افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
0

آیا می دانید جراحی لابیاپلاستی با چه هدفی انجام می شود؟

  • کد خبر : 1313
آیا می دانید جراحی لابیاپلاستی با چه هدفی انجام می شود؟

عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) ظاهر لابیای ماژور یا لب خارجی و لابیای مینور یا لب داخلی واژن را بهبود می بخشد. در صورتی که شکل نامطلوب لابیا سبب کاهش سطح کیفیت زندگی شده باشد، این جراحی  می تواند به بازیابی آن کمک کند.دکتر نارسیس نصیری جراح و متخصص زنان و زایمان در رابطه با این […]

عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) ظاهر لابیای ماژور یا لب خارجی و لابیای مینور یا لب داخلی واژن را بهبود می بخشد. در صورتی که شکل نامطلوب لابیا سبب کاهش سطح کیفیت زندگی شده باشد، این جراحی  می تواند به بازیابی آن کمک کند.دکتر نارسیس نصیری جراح و متخصص زنان و زایمان در رابطه با این عمل نکاتی را بیان می کند که بهتر است قبل از عمل آنها را بدانید.

هدف از انجام جراحی لابیاپلاستی چیست؟

لابیا را می توان به لاله گوش تشبیه کرد. همان طور که هیج دو لوبی دارای ضخامت، طول و رنگ یکسان نیستند، دو لابیا نیز تفاوت هایی دارند. گاهی لبه های داخلی از لبه های خارجی بلندتر هستند و گاهی بالعکس. عدم تقارن در لب های واژن با جراحی زیبایی واژن قابل اصلاح می باشد.

  • برخی افراد با لبه های طولانی یا ناهموار متولد می­شوند، اما ظاهر لابیا در برخی دیگر پس از زایمان، تصادف یا بالا رفتن سن تغییر می ­کند. هر دو گروه ممکن است هنگام رابطۀ جنسی، ورزش، پوشیدن لباس های خاص مانند شلوار تنگ یا لباس شنا، راه رفتن و حتی نشستن درد و ناراحتی احساس کنند که ناشی از پیچ خوردن، کشیده شدن، خارش و یا تحریک لابیا می باشد. جراحی زیبایی واژن جهت رفع هر گونه اختلال در فعالیت های روزمرۀ افراد انجام می شود.
  • عمل لابیاپلاستی روی لبه های داخلی (نزدیک ترین چین ها به کلیتوریس) صورت می پذیرد تا دیگر قابل مشاهده نباشد و پنهان گردد.
  • برای بعضی افراد این جراحی از نظر پزشکی و جهت حفظ سلامت لازم است. به عنوان مثال اگر لبه های واژن حین رابطه جنسی به سمت داخل جمع شوند ممکن است پارگی دردناک پوست در این ناحیه رخ دهد، اما برای سایر افراد جراحی زیبایی واژن یک عمل زیبایی است تا لابیای کوچک و مطلوب تری ایجاد شود. در این صورت اعتماد به نفس و تحریک پذیری حین رابطه جنسی افزایش می یابد.

چگونه برای جراحی زیبایی واژن آماده می شوید؟

عمل زیبایی واژن توسط جراحان پلاستیک و متخصصین زنان و زایمان انجام می شود. برای انجام این عمل به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید، با جراحی باتجربه و زبده در مورد لابیای فعلی خود و آنچه پس از جراحی زیبایی واژن انتظار دارید صحبت کنید و سوابق پزشکی خود را در اختیار وی قرار دهید. در جلسه­ی مشاوره پزشک اقدامات پیش از جراحی، نحوه جراحی، عوارض و مراقبت های پس از آن را نیز برای شما شرح خواهد داد.

پیش از جراحی زیبایی واژن مطمئن شوید که باردار نیستید، رژیم غذایی سالم و استراحت کافی داشته باشید، به رعایت بهداشت در ناحیه واژن بیشتر توجه کنید، تعدادی لباس زیر گشاد و تمیز با پارچه نرم و الیاف طبیعی برای استفاده پس از جراحی کنار بگذارید و به مدت دو هفته از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مکمل های گیاهی، ویتامین های B و C و مکمل های کاهش وزن بپرهیزید.

شما می بایست از نظر روحی نیز آماده باشید. فردی که تمرکز افراطی بر نتیجه­ای­­  کاملا بی نقص دارد، کاندیدای مناسبی برای جراحی نیست.

جراحی زیبایی واژن چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی واژن یک جراحی سرپایی است که حدودا یک ساعت به طول می انجامد. این جراحی می تواند تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و به صورت جداگانه یا همراه با سایر جراحی های زیبایی انجام شود.

روش های انجام عمل لابیاپلاستی

  • تکنیک Trim: در این روش جراح یک برش ساده در لبۀ آزاد لابیای کوچک ایجاد می کند، سپس گیره ای در این ناحیه قرار می دهد تا جریان خون متوقف شود و نهایتا لبه را بخیه می زند. این روش به دلیل ساده بودن ترجیح اکثر جراحان است. از معایب فنی آن می توان به از بین رفتن چین و چروک طبیعی لبه ها اشاره کرد که ظاهری غیر طبیعی به واژن می دهد.
  • تکنیک Wedge: در این روش یک برش V شکل در ضخیم ترین قسمت لابیای کوچک یعنی ناحیه مرکزی ایجاد و پوست باقی ماندۀ دو طرف با بخیه به هم متصل می شود. این تکنیک با حفظ لبه های چروکیده ظاهری طبیعی به واژن می دهد.

گفتنی است که چندین روش دیگر برای جراحی زیبایی واژن وجود دارد و هر کدام از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند.

 

مراقبت ها پس از جراحی زیبایی واژن

مطالعات نشان می دهد 91 درصد کسانی که جراحی زیبایی واژن انجام داده اند، از نتایج آن رضایت کامل دارند. اگر مراقبت های پس از جراحی را جدی بگیرید و به توصیه ها عمل کنید، شما نیز جزء آن 91 درصد خواهید بود.

  • استفاده از کمپرس یخ به کاهش درد و تورم کمک می کند. ذکر این نکته لازم است که بیشتر از 15 دقیقه و در تماس مستقیم با پوست نباشد.
  • تا بهبودی کامل از ورزش و فعالیت هایی که به ناحیه واژن فشار وارد می کند خودداری نمایید.
  • تا می توانید دراز بکشید و از مواد غذایی فیبردار استفاده کنید تا تورم کاهش یابد. تورم اصلی در 6 هفته از بین خواهد رفت، اما از بین رفتن تورم باقی مانده ممکن است 6 ماه طول بکشد.
  • کافئین و مواد غذایی ادویه دار و پرچرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • عدم استعمال دخانیات جهت جلوگیری از بروز هر گونه اختلال در بهبودی ضروری است.
  • برای جلوگیری از اصطکاک و دردِ بیش از حد، لباس گشاد بپوشید.
  • از دوش طولانی مدت بپرهیزید.
  • پس از هر بار شستن ناحیه ای که تحت جراحی قرار گرفته، آن قسمت را با دستمال تمیز خشک کنید.
  • مسکن ها و آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک به منظور کاهش درد و خطر عفونت تجویز شده اند را به طور منظم مصرف کنید.
  • رابطه جنسی به طور معمول 4 تا 6 هفته پس از جراحی از سر گرفته می شود که بسته به روند بهبودی فرد می تواند به 8 تا 12 هفته نیز تغییر کند.
  • در صورت خونریزی قابل توجه، تب، درد شدیدی که با مسکن ها تسکین نمی یابد و مشاهده قرمزی در اطراف محل جراحی به پزشک مراجعه کنید.

عوارض احتمالی جراحی زیبایی واژن

یکی از عوارض احتمالی جراحی زیبایی واژن برداشتن بیش از حد لابیاست که منجر به خشکی مزمن، زخمی شدن دهانه واژن یا اطراف آن و درد هنگام مقاربت می­شود، همچنین از انجام وظیفه اصلی لابیا یعنی محافظت از دهانه رحم جلوگیری می کند که این امر ممکن است ورود فاکتورهای مختلف به داخل واژن را تسهیل بخشد و برهم خوردن PH و نهایتا عفونت را در پی داشته باشد.

از دیگر عوارض جراحی زیبایی واژن می توان به تورم و کبودی، عدم تقارن، خونریزی، هماتوم، بی حسی موقت پوست لابیا و افزایش یا کاهش حساسیت پوست اشاره کرد که این علائم بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت https://drnarcisnasiri.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=1313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.