افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
3

آیا سبک زندگی سالم می تواند به کمر درد شما کمک کند؟

  • کد خبر : 594
آیا سبک زندگی سالم می تواند به کمر درد شما کمک کند؟

[ad_1] کمر درد علت اصلی ناتوانی در انگلستان است که تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر مبتلا است. رنج کمردرد می تواند ناتوان کننده باشد و تأثیر بسزایی در زندگی شغلی و اجتماعی شما بگذارد. اما آیا می دانید انجام برخی از تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند میزان کمردردی را که تجربه […]

[ad_1]

کمر درد علت اصلی ناتوانی در انگلستان است که تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر مبتلا است. رنج کمردرد می تواند ناتوان کننده باشد و تأثیر بسزایی در زندگی شغلی و اجتماعی شما بگذارد. اما آیا می دانید انجام برخی از تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند میزان کمردردی را که تجربه می کنید کاهش دهد؟

مطالعه ای که اخیراً از سوی محققان در سوئد انجام شده است نشان داده است که افرادی که سبک زندگی سالمی دارند ، در معرض مشکلات مزمن کمر هستند. این مقاله توضیح می دهد که چرا زندگی سالم می تواند روی کمر شما تأثیر مثبت بگذارد.

سبک زندگی سالم چیست؟

یک سبک زندگی سالم زندگی به روشی است که سلامت ، سطح انرژی و ظرفیت جسمی شما را به حداکثر برساند. پنج م componentsلفه اصلی زندگی سالم عبارتند از:

  1. داشتن یک رژیم غذایی مغذیلذت بردن از یک رژیم غذایی سالم و متعادل تضمین می کند که بدن شما انرژی و مواد مغذی لازم برای سالم ماندن را دارد.
  2. ورزش منظم بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​در هفته داشته باشند (نیمی از این در صورت ورزش با شدت زیاد). همچنین باید هر هفته تمرین قدرتی را برای همه گروه های اصلی عضلانی انجام دهید. این تضمین می کند که ماهیچه ها ، رباط ها ، استخوان ها و سیستم قلبی عروقی شما سالم می مانند.
  3. مدیریت وزن شما سبک زندگی سالم شامل داشتن وزن مناسب از طریق رژیم غذایی و ورزش است.
  4. مدیریت سطح استرس استرس می تواند تأثیر چشمگیری بر بدن شما داشته باشد ، باعث افزایش سطح قند خون ، ایجاد اضطراب و کاهش سرعت متابولیسم شود. یافتن راه هایی برای کنترل استرس ، قسمت مهمی از لذت بردن از سبک زندگی سالم است.
  5. خواب کافی بدن برای بهبودی بدن ، تنظیم هورمون ها ، دفع سموم و موارد دیگر از خواب استفاده می کند. خواب قسمت مهمی از سلامتی و شاد ماندن است.

زندگی سالم چگونه به کمرتان کمک می کند؟

زندگی سالم نه تنها به شما انرژی بیشتری می بخشد ، کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند بیشتر زندگی کنید – بلکه می تواند به شما کمک کند از کمردرد جلوگیری کنید. در اینجا نحوه:

قدرت هسته ای بهتر برای حمایت از پشت شما

با انجام ورزش منظم ، عضلات شکم و کمر به خوبی رشد می کنند. قوی نگه داشتن این عضلات به شما کمک می کند تا ستون فقرات از بین برود و از آن پشتیبانی کند. احتمال آسیب دیدگی یا کشیدگی کمر در شما کمتر است و هر روز فشار کمتری روی آن وارد می شود.

حالت بهتر

تحرک و تناسب اندام نیز به شما در بهبود وضعیت بدن کمک می کند. صاف نگه داشتن ستون فقرات هنگام نشستن ، راه رفتن و دویدن آسان تر خواهد شد ، که به شما کمک می کند از کمردرد جلوگیری کنید.

وزن کمتر به معنی کمر سالم است

انگلستان با بیش از 62 درصد بزرگسالان دارای اضافه وزن یا چاقی همچنان درگیر اپیدمی چاقی است. متأسفانه ، حمل تمام این وزن اضافی می تواند به کمردرد کمک کرده و تراز ستون فقرات شما را تغییر دهد. داشتن یک سبک زندگی سالم به شما کمک می کند تا از چاقی جلوگیری کرده و در محدوده وزنی مناسب سن ، جنسیت و قد خود باقی بمانید.

وقت کمتری را صرف نشستن می کنید

نشستن به مدت طولانی یکی از مهمترین عوامل خطر در کمر درد و اختلالات کمر است. اساساً هرچه زمان بیشتری را در حالت نشسته بگذرانید ، احتمال کمردرد بیشتر خواهد بود. داشتن یک سبک زندگی سالم کمک می کند زیرا این یک سبک زندگی فعال تر است. زمان کمتری را در مقابل کامپیوتر یا تلویزیون نشسته و زمان بیشتری را به جابجایی اختصاص خواهید داد.

ستون فقرات شما مواد مغذی مورد نیاز را خواهد داشت

ستون فقرات انسان برای رشد بافت جدید و ترمیم خود به بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین D ، کلسیم ، منیزیم ، ویتامین K ، ویتامین C ، ویتامین B12 ، آهن و پروتئین نیاز دارد. خوردن یک رژیم غذایی سالم و مغذی تضمین می کند که ستون فقرات شما همه این مواد مغذی مهم را داشته باشد.

خطر کمتری برای آسیب دیدگی ستون فقرات

سبک زندگی سالم شیوه ای است که از مصرف سیگار و مصرف زیاد الکل خودداری کند. این می تواند به شما کمک کند از برخی بیماری ها و جراحات جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، محققان کشف کرده اند که استعمال دخانیات می تواند خطر ابتلا به بیماری دژنراتیو دیسک و کمردرد را افزایش دهد. تحقیقات دیگر نشان داده است افرادی که بیش از حد شراب می نوشند به کمر خود آسیب می رسانند.

بیشتر احتمال دارد که از کمک های تخصصی استفاده کنید

داشتن یک سبک زندگی سالم باعث می شود فرد از سلامتی بالاتری برخوردار باشد و در صورت بروز هرگونه مشکلی به پزشک متخصص مراجعه کند. این بدان معناست که اگر کمر شما درد می کند از مراجعه به متخصص جراحی متخصص پزشکی یا پزشک عمومی دریغ نخواهید کرد – این به شما کمک می کند قبل از وخیم تر شدن آسیب نخاعی یا دیگر مشکلات کمر را شناسایی و درمان کنید.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.