افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
1

کلیات گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

  • کد خبر : 3310
کلیات گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

ابزار گچبری پیش ساخته بهره گیری از ابزار گچی دستی جهت زیباسازی بناهای ایرانی از قدمتی طولانی برخوردار است. گچبری از جمله هنرهای محبوب ما ایرانیان به شمار می رود. احتمالا شما هم نمونه های گل وسط، قاب بندی و یا تزئینات روی ستون ها را در هر خانه با عمر بیش از 10 سال […]

ابزار گچبری پیش ساخته

بهره گیری از ابزار گچی دستی جهت زیباسازی بناهای ایرانی از قدمتی طولانی برخوردار است. گچبری از جمله هنرهای محبوب ما ایرانیان به شمار می رود. احتمالا شما هم نمونه های گل وسط، قاب بندی و یا تزئینات روی ستون ها را در هر خانه با عمر بیش از 10 سال دیده باشید. این تکنیک ها توسط گچ کارها و بصورت دستی و همراه با زحمت بسیار انجام گرفته اند.

استفاده از تکنیک های گچبری، همگام با محبوبیت روزافزون سبک مدرن در دکوراسیون به شدت رو به کاهش گذاشت. اما همچنان در منازل لاکچری با دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود؛ چرا که گچکاری بیش از هر ابزاردیگری به دکوراسیون کلاسیک شکوه و جلال خواهد بخشید.

ایرادی که می توان بر گچبری و گچکاری روا دانست، مدت زمان طولانی اجرای آن و همچنین هزینه بالا می باشد. همین عوامل برای خرید گچبری پیش ساخته زمینه ساز پیدایش ابزارهای پیش ساخته گچبری به صورت پیش ساخته که موضوع بحث امروز ما هستند و در ادامه به بیان ویژگی های این تکنیک خواهیم پرداخت، شده اند.

ابزار گچی پیش ساخته

در ابتدا بری اجرای تکنیک ابزار گچبری پیش ساخته، طرح مدنظر در کارگاه  قالب زنی می شود. جهت چسباندن گچبری های پیش ساخته بر روی دیوار از چسب های مخصوص استفاده می شود. این روش از آنجا که مستقیما روی دیوار انجام نمی شود کاری سهل و آسان است. در ضمن امکان پیاده سازی طرح ها و مدل های مختلفی در این روش وجود دارد که در مورد گچبری به شیوه دستی گاها این امکان نیست.

گچبری پیش ساخته

یکی از کاربردهای اساسی گچبری پیش ساخته، تزئین سقف ساختمان ها است. بطور مثال برای دور لوستر، بالای جزیره یا اپن، حاشیه های سقف یا همان قاب بندی ها را می توان با استفاده از ابزار پیش ساخته گچی، به زیبایی هرچه تمام تر تزئین نمود. این کار را با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند: ارتفاع سقف، محل قرارگیری چراغ ها و همچنین میزان نوردهی فضا انجام می دهند.

ابزارهای گچی دیوار

ابزار گچی دیواری نیز مانند سقف سازه، امکان پیاده سازی بر روی دیوار، ستون ها و در کل، سطوح عمودی را دارند. می توان انواع تزئینات، قاب بندی، مجسمه و گلدان را در زوایای بالایی و در محل اتصال دیوار به سقف پیاده کرد.

 ابزار پیش ساخته و گچبری پیش ساخته در مکان های مختلف

-گچبری به صورت  پیش ساخته در دور لامپ

تزئین دور لامپ در سقف، یکی از مناسب ترین کاربردهای ابزار پیش ساخته گچی می باشد. برای این موقعیت می توان از طرح های رینگ یا گرد همراه با تزئینات ساه  یا شلوغ بهره گرفت. کاربرد ابزار گچی دور لامپ به طور اختصاصی برای اتاق خواب کاربرد دارد.

-دور لوستر

عمل گچکاری زمانی که با تکنیک نورپردازی ادغام شود، زیبایی گچبری سقف پذیرایی را دو چندان خواهد کرد. ابزار، در این مورد هم مانند حالت دور لامپ می باشد. می توان در این حالت از طرح هایی ساده تر نیز استفاده کرد تا از جلوه لوستردر این مکان کاسته نشود.

-سقف پذیرایی

بهترین کاربرد ابزارهای پیش ساخته گچی، در فضای سالن پذیرایی منازل می باشد. زیرا گچکاری های فضای پذیرایی جذابیت معماری و دکوراسیون منازل را دو برابر می کند.

-ستون های پیش ساخته گچی

طراحی این ستون ها معمولا در سبک کلاسیک صورت می گیرد که بیشتر در نما کاربرد دارد. البته در فضای داخلی نیز می توان از این ستون ها بهره گرفت. حتی می توان در ساختمان ها، ستون های ساده ای که از قبل ایجاد شده را نیز می توان با استفاده از ابزار گچی تزئین نمود.

ابزار پیش ساخته گچی طلایی ، نقره ای و مسی و همچنین ترکیب با رنگ آمیزی

ابزار گچی رنگ آمیزی شده

یکی از دیزاین های متناسب با ابزار گچی، پیاده سازی به همراه ورق های طلا، نقره و مس می باشد که جلوه زیبایی به ان خواهد افزود. بهترین حالت، ورق طلا خواهد بود که کیفیت بالا و ماندگاری را در خود دارد و به طور ویژه مناسب سالن های مجلل و سالن پذیرایی می باشد.

برای قسمت های دیگر نیز می توان از رنگ آمیزی های مختلف و همچنین ترکیب آن ها با ورق طلا بهره گرفت. در انتخاب رنگ نیز علاوه بر سلیقه، به رعایت نکات لازم رنگ در دکوراسیون دقت نماید تا بهترین ترکیب بندی را خلق نمایید.

ابزار پیش ساخته گچی، مزایا، معایب، نصب و قیمت

مزایا:

سرعت بالا در اجرا

امکان سفارش طرح دلخواه

استحکام و دوام بالا

قابلیت بازیافت و تعمیر

حمل و نصب آسان

قابلیت نصب بر روی سطح مختلف

عدم نیاز به زیرسازی

رنگ پذیری بالا

معایب:

تنها ایراد وارده بر این ابزار، مقاومت کم در برابر رطوبت می باشد؛ بنابراین برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب نخواهد بود، حتی در آشپزخانه.

نصب:

نصب ابزار پیش ساخته گچی نیاز به مهارت چندان و خاصی ندارد؛ گرچه برای نصبی تمیزتر می توان از افراد گچبرو یا گچکار کمک گرفت.

مرحله نخست پس از پخش عمده قرنیز آماده سازی دیوار خواهد بود، سپس نوبت به خط کشی و یا همان علامت گذاری می رسد.  لازم است در این جا این مطلب را هم عنوان کنیم که به هر حال بهتر است مرحله آستر کاری روی دیوار انجام شود.

سپس نوبت علامت گذاری و یا خط کشی جهت مشخص نمودن محل نصب بر روی دیوار است. سپس با استفاده از چسب ابزار را در محل خط کشی شده خواهند چسباند.

قیمت گچبری پیش ساخته و ابزار گچی

از آنجا که از این ابزار به طور کل در فضاهایی با دکوراسیون مجلل و سلطنتی و خصوصا سازه های مرتفع استفاده می شود؛ چنین تکنیکی ارزان نیست. اما باز هم نسبت به گچبری هزینه کمتری را به خود اختصاص خواهد داد.

هزینه پروژه، تابعی از وسعت فضای مورد نظر است و باید این نکته را نیز بیان کنیم که هزینه طرح های کلاسیک معمولا یک و نیم تا دو برابر پروژه های مدرن است. علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل زیر نیز در براورد هزینه نهایی موثر خواهند بود:

نوع قالب

کیفیت گچ

پیچیدگی طرح

شیوه قالب سازی

نوع ابزار مورد نیاز

ابزار گچی

بهترین مجری برای ابزارهای پیش ساخته گچی

سعی ما در نگارش این مطلب، بر بیان توضیحات لازم و رفع آگاهی شما عزیزان در حوزه مورد بحث بوده که امیدواریم انتظارات خوانندگان گرامی مان را محقق گرداند. همچنین جهت مشاوره های تخصصی تر و براوردهای دقیق مب توانید با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3310

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.