افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 July , 2024
0

کدام یک از روش های کامپوزیت و بلیچینگ برای شما مناسب است؟

  • کد خبر : 2312
کدام یک از روش های کامپوزیت و بلیچینگ برای شما مناسب است؟

دندان زیبا یکی از مهم ترین عوامل زیبایی چهره است. امروزه، با ظهور روش های جدید و پیشرفته دندانپزشکی، همه ی ما می توانیم از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شویم. بلیچینگ دندان و کامپوزیت از شناخته شده ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها هستند. رنگ دندان های ما ممکن است تحت تاثیر […]

دندان زیبا یکی از مهم ترین عوامل زیبایی چهره است. امروزه، با ظهور روش های جدید و پیشرفته دندانپزشکی، همه ی ما می توانیم از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شویم. بلیچینگ دندان و کامپوزیت از شناخته شده ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها هستند. رنگ دندان های ما ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار تغییر شوند. از جمله ی این موارد می توان به مصرف دخانیات، خوردن بعضی غذاهای خاص، نوشیدنی های قندی و حتی کهولت سن اشاره کرد. از آن جایی که با داشتن دندان های سفیدتر و در نتیجه لبخندی جذاب تر، می توانیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم، بهتر است از روش های قابل اعتمادی همچون بلیچینگ دندان و کامپوزیت استفاده کنیم.

نکاتی که لازم است درباره ی کامپوزیت بدانید

کامپوزیت دندان به عنوان یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی، نه تنها به شما دندان های سفید تری می بخشد بلکه در این روش، فرم دندان ها نیز قابل تغییر است و اگر مشکلاتی در شکل و ظاهر دندان وجود داشته باشد می توان با کامپوزیت دندان تهران و سایر شهرها  آن را درمان کرد و از دندان هایی درخشان و خوش فرم در دهان لذت برد. برای انجام کامپوزیت، از ماده رزین کامپوزیت برای فرم دهی دندان استفاده می شود. دندانپزشک، رزین کامپوزیت را که ماده ای خمیری شکل است روی دندان بیمار قرار می دهد و با استفاده از روش های اپتیکی ( تاباندن نور به دندان ها)، ماده را روی دندان بیمار تثبیت می کند. یکی از مزیت های کامپوزیت، سریع بودن فرایند انجام آن است.

مزایای کامپوزیت

  • کامپوزیت روش سریعی است که در یک مرحله شما را به رویای داشتن دندان زیبا می رساند.
  • با انجام کامپوزیت علاوه بر داشتن دندان های سفید، عیوب ظاهری از جمله فاصله بین دندان ها و فرم نامناسب دندان قابل رفع هستند.
  • دندان های با نا منظمی کم را می توان با روش کامپوزیت به سرعت درمان کرد و نیازی به درمانی طولانی همچون ارتودنسی نیست.

بلیچینگ دندان روشی برای سفید کردن دندان ها

یکی دیگر از روش های محبوب و رایج سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان است. با انجام بلیچینگ لکه های موجود روی دندان ها و زردی های ایجاد شده بر اثر عوامل مختلف با سرعت و بدون هیچ خطر و دردی از بین خواهند رفت و به شما دندان هایی سفید و شفاف هدیه خواهند کرد. برای انجام بلیچینگ که روشی مقرون به صرفه است، از ماده ای سفید کننده به نام پر اکسید هیدروژن استفاده می شود. وظیفه ی این ماده رفع رنگدانه های رسوب کرده بین مینای دندان است. البته باید به این موضوع توجه شود که بعد از انجام بلیچینگ لازم است مراقبت های لازم برای حفظ سفیدی و زیبایی دندان انجام گیرد، زیرا این یک روش دائمی نیست. برای انجام بلیچینگ می توان یکی از دو روش زیر را اتنخاب کنید:

انجام بلیچینگ دندان در مطب پزشک ( آفیس بلیچینگ)

با انتخاب گزینه ی” انجام بلیچینگ دندان در مطب پزشک” یا آفیس بلیچینگ، شما همه مراحل بلیچینگ را به دندانپزشک حاذق خود می سپارید. وی مواد مورد نیاز برای سفید کردن دندان ها را با درصد بالای حدود 15 تا 43 درصد برای مدت زمان کوتاهی روی دندان های بیمار قرار می دهد و سپس اشعه ی ساطع شده از دستگاه مخصوص، روی دندان های او تابیده می شود. برای اینکه ماده بلیچینگ به طور کامل فعال شود، متخصص عمل تابش اشعه را به تکرار انجام می دهد. البته ذکر این موضوع حائز اهمیت است که برای مراقبت و محافظت از لثه های بیمار، دندانپزشک روی آن ها را با ژل خاصی می پوشاند. سوال دیگری که ممکن است مطرح شود این است که چه تعداد جلسه برای انجام بلچینگ دندان ها در مطب پزشک لازم است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت، عموما یک جلسه کافی است. اما، ممکن است دندانپزشک معالج این طور تشخیص دهد که برای بدست آوردن نتیجه ای مطلوب تر و ماندگارتر بهتر باشد تعداد جلسات بیشتر بوده و این فرایند طی 2 تا 3 جلسه دیگرتکرار شود.

بلیچینگ دندان در منزل

این روش جایگزین توسط خود بیمار و در منزل صورت می گیرد. موادی که در خانه استفاده می شود غلظت بسیار کمتری (چیزی حدود 3 تا 20 درصد ) در مقایسه با ماده استفاده شده در مطب دندانپزشک دارد. فرایند انجام بلیچینگ در منزل به این صورت است که دندانپزشک قالبی از پیش تهیه شده توسط آزمایشگاه را به بیمار می دهد و مدت زمان لازم برای قرار گرفتن این قالب روی دندان های او را نیز مشخص می کند. معمولا مدت زمان لازم برای انجام این درمان چیزی حدود یک تا دو هفته است. به خاطر داشته باشید رمز گرفتن بهترین نتیجه و داشتن دندان هایی سفید، صبور بودن بیمار است!

تفاوت کامپوزیت و بلچینگ از نظر کارایی

انتخاب یکی از این دو روش به هدف و شکل دندان های بیمار وابسته است. اگر تنها خواستار سفیدتر شدن دندان های خود هستید، بلیچینگ دندان به عنوان روشی بسیار کارآمد، سریع و بی خطر برای سفید کردن دندان ها، می تواند به شما کمک کند. اما، اگر علاوه بر سفیدی دندان ها و از بین بردن زردی آن ها، از مشکلاتی ظاهری همچون بد فرمی و بی نظمی های مختصر رنج می برید بلیچینگ نمی تواند موثر بباشد و بهتر است روش کامپوزیت را انتخاب کنید. تفاوت دیگری که باید در نظر داشت، میزان ماندگاری هر روش درمان است. با انجام کامپوزیت برای مدت طولانی تری زیبایی و درخشندگی دندان ها حفظ خواهد شد، ولی ماندگاری بلیچینگ کمتر است.

تفاوت کامپوزیت و بلچینگ از نظر قیمت

کارایی این دو روش در ایجاد دندان های زیبا و سفید بر کسی پوشیده نیست. ولی با توجه تفاوت هایی که بین روش بلیچینگ و کامپوزیت وجود دارد، از جمله ماندگاری بیشتر، قیمت کامپوزیت نسبت به بلیچینگ بالاتر است.

نقش متخصصی ماهر برای انجام کامپوزیت و  بلیچینگ

از آن جایی که کامپوزیت و بلیچینگ علاوه بر تخصص، احتیاج به دندانپزشکی ماهر و با سابقه دارد تا با ظرافت کامل، دندان هایی زیبا برای بیمار خلق کند، انتخاب دندانپزشکی کاربلد بسیار مهم است. دکتر سید رضا خسروانی، یکی از دندانپزشکان و متخصصان ماهر در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی است که تعداد قابل توجهی از موارد درمانی موفق را در کارنامه شغلی خود داشته است. وی می تواند گزینه ای بسیار قابل اعتماد برای انجام کامپوزیت و بلیچینگ باشد. با مراجعه به سایت ایشان به ادرس https://doctorkhosravani.com/ می توانید با سابقه درخشان  و نمونه های درمانی موفق ایشان بیشتر آشنا بشوید.

نتیجه گیری

از آنجایی که نقش زیبایی دندان در جذابیت لبخند و چهره بر همگان آشکار شده است، امروزه استفاده از روش های کامپوزیت دندان و بلیچینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. هر دوی این روش ها به شما دندان هایی سفید هدیه می کنند، اما کارایی کامپوزیت نسبت به بلیچینگ بیشتر است و در نتیجه هزینه بیشتری را نیز برای بیمار به همراه دارد.

 

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.