با توجه نزدیک شدن عید و سال نو خانم های خانه دار فرش هایشان را به قالیشویی های معتبر میسپارند ار این رو باید بدانید کدام نوع فرش را به قالیشویی بدهیم که آسیب نبیند.

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که فرش‌ها به هر خانه ای حس زندگی می‌بخشند. با این حال، رطوبت و خاک به راحتی توسط الیاف فرش جذب می شوند و با گذشت زمان ممکن است به آسانی از آن خارج نشوند. یک فرش تمیز نه تنها خانه شما را زیبا جلوه می دهد، بلکه تضمین می کند که خانواده شما در یک محیط تمیز و سالم زندگی می کند. بنابراین، قبل از هزینه کردن برای خرید فرش، مطمئن شوید که فرشی که انتخاب می‌کنید به مراقبت کمی نیاز دارد و می‌تواند زیبایی خود را برای سال‌ها بدون صرف زمان زیاد برای نظافت، حفظ کند.

با توجه نزدیک شدن عید کدام نوع فرشمان را به قالیشویی برای شستشو بدهیم؟

فرش کفپوشی است که از الیاف ضخیم ساخته می شود. عمده درصد فرش های امروزی از الیاف مصنوعی ساخته می شوند. بقیه فرش های موجود از الیاف طبیعی ساخته شده اند که از جهات گوناگونی برای خریداران ارزنده تر از الیاف مصنوعی به شمار می روند.

شستشوی فرش عامل مهمی است که مستقیما متاثر از ویژگی های فرش از جمله نوع الیاف آن خواهد بود. بنابراین بهتر است پیش از تهیه فرش مورد نظر، بررسی کنیم که کدام فرش ها برای شستشو راحت تر هستند. اما به هر حال ممکن است در خانه تان فرش های متنوعی از حیث الیاف و سبک بافت داشته باشید.

در نتیجه احتمالا این سوال پیش می آید که کدام یک از فرش ها را می توان برای شستشو به قالیشویی سپرد؟

قالیشویی های مدرن و به روز، برای شستشوی هر نوع فرشی راه حل مخصوص و مناسبی ارائه می کنند. بنابراین هر نوع فرشی در اختیار داشته باشید، با خیال راحت می توانید شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید. نکته حائز اهمیت این است که قالیشویی ها باید پیش از شروع فرایند شستشو، فرش را به دقت بررسی کرده و بهترین روش را برای نظافت آن به کار گیرند و برای دریافت قیمت قالیشویی میتوانید از سایت اتحادیه قالیشویان تهران استفاده کنید.

بررسی فرش ها قبل از شستشو در کارخانه

هر فرش ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که گهگاه تمیز کردن یک نوع فرش را با دیگری متفاوت می کند. به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن فرش برای اولین بار، دانستن نوع الیاف آن ضروری است.

فرش به طور کلی در یکی از چهار دسته اصلی الیاف قرار می گیرد. این چهار دسته عبارتند از: پلی استر، نایلون، الفین، و پشم. برای بازار تجاری، تقریباً تمام فرش ها از نایلون ساخته می شوند. البته گاهی اوقات فرش می تواند ترکیبی از دو الیاف باشد.

دانستن اینکه با کدام فیبر سروکار دارید دو مزیت عمده دارد.

اولاً: درک بهتری از قابلیت تمیز کردن فرش پیدا می کنید (اینکه فرش چقدر راحت تمیز می‌شود و از بین بردن لکه‌ها و لکه‌ها چه میزان دشوار است).

دوم: دانستن نوع الیاف به شما این امکان را می دهد که بهتر شوینده ای را انتخاب کنید که بیشترین خاک را (بدون آسیب رساندن به الیاف یا تغییر رنگ فرش) از بین میبرد.

راحت ترین فرش ها برای شستشو در قالیشویی کدامند؟

خوشبختانه، تمیز نگه داشتن برخی از فرش ها نسبت به سایرین آسان تر است. برای پاسخ به این سوال که راحت ترین فرش ها برای شستشو کدام هستند، باید ویژگی های مختلف فرش را بسنجید.

نوع الیاف

فرش ها با استفاده از یکی از دو نوع الیاف مصنوعی یا طبیعی ساخته می شوند. فرش های تولید شده با الیاف طبیعی شامل پشم، پنبه، زغال و ابریشم هستند. این مواد سازگار با محیط زیست هستند اما نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

الیاف مصنوعی با استفاده از ترکیبات شیمیایی مختلف ساخته می شوند و در اکثر فرش ها یافت می شوند. نمونه هایی از مواد مصنوعی مورد استفاده در فرش شامل پلی استر، نایلون و پلی پروپیلن است. الیاف های مصنوعی معمولاً در مقایسه با الیاف طبیعی دوام بیشتری دارند. آنها همچنین در برابر لکه مقاوم تر هستند و نگهداری آنها راحت تر است.

نایلون یکی از محکم ترین مواد برای بافت فرش است. فرش هایی دارای نایلون می توانند سایش مداوم را تحمل کنند. با این حال، گزینه های مقاوم تری نیز وجود دارد.

  • پلی استر در مقایسه با نایلون مقاومت لکه ای بهتری دارد. پلی استر یک نوع پلیمر است که به راحتی می تواند هر مایع مبتنی بر آب را دفع کند. البته متاسفانه، پلی استر در مقابل لکه های روغنی خوب عمل نمی کند.
  • پلی پروپیلن (الفین) بهترین عملکرد را در فرش ها ارائه می دهد. در برابر لکه های مبتنی بر آب و روغن مقاوم است. الفین همچنین در برابر سایش مقاومت خوبی دارد. استفاده از پلی پروپیلن در فرش باعث می شود فرش هایی که دائم در معرض عبور و مرور قرار میگیرند، ماندگاری بیشتری داشته باشند.
  • فرش های پشمی در برابر لکه مقاومت خوبی دارند و به همین سبب نظافت آن ها راحت است. در ضمن فرش پشمی در برابر فشار استاتیک مقاومت می کند.

سبک یافت

در کنار متریال، باید به سبک فرش نیز توجه کرد. دو سبک اصلی برای بافت فرش وجود دارد. فرش های دارای پرز حلقه ای با استفاده از الیافی ساخته می شوند که به صورت حلقه خم شده اند. حلقه های تنگ این فرش ها در مقایسه با فرش هایی که پرز بریده دارند، بادوام تر هستند و احتمال ساییدگی کمتری دارند. در ضمن این حلقه های محکم در برابر لکه مقاومت بیشتری دارند. بنابراین احتمال آسیب حین شستشو به حداقل می رسد.

فرش های دستباف سنتی با حلقه های محکمی که به سختی خرد می شوند، و دارا بودن رنگ های تیره که کثیفی را کمتر  نمایان می کنند، برای مناطق پر ترافیک ایده آل می کند متمایز می شوند. این فرش‌ها نه تنها برای دکوراسیون منزل، بلکه برای مدارس و ساختمان‌های اداری پرتردد مناسب هستند. علاوه بر این، اینگونه فرش ها با محلول های شوینده به راحتی تمیز می شوند و به حداقل مراقبت نیاز دارند.

در سپردن کدام فرش ها به قالیشویی دقت کنیم؟

شستشوی هر گونه فرش با الیاف بلند یا پرزهای کرک مانند (علی الخصوص پرزهای پیچ و تاب دار) دشوار تر از شستشوی سایر انواع فرش است. فرش مخملی و ابریشمی نیز نیاز به نگهداری بیشتری دارند. برای شستشوی این فرش ها نیاز به دقت و وسواس بیشتری وجود دارد. در حقیقت قالیشویی ها باید با به کار گیری تمهیدات مناسب از پارگی و آسیب به کرک های بلند و الیاف این گونه فرش ها جلوگیری کنند. صرف نظر از نوع فرش، برای افزایش عمر قالی های خود، خدمات قالیشویی حرفه ای افرا را در نظر داشته باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.