افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 July , 2024
1

کشف ارتباط وزن و سبک زندگی

  • کد خبر : 615
کشف ارتباط وزن و سبک زندگی

[ad_1] چرا بعضی از افراد نسبت به سایرین مشکل کمتری در کاهش وزن دارند؟ برخی از افراد به دلیل شرایط ژنتیکی مادرزادی ، متابولیسم بسیار کمی دارند. برخی دیگر در اواخر زندگی به اختلالات عدم تعادل هورمونی مانند کم کاری تیروئید مبتلا می شوند که می تواند بدون درمان مناسب کاهش وزن را تقریباً غیرممکن […]

[ad_1]

چرا بعضی از افراد نسبت به سایرین مشکل کمتری در کاهش وزن دارند؟

برخی از افراد به دلیل شرایط ژنتیکی مادرزادی ، متابولیسم بسیار کمی دارند. برخی دیگر در اواخر زندگی به اختلالات عدم تعادل هورمونی مانند کم کاری تیروئید مبتلا می شوند که می تواند بدون درمان مناسب کاهش وزن را تقریباً غیرممکن سازد.

با این حال ، شایعترین علت تاخیر در کاهش وزن در واقع انتخاب سبک زندگی است.

اگر در حال حاضر رژیم می گیرید و تمرین می کنید و هنوز پیشرفتی نمی بینید ، وقت آن است که یک بررسی سبک زندگی را انجام دهید تا ببینید آیا “تله های کاهش وزن” شما را عقب نگه می دارد یا نه.

“تله های کاهش وزن” چیست؟

تله های کاهش وزن عادات ، باورها و عوامل کلی سبک زندگی هستند که می توانند پیشرفت شما را در کاهش وزن کاهش دهند. اینکه بگوییم برای لاغر شدن فقط رژیم و ورزش لازم است ، این ساده سازی بیش از حد است. عوامل بسیاری دیگری نیز وجود دارد که بر وزن فرد تأثیر می گذارد.

عامل شماره 1: روال روزانه

کارهای روزمره ما چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

کارهای روزمره تأثیر مشخصی بر روند کاهش وزن دارد. اگر افراد کارهای اصلی خود را در خانه یا محل کار ارزیابی کنند ، بلافاصله متوجه می شوند که چرا وزن کم نمی شود.

اگر برای ناهار همبرگر یا تاکو بگیرید و در بیشتر روزها صبحانه را حذف کنید ، متابولیسم بدن شما بسیار کم است و بدن شما کالری را در سطح مطلوب نمی سوزاند.

عادات غذایی نادرست اغلب سابقه دارد. به عنوان مثال ، اگر فرد صبح وقت لازم برای تهیه صبحانه را ندارد ، این احتمال وجود دارد که اغلب دیر بخوابد و صبح بیدار شود و فقط چند دقیقه مانده به دوش گرفتن و لباس پوشیدن برای محل کار است.

این مهم است که شما به آرامی برنامه های روزانه خود را متناسب با شرایط جدید سبک زندگی خود تغییر دهید. در غیر این صورت ، بدن شما قادر به از بین بردن چربی به طور موثر نخواهد بود.

عامل شماره 2: سطح استرس

در بیشتر روزها چقدر استرس دارید؟

اگر شما “بسیار استرس” یا “بسیار استرس” پاسخ داده اید ، ممکن است سطح استرس شما از کاهش وزن جلوگیری کند.

علاوه بر فشار روانی که استرس ایجاد می کند ، استرس فیزیولوژیکی همچنین بر کارایی دستگاه تنفسی ، سلامت اعصاب و حتی سلامت دستگاه گوارش شما تأثیر می گذارد. به طور خلاصه ، وقتی از نظر ذهنی استرس دارید ، بدن (از جمله اندام های حیاتی) نیز تحت فشار قرار می گیرد.

در این شرایط ، تنها گزینه مناسب مدیریت استرس است.

بسیاری از روش های مدیریت استرس از مدیتیشن گرفته تا ماساژ درمانی وجود دارد. بعضی از افراد دوست دارند ضبط های سابلیمینال را با صداهای محیط پخش کنند تا از استرس خود راحت شوند. گزینه های خود را کاوش کنید و ببینید کدام روش برای شما بیشترین سود را خواهد داشت.

عامل شماره 3: کیفیت خواب

خواب تنها زمانی است که بدن می تواند شروع به تجدید و ترمیم خود کند. هنگامی که به طور فعال وزن اضافی خود را کاهش می دهید ، بدن شما حتی به خواب بیشتری احتیاج دارد تا عضلات و اندام های شما بتوانند خود را ترمیم و پیکربندی کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

چه اتفاقی می افتد که شب خواب کافی ندارید؟

کمبود خواب یا کیفیت پایین خواب می تواند بر توانایی شما در ورزش تأثیر بگذارد. متابولیسم شما نیز کندتر است و هضم و جذب مواد مغذی نیز کند می شود.

داشتن کمتر از 6 ساعت خواب در هر شب همچنین می تواند باعث استرس جسمی شود که بازده متابولیسم شما را بیشتر کاهش می دهد. به طور خلاصه ، اگر می خواهید این اینچ های اضافی را ذوب کنید ، باید “دستگاه چربی سوزی” خود بقیه موارد مورد نیاز خود را بدهید.

چگونه می توانید شب بهتر بخوابید؟

بدون ابزار – اگر می خواهید بخوابید ، رایانه لوحی و تلفن هوشمند خود را روی میز کنار تخت یا حتی دورتر بگذارید. تماشای تلویزیون نیز ایده بدی است زیرا ذهن شما را بیش از پیش فعال کرده و خوابیدن را سخت تر می کند.

رایحه درمانی – با استفاده از توانایی آرامش بخشیدن به ذهن و بدن ، رایحه درمانی می تواند عادات خواب شما را بسیار بهبود بخشد. خوابیدن ، خواب ماندن ، کیفیت خوابی که در حال خوابیدن هستید و همچنین توانایی تازه شدن از خواب بیدار شدن از جمله عادت های با کیفیت خواب هستند که رایحه درمانی می تواند به شما در این امر کمک کند.

چراغ خاموش – تحقیقات فعلی نشان می دهد که داشتن مقدار کمی نور در زمان خواب می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. به نظر می رسد که ما به طور غریزی هر نوع نوری را با نور خورشید و بنابراین بیداری مرتبط می کنیم.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=615

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.