افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024
0

تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز در فصل سرما

  • کد خبر : 3121
تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز در فصل سرما
فروشگاه تجهیزات کوهنوردی اورامان با شروع قرن جدید در تاریخ 1400/1/1 با شعار Life is coming back to me شروع به کار کرده و با قصد نزدیک کردن زندگی شهری کنونی به سمت طبیعت که کلید گم شده ی مشکلات روحی و روانی انسان حال حاضر می باشد، وارد بازار عرضه محصولات کوهنوردی اورجینال شده است.

کوهنوردی در دامان طبیعت آداب خاص خود را دارد. در صورت تهیه تجهیزات لازم، کوهنوردی علاوه بر ورزش، تفریح خوشایندی برای شما خواهد بود. اما کوهنوردی بدون وسایل مورد نیاز مخصوصاً در فصل سرد زمستان بسیار سخت است.  خیلی از کوهنوردان به کوهنوردی در زمستان بیشتر علاقه مندند و لذت کوهنوردی را به کوه های پوشیده از برف می دانند. بنابراین تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز برای آنها ضروری است. عدم وجود کفش مناسب و لباس با کیفیت در کوهنوردی موجب آسیب رسانی به پاها و بدن انسان می شود. بنابراین اهمیت این موضوع را نادیده نگیرید. آشنایی با ویژگی های تجهیزات کوهنوردی اعم از لباس، کفش، کوله پشتی، عینک، کلاه و … در خرید لباس کوهنوردی به شما کمک می کند. علاوه بر این، معتبر بودن فروشگاه مورد نظر و برند محصول نیز از جمله عوامل تاثیرگذار روی کیفیت محصول است. بنابراین پس از تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز از معتبر بودن فروشگاه مورد نظر مطمئن شوید. این روزها فروشگاه های اینترنتی امکان قیاس محصولات مختلف را به مشتریان ارائه داده تا مشتریان با مطالعه و بررسی ویژگی انواع محصول در آخر بهترین گزینه را انتخاب کنند. چنانچه شما نیز به کوهنوردی در زمستان علاقه مندید حتماً این مطلب را دنبال کنید تا با لیست وسایل کوهنوردی زمستانه آشنا شوید و آگاهانه خرید کنید.

خرید تجهیزات کوهنوردی در زمستان

خرید کفش کوهنوردی و کاپشن با کیفیت از ضروری ترین اقدامات کوهنوردی در زمستان است. توجه به کیفیت این محصولات بسیار مهم است. با خرید کفش های ارزان قیمت و بی کیفیت خطرهای جبران ناپذیری پیش روی شما خواهد بود. در واقع هزینه وسایل مورد نیاز کوهنوردی موجب حفظ سلامت جان شما خواهد شد. بنابراین قیمت را فدای کیفیت محصولات نکنید. پیش از خرید کفش و کاپشن از اعتبار برند محصولات و کیفیت آن ها مطمئن شوید. خرید کوله پشتی کوهنوردی مقاوم با وزن استاندارد روی کیفیت کوهنوردی شما بسیار تاثیر گذار است. کوله پشتی مورد نظر باید علاوه بر جا دار بودن وزن سبکی داشته و در برابر رطوبت و بارش از خود مقاومت نشان دهد. عدم نفوذ آب و رطوبت مهم ترین ویژگی کوله پشتی کوهنوردی در زمستان است. تصور کنید تمام تجهیزات لازم و ضروری را درون کوله قرار داده اید و به دلیل نفوذ آب وسایل خیس شده اند. مسلماً حمل وسایل تا قله کوه هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. چرا که پوشیدن لباس های خیس بیشتر موجب مریضی انسان می شود. سعی کنید تنها تجهیزات لازم و ضروری را درون کوله قرار دهید تا در صورت سنگین شدن مانع از حرکت شما در مسیر کوه نشود.

لیست مهم ترین تجهیزات کوهنوردی در زمستان

  • کفش کوهنوردی
  • کوله پشتی کوهنوردی
  • لباس کوهنوردی
  • کاپشن کوهنوردی
  • کلاه
  • جوراب
  • دستکش
  • شلوار
  • قمقمه یا فلاسک
  • غذای کنسروی
  • عینک
  • چادر کوهنوردی
  • و …

اهمیت خرید کفش کوهنوردی

عدم توجه به خرید کفش کوهنوردی شما را در معرض خطر قرار می دهد. زمستان و اتفاقات ناگهانی خبر نمی کند. بنابراین شما باید مراقب قلب دوم بدن یعنی پای خود باشید. قدم برداشتن روی برف بدون کفش مناسب واقعا کار سختی است و انرژی زیادی از شما می گیرد اما با تهیه کفش کوهنوردی مناسب می توانید مسیر را برای خود هموار سازید. کفش های کوهنوردی دارای کفی مناسب بوده و از فشار وارد به پاها بسیار می کاهد. در واقع عدم خرید کفش کوهنوردی شما را از تجربه لذت کوهنوردی بازمیدارد.

مهم ترین نکات در خرید کفش کوهنوردی

به دلیل اهمیت خرید کفش کوهنوردی یک سری نکات مهم را در اختیارتان قرار می دهیم تا با توجه به این نکات بهتر و راحت تر کفش مناسب خریداری کنید. پیش از ارائه نکات با انواع کفش کوهنوردی در زمستان آشنا شوید.

کفش نیمه سنگین: این کفش با دو لایه جداگانه داخلی و بیرونی کاملاً یکپارچه دوخت شده و دارای وزن سبکی است. سبک وزن بودن کفش راه رفتن را راحت کرده و ساق دار بودن آن از مچ پاها در سربالایی ها محافظت می کند. این نوع کفش برای کوهنوردی روی برف در مدت زمان محدود مناسب است اما برای ساعات طولانی ممکن است با این کفش اذیت شوید. زیرا این کفش قابلیت راه رفتن روی یخ ها را نداشته و در صورت روبرو شدن با یخبندان با مشکل مواجه خواهید شد.

کفش سنگین: سختی زیره و مقاومت بالای این کفش آن را از کفش نیمه سنگین متمایز می کند. این کفش با امکان نصب کرامپون برای کوهنوردی در یخبندان مناسب است. بهتر است برای چند روز پشت هم از این کفش استفاده نکنید زیرا عدم جدا شدن لایه داخلی و بیرونی موجب دیر خشک شدن کفش می شود.

کفش دوپوش: این مدل کفش ازالیاف پریمالوفت ساخته شده و بخش بیرونی آن ضد آب است. دو کفش در درون هم قرار گرفته اند به همین دلیل وزن سنگینی دارند. حرکت کردن با آن کار ساده ای نیست اما ایمنی پاهای شما را فراهم می کند. در صورت خیس شدن پوشش بیرونی امکان درآوردن آن وجود دارد. این کفش با قابلیت نصب کرامپون مسیرهای یخبندان را پیموده و از پاها در برابر سرما محافظت می کند.

کفش سه پوش: این کفش با سه پوش جداگانه در کوهنوردی با ارتفاعات 8000 متری مناسب است. پوشش داخلی کفش به دلیل الیاف پریمالوفت پاهای انسان را گرم نگه می دارد. کفش مناسب کوهنوردی کفشی است که گرمای لازم را به پاها داده و در صورت خیس شدن به سادگی و سریع خشک شود. منعطف بودن کفش، تنفس پذیری پا و ضد آب بودن آن نیز از با اهمیت ترین ویژگی های یک کفش کوهنوردی در زمستان است.

خرید کوله پشتی کوهنوردی

خرید کوله پشتی کوهنوردی لازمه یک کوهنوردی راحت و آسوده است. انواع کوله پشتی در ابعاد و اندازه های گوناگون با مدل و طرح های متنوع در فروشگاه های اینترنتی و حضوری عرضه می شوند. آشنایی با ویژگی های استاندارد کوله پشتی کوهنوردی در خرید این محصول به شما کمک خواهد کرد. به حجم کوله پشتی و ظرفیت آن دقت کنید. جالب است بدانید که هر کوله پشتی کوهنوردی بر اساس لیتر اندازه گیری می شود. کوله کمتر از 30 لیتر برای کوهنوردی یک شبه، کوله 30 تا 50 لیتری برای کوهنوردی تا سه شب و کوله 50 الی 80 لیتری برای کوهنوردی های سه تا پنج شب مناسب است.  مسلماً هر چه تعداد روزها بیشتر نیاز شما به مواد خوراکی بیشتر خواهد بود. بنابراین به کوله پشتی بزرگ تر نیاز خواهید داشت. انواع کوله پشتی کوهنوردی مطابق با آناتومی بدن و توان افراد گوناگون طراحی و تولید می شوند. به طوری که هر فرد بتواند متناسب با طول نیم تنه و لگن خود، کوله پشتی مناسب و کاربردی خریداری کند. توجه به ساختار کوله از دیگر نکات خرید کوله پشتی کوهنوردی است. برخی کوله پشتی ها دارای فریم و برخی دیگر بدون فریم عرضه می شوند. کوله پشتی های بدون فریم معمولاً در پیاده روی های معمولی در طبیعت استفاده می شوند اما ساختار کوله پشتی های فریم دار برای کوهنوردی مناسب تر است. اسکلت درون کوله پشتی موجب افزایش مقاومت کیف می شود. به طوری که به وسیله آن می توان وسایل با وزن بیشتر را حمل نمود. قیمت خرید کوله پشتی به نسبت جنس، سایز، مقاومت و برند محصول متفاوت است.

خرید لباس کوهنوردی

پس از خرید کفش کوهنوردی و کوله پشتی مناسب انتخاب لباس در کوهنوردی زمستان بسیار اهمیت دارد. لباس کوهنوردی به صورت تخصصی با ویژگی های های منحصر به فرد طراحی و تولید می شود. مخصوصا لباس کوهنوردی در زمستان باید علاوه بر راحت بودن در برابر سرما و رطوبت نیز محافظ خوبی باشد. لایه های لباس در کوهنوردی از جنس های مختلف تولید شده اند. لباسی که مستقیماً با پوست بدن در تماس است، کاملاً جذب بدن بوده و لایه بیس محسوب می شود. البته لباس بیس کوهنوردی در تابستان و زمستان متفاوت است. معمولاً جنس لباس بیس زمستانه پشمی یا ابریشم مصنوعی است. لباس بالاتنه و پایین تنه از جمله لباس های اصلی یک کوهنورد است و دستکش، کلاه، جوراب، گتر، کلاه و کوله پشتی از جمله لوازم جانبی در تجهیزات کوهنوردی به شمار می رود. انتخاب نوع و جنس لایه های لباس یک کوهنورد اهمیت بسیار دارد. بنابراین پیش از خرید حتماً ویژگی های محصول را با دقت مطالعه کنید. لازم به ذکر است که هزینه لباس و تجهیزات کوهنوردی با توجه به اهمیتشان مقرون به صرفه است. بنابراین به دنبال لباس های ارزان قیمت نباشید. کیفیت مهم ترین ویژگی یک لباس کوهنوردی ایمن است.

خرید کاپشن کوهنوردی

کاپشن کوهنوردی معمولاً آخرین لایه لباس در کوهنوردی است. مهم ترین نکته در خرید کاپشن کوهنوردی ضد آب بودن و عدم نفوذپذیری سرما و رطوبت است. اگر هوا در روز کوهنوردی بسیار سرد با وزش باد شدید است، پیشنهاد ما پوشش کاپشن بلندتر برای محافظت بیشتر بدن است. کوهنوردان چندین لایه لباس را روی هم می پوشند تا در زمان تغییر دما بتوانند یک یا چند لایه لباس را خارج کنند. به همین دلیل کاپشن کوهنوردی باید سبک وزن و راحت باشد به طوری که حرکت دستان کوهنورد را محدود نکند.

انواع کاپشن کوهنوردی

  • کاپشن کوهنوردی ضد آب: کوهنوردان کاپشن ضد آب را در لایه آخر می پوشند. این کاپشن بدن انسان را از رطوبت، وزش باد و سایر شرایط جوی محفوظ نگه می دارد. قیمت این کاپشن با دوام نسبتاً گران است اما به دلیل مزیت های فراوانش خرید آن توصیه می شود.
  • کاپشن کوهنوردی با قابلیت تنفس پذیری: این نوع کاپشن از جنس نایلون یا پلی استر بوده و در برابر رطوبت و نسیم باد مقاوم است. این کاپشن در لایه دوم پوشش کوهنوردان قرار گرفته و محافظت آن کمتر از کاپشن ضد آب است. در واقع به عنوان یکی از لایه های میانی مورد استفاده کوهنوردان قرار می گیرد.

انواع کاپشن کوهنوردی از لحاظ رویه

  • کاپشن با رویه پلار
  • کاپشن با رویه ضد آب
  • کاپشن با رویه وینداستاپر

خرید کاپشن کوهنوردی با عایق پر

با خرید کاپشن کوهنوردی پر بدن خود را از سرمای زمستان محافظت کنید. این نوع کاپشن به راحتی فشرده شده و جای کمی اشغال می کند. کاپشن کوهنوردی با عایق پر تنفس ناپذیر بوده و در برابر رطوبت و بارش قابلیت گرمایشی خود را از دست می دهد. در واقع استفاده از این کاپشن در محیط های خیس و مرطوب توصیه نمی شود. این نوع کاپشن عمر طولانی دارد اما مراقبت از آن سخت است

کاپشن کوهنوردی با عایق مصنوعی

الیاف نوعی عایق مصنوعی است که برای تولید کاپشن های کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً کاپشن های کوهنوردی از الیاف پلی استر تولید شده و خاصیت گرمایشی بسیار خوبی را دارا است. این مدل کاپشن در فضای خالی خود گرمای بدن را ذخیره کرده و از همان گرما برای گرم نگه داشتن بدن استفاده می کند. البته قدرت و قابلیت این مدل کاپشن به مرور زمان از بین می رود ولی ارزش خرید آن نسبت به قیمت آن بالا است. مهم ترین مزیت کاپشن الیاف عدم نفوذپذیری آب و عدم خیس شدن بدن است. تنفس پذیری بالای این کاپشن و قیمت پایین تر این محصول از دیگر مزیت های آن نسبت به کاپشن پر است. علاوه بر این بسیاری افراد به پر حساسیت دارند بنابراین امکان خرید کاپشن کوهنوردی پر برایشان مقدور نیست. این افراد می توانند با استفاده از کاپشن کوهنوردی الیاف دمای بدن خود را در گرما و سرما حفظ کنند. در واقع این مدل کاپشن از سرد شدن و گرم شدن بیش از اندازه بدن جلوگیری می کند.

خرید کاپشن کوهنوردی The north face

این مدل کاپشن کوهنوردی از پر اردک تهیه شده و بسیار سبک وزن است. گرمای خوبی به بدن منتقل کرده و دارای آستر پلی استر است. دوام و ماندگاری بالای کاپشن و عدم ساییدگی آن از مزیت های محصول به شمار می رود. ساختار این کاپشن برای فعالیت های ورزشی در محیط های سرد زمستانی مناسب است. این محصول دارای کلاه و یقه ی گرم کننده است که در برابر سرما از سر و گردن به خوبی محافظت می کند. از آنجایی که معمولاً در فعالیت های ورزشی معمولا آستین ها بیشتر آسیب می بینند، آستین های این کاپشن از پارچه مقاوم تر دوخت شده است. مچ قابل تنظیم این محصول، نوارهای شبرنگی آستین و تعبیه جیب های متعدد برای حمل وسایل ضروری نیز از دیگر مزیت های کاپشن نورس فیس محسوب می شوند. قیمت این مدل کاپشن با توجه به مزیت های فراوان آن مقرون به صرفه است.

لینک فروشگاه اینترنتی اورامان https://uraman.shop/

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.