افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
0

اهمیت کفش طبی در سلامت جسم انسان

  • کد خبر : 4153
اهمیت کفش طبی در سلامت جسم انسان

آیا می‌دانید انسان‌ها، به طور متوسط، بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم برمی‌دارند و اگر در این میان، از کفش نامناسب استفاده کنند آسیب به پاها و ستون فقرات افزایش می‌یابد؟ انسان‌ها در گذشته، کفش را اختراع کردند تا از پاهای خود محافظت نمایند. در واقع کفش‌ها سپری شدند تا ستون بدن انسان را حفظ کرده […]

آیا می‌دانید انسان‌ها، به طور متوسط، بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم برمی‌دارند و اگر در این میان، از کفش نامناسب استفاده کنند آسیب به پاها و ستون فقرات افزایش می‌یابد؟ انسان‌ها در گذشته، کفش را اختراع کردند تا از پاهای خود محافظت نمایند. در واقع کفش‌ها سپری شدند تا ستون بدن انسان را حفظ کرده و عوامل آسیب زا را دور کنند. حال اگر این کفش‌ها، به درستی انتخاب نشوند، خود می‌توانند یک عامل تهدید، برای سلامتی به حساب آیند. ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بعد از پیاده‌روی روزانه یا بعد از یک فعالیت سبک، ناگهان دچار مشکلات پا و کمر شوید و دیگر نتوانید مانند سابق بدون مشکل و درد، امور روزانه خود را انجام دهید. در اینجا به اولین عاملی که باید شک کنید کفش‌هایتان است؛ زیرا آن‌ها رابط میان زمین و ستون بدن هستند و روی سلامت این بخش تاثیر گذارند.

ساختار کفش طبی :

کفی کفش

کفش‌های طبی، دارای کفی‌های ارتز هستند که قوس خوبی را پشتیبانی می‌کنند. هدف اصلی پشتیبانی از قوس پا، از بین بردن پروناسیون بیش از حد است که بر عملکرد پا تأثیر می‌گذارد و یکی از دلایل اصلی درد پا و پاشنه است. کفی های طبی با انتقال بخش قابل توجهی از وزن بدن، به قوس پا به طور متوازن، به کاهش فشار روی پاشنه پا، کمک می‌کند. در کفش‌های بدون حمایت قوس خوب، ناحیه قوس پا در توزیع فشار در زیر پا شرکت نمی‌کند. پروناسیون بیش از حد باعث می‌شود ساق پا به سمت داخل بچرخد و به زانو، لگن و کمر فشار وارد کند.

سایز کفش

کفش طبی تنوع عرض خوبی دارند و  برخلاف اکثر کفش‌هایی که برای پاهای سایز متوسط ​​طراحی شده‌اند و در عرض‌های متوسط ​​در دسترس هستند، این کفش‌ها؟ در عرض‌های مختلف ساخته می‌شوند تا تناسب دقیقی را ارائه دهند و اندازه‌ها، شکل‌ها و مشکلات بیش‌تر پا را در خود جای دهند و پشتیبانی و درمان نمایند.

عمق کفش

کفش‌های ارتوپدی، طوری طراحی و تولید می‌شوند که عمق بیش‌تری داشته باشند. این نوع طراحی، به این دلیل انجام می‌گردد تا کفی‌های ضخیم و طبی را در خود جای دهد. آن‌ها همچنین یک تناسب آرام و راحت را ارائه می‌دهند که نقاط فشار روی پا را از بین ببرند. عمق بیش‌تر فضای داخلی کفش، یک امتیاز برای کسانی محسوب می‌شود که عاشق پوشیدن جوراب‌های ضخیم هستند و به فضای داخلی بیش‌تری نیاز دارند.

فضای داخلی کفش

وجود یک پنجه پهن باعث کاهش فشار روی انگشتان و مفاصل آن‌ها و بهبود ناهنجاری هایی مانند انگشت چکشی می‌شود و فضای بیش‌تری را برای حرکت انگشتان پا فراهم می‌کند. کفش‌های ارتوپدی معمولاً با یک فضای داخلی نرم و صاف ساخته می‌شوند که برای ایجاد تماس ملایم با پا و از بین بردن نقاط فشار طراحی شده‌اند.

رویه کفش

طراحی رویه قابل کشش و منعطف باعث می‌شود که قسمت بالایی کفش کشیده شود و  شکل پا را به خود بگیرد و فشار روی مفاصل و انگشتان کاهش یابد و نقاط فشار روی پا از بین برود. در این صورت هنگام تورم پا، بعد از انجام فعالیت، نگرانی به وجود نخواهد آمد؛ زیرا سایز کفش می‌تواند تغییر کند.

 پاشنه کفش

پاشنه کفش طبی نباید بلند باشد یا از جنس چوب ساخته شده باشد. اندازه مناسب پاشنه کفش طبی، بین ۱ تا ۴ سانتی‌متر است و بیش‌تر از آن توصیه نمی‌گردد.

زیره کفش

استفاده از زیره‌های سبک وزن و تا حدودی نرم که ضربه‌ها را می‌گیرد و به تسهیل حرکت پا کمک می‌کند، برای تولید کفش طبی مناسب هستند.علاوه بر این،  زیره مناسب، باعث افزایش ثبات در هنگام راه رفتن می‌شود و از زمین خوردن و عدم تعادل جلوگیری می‌نماید.

کاربرد کفش طبی:

کفش‌های طبی، به طور کلی برای همه افراد و همه سنین جهت پیشگیری توصیه می‌گردد؛ اما بعضی از افراد حتما باید در اسرع وقت خرید کفش چرم از نوع طبی  را در اولویت قرار دهند تا صدمه بیش‌تری نبینند. در ادامه به برخی از این افراد و مشکلات آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دیسک کمر : دیسک کمر، به معنای خارج شدن صفحات دیسک بین مهره‌های ستون فقرات و آسیب به آن‌هاست که درد زیادی را به بیمار تحمیل می‌کند. بخش‌های مهمی که در طراحی کفش‌های افراد مبتلا به این عارضه، در نظر گرفته می‌شود، قوس و پاشنه کفش است. کفش طبی باید از قوس کافی برخوردار باشد تا حرکت شما را موقع قدم برداشتن کنترل کند و ضربه کمتری به پا وارد شود.

خرید کفش از چرم کاکتوس

خار پاشنه: این بیماری در نتیجه فشار زیاد در ناحیه پاشنه پا، ایجاد می‌گردد که با التهاب پاشنه آشیل همراه بوده و منجر به حساسیت به لمس و درد در بیماران می‌شود. این بیماران باید از کفشی استفاده کنند که دارای رویه انعطاف پذیر، جهت جلوگیری از حرکات اضافی پا و بند قابل تنظیم باشد.

خرید کفش مردانه از چرم کاکتوس

کف پای صاف: افراد مبتلا به کف پای صاف، مشکل تقسیم وزن بر روی پا را دارند. کفش این افراد، باید یک تکیه‌گاه خوب، برای قسمت میانی و پشت پا باشد. کفی کفش به سمت وسط خم نشود و پشتیبانی مناسب از قوس پا را فراهم آورد.

افراد دیابتی: با پیشرفت بیماری دیابت و افزایش قند خون، بافت‌ها، اعصاب و رگ‌های خونی، دچار آسیب می‌گردند و ممکن است روی پا زخم ایجاد شود. کفش افراد دیابتی، عمق بیش‌تری دارد و فاقد لبه فوقان است تا فشار زیادی به پا وارد نشود. این کفش، دارای کفی منعطف و سبک بوده و فضای کافی در قسمت انگشتان پا دارد. مزیت دیگر آن‌ها اینست که به گردش خون بهتر افراد دیابتی  کمک می‌کند.

ورزشکاران: افرادی که زیاد پیاده‌روی می‌کنند و ورزشکاران، باید از بروز مشکلات ستون فقرات و پا، پیشگیری نمایند و از کفش‌های طبی استفاده کنند که از وارد آمدن فشار زیاد به کف پا جلوگیری می‌کند.

فروشگاه چرم کاکتوس

میخچه: اگر پوست پا، بر اثر فشار وارده ضخیم و دردناک شود اصطلاحا دچار میخچه شده است. پاشنه کفش‌های مبتلا به این عارضه، باید کوتاه و رویه و کفی آن‌ها نرم باشد تا به میخچه فشاری وارد نشود. علاوه بر آن می‌توانید از پد پا نیز استفاده نمایید. اگر میخچه در کنار انگشتان ایجاد شده باشد، باید کفش پنجه پهن خریداری شود و اگر میخچه روی انگشتان باشد، ارتفاع کفش باید بیش‌تر باشد. این کفش‌ها از تاول پا نیز جلوگیری کرده و از خستگی پاها می‌کاهد.

سخن پایانی

پا درد و کمردردهای روزمره، انسان را از تمام علایق و فعالیت‌هایش دور می‌سازد، سطح انرژی او را بسیار کاهش داده و خستگی او را افزایش می‌دهد؛  بنابراین لازم است قبل از این که مشکل حادتر شود، نسبت به پیشگیری و درمان آن اقدام نماییم. همین امر اهمیت استفاده از آن را روشن می‌سازد. در خرید کفش چرم طبی به نکات گفته شده و ویژگی‌های ساختاری آن توجه کنید و قبل از خرید با پزشک خود مشورت نمایید تا دیگر درد زیادی را متحمل نگردید و روال بهبود شما تسریع پیدا کند. همچنین لازم است تا کفش طبی خود را از یک مرکز معتبر، خریداری نمایید تا از کیفیت مطلوب آن اطمینان حاصل کنید. یکی از این مراکز، فروشگاه کیف و کفش چرم کاکتوس است که ید طولانی، در تولید انواع کفش‌ (کفش طبی، کفش مجلسی، صندل زنانه و …، دارد و شما می‌توانید کفش طبی چرم مورد نظر خود را بدون نگرانی، از این فروشگاه خریداری نمایید و در همه مکان‌ها از آن استفاده نمایی

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.