افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024
0

با مهمترین مشکلات ماکروفرهای ال جی آشنا شوید

  • کد خبر : 2416
با مهمترین مشکلات ماکروفرهای ال جی آشنا شوید

از مهم ترین اختراعات قرن بیست و یکم ماکروفر است. این وسیله در طی سال های گذشته به خصوص در آمریکا و اروپا راه خود را به آشپزخانه ها باز کرد طوری که امروزه کمتر خانه ای در اروپا و آمریکا هست که مایکروفر در آن نباشد. ماکروفر الجی از بهترین ماکروفرهایی است که می […]

از مهم ترین اختراعات قرن بیست و یکم ماکروفر است. این وسیله در طی سال های گذشته به خصوص در آمریکا و اروپا راه خود را به آشپزخانه ها باز کرد طوری که امروزه کمتر خانه ای در اروپا و آمریکا هست که مایکروفر در آن نباشد.

ماکروفر الجی از بهترین ماکروفرهایی است که می توان در بازار  پیدا کرد. با این که ماکروفرهای الجی جز بهترین ماکروفرهای موجود در بازار است ممکن است این ماکروفر هم دچار خرابی و ایراد شود و شما نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی داشته باشید.

این که محصول شما کی خراب شود به این بستگی دارد که شما از آن چطور استفاده کنید. استفاده درست و منطقی از ماکروفر ضروری است، چرا که استفاده نادرست قطعا از عمر آن کم می کند. برای پیشگیری از خراب شدن ماکروفر بهتر است که هر چند سال یک بار نسبت به سرویس آن اقدام نمایید. در ادامه با مهم ترین و شایع ترین مشکلات ماکروفرهای الجی آشنا خواهید شد.

مشکلاتی که ماکروفرهای ال جی ممکن است با آن مواجه شوند

در میان خرابی هایی که ممکن است برای ماکروفرهای الجی پیش بیاید برخی از آن ها مهم تر و شایع تر هستند. در ادامه به بررسی برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت. خرابی های دیگر که ممکن است به خاطر افتادن یا ضربه خوردن ماکروفر ایجاد شوند جز خرابی های شایع و مهم به حساب نمی آیند و معمولا هزینه تعمیرشان هم نسبت به مشکلاتی که پایین تر عنوان می کنیم بیشتر است چرا که معمولا به خاطر ضربه یا افتادگی چندین بخش از قسمت های ماکروفر خراب می شوند و نیاز به تعمیر دارند.

روشن نشدن ماکروفر ال جی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ماکروفر الجی پیش بیاید روشن نشدن آن است. اگر ماکروفر الجی شما روشن نشد پیش از این که سریع ناراحت شوید و فورا با تعمیر کار تماس بگیرید ابتدا از اتصال درست و صحیح ماکروفر به برق مطمئن شوید. اگر کاملا به برق متصل بود ولی روشن نمی شد این احتمال وجود دارد که دوشاخه آن خراب شده باشد. احتمال دیگر درباره روشن نشدن ماکروفر الجی این است که برد الکترونیکی آن سوخته باشد.

گرم نشدن غذا با ماکروفر ال جی

دلایل مختلفی می تواند باعث شود ماکروفر غذا را گرم نکند. خراب شدن یکی از قطعات مانند مگنترون، خازن، دیود، فیوزهای ولتاژ ترانس، برد الکترونیکی، تایمر و میکروسوئیچ درب می تواند باعث شود که ماکروفر شروع به گرم کردن غذا نکند.

صدای غیر طبیعی ماکروفر الجی

خراب شدن ترانس، مگنترون، دیود و فن های ماکروفر الجی می تواند باعث شود این دستگاه صدای غیر طبیعی بدهد. با برطرف کردن هر کدام از این خرابی ها و راه اندازی دوباره ماکروفر صدای غیر طبیعی آن برطرف خواهد شد.

جرقه زدن داخل ماکروفر الجی هنگام کار

اگر در ماکروفر الجی از ظروف فویلی، فلزی، چینی، و ظرف هایی با دور طرح طلایی و نقره ای استفاده کنید با جرقه های داخل آن رو به رو خواهید شد. اگر از این ظروف استفاده نکرده اید باید علت را جای دیگری جستجو کرد. علت دیگری که می تواند سبب ایجاد جرقه در ماکروفر ال جی شود، خراب شدن عایق میکا است. خرابی لیزر و مگنترون ماکروفر نیز می تواند علت دیگری برای این موضوع باشد.

نچرخیدن سینی کف ماکروفر ال جی

خراب شدن موتوری که وظیفه گرداندن سینی را به عهده دارد و یا کثیف بودن ریل های زیر سینی می تواند مانع از چرخیدن سینی ماکروفر شود. علاوه بر این خرابی برد الکترونیکی و یا شکستگی و کثیف بودن کوبلن ماکروفر نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

کار نکردن گریل ماکروفر ال جی

قطعاتی مثل برد، ترموستات و المنت برای کار کردن گریل باید سالم باشند و خرابی هرکدام از آن ها می تواند باعث کار نکردن گریل شود. برای عیب یابی تعمیر کار هر سه تای این قطعات را بررسی می کند تا مشکل گریل نشدن غذا توسط ماکروفر را بررسی  کند.

کار نکردن کلیدهای پنل ماکروفر الجی

یکی دیگر از خرابی هایی که ممکن است برای ماکروفر الجی پیش بیاید این است که کلید های پنل آن کار نکنند. خراب شدن برد اولین و مهم ترین علتی است که برای این مشکل به ذهن می رسد و با تعمیر یا تعویض آن می توان می توان ماکروفر را درست کرد.

باز نشدن درب ماکروفر الجی

این مشکل هم ممکن است هنگام بودن غذا در دستگاه و هم در هنگام نبود غذا در آن رخ دهد. در هر دو صورت باید به سراغ تعمیر یا تعویض قطعه ای به نام میکروسوئیچ بروید. خراب شدن میکروسوئیچ اولین احتمالی است که در رابطه با خرابی درب ماکروفر به ذهن می رسد.

خرید ماکروفر جدید بهتر است یا تعمیر آن؟

کیفیت لوازم خانگی ال جی از هر جهت بالاست و به همین دلیل است که خریداران زیادی هم دارد. با این وجود چند سالی هست که وارد کردن لوازم خانگی خارجی به ایران ممنوع شده است و از این رو به سختی می توانید محصولات ال جی یا کیفیتی مشابه با آن بیابید و اگر هم پیدا کنید باید قیمت خیلی زیادی برای آن بپردازید.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که اگر قطعه ای از ماکروفر ال جی شما خراب شد به جای این که به فکر خرید ماکروفر جدید باشید به سراغ تعمیر آن بروید تا با کمترین هزینه دوباره بتوانید از ماکروفر خود استفاده کنید.

بهترین راه تعمیر ماکروفر ال جی

اگر متوجه وجود یک خرابی در ماکروفر ال جی شدید بهتر است خودتان دست به هیچ اقدامی نزنید و فورا با یک مرکز تخصصی تماس بگیرید تا برای تعمیر ماکروفر ال جی به محل شما بیایند. از آن جایی که ماکروفر وسیله ای حساس است ممکن است که دخالت شما در امر تعمیر آن باعث خرابی بیشتری شود. همچنین اگر اصول ایمنی را رعایت نکنید خطرات مالی و جانی  نیز گریبانگیر شما خواهد شد.

یکی از بهترین مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ال جی از جمله ماکروفر ال جی مرکز کاراباما است. این مرکز بر خلاف مراکز واسطه ای تعمیر، مسئولیت کار تمام تکنسین ها را به عهده می گیرد و به هیچ عنوان قرار نیست نقش واسطه را ایفا کند.

از آن جایی که حمل و نقل اغلب لوازم خانگی به مراکز تعمیر سخت است، کاراباما انجام تعمیرات را در خانه شما انجام می دهد. از نظر رعایت حریم خصوصی هم تکنسین های معتمد کاراباما دارای مدارک مورد نیاز از مراجع قانونی هستند تا خیال شما از حفظ حریم شخصیتان راحت باشد.

این مرکز بیش از 1100 تکنسین و متخصص لوازم خانگی دارد که بدون جابه جایی دستگاه در کمترین زمان ممکن برایتان ماکروفر ال جی را تعمیر خواهند کرد. یکی از ویژگی های مهم کاراباما تفاوت آن با مراکز واسطه ای این است که کار تکنسین خود را تا 180 روز ضمانت می کنند، یعنی اگر تا 180 روز خرابی مورد نظر پس از تعمیر تکنسین دوباره خراب شد این مرکز خود را موظف می داند که نسبت به تعمیر دوباره آن مشکل به طور رایگان اقدام کند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2416

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.