افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

تست پاپ اسمیر برای چه خانمهایی لازم است؟

  • کد خبر : 3461
تست پاپ اسمیر برای چه خانمهایی لازم است؟

خانم‌ها باید از دوران بلوغ خود به صورت دوره‌ای زیر نظر متخصص زنان باشند تا در صورت وجود برخی بیماری‌های احتمالی، تشخیص به سرعت انجام شود و پیگیری و اقدامات لازم صورت گیرد. حال خانم‌های بالای 30 سال و میانسال و افرادی که در نزدیکی دوران یائسگی قرار دارند، باید از روش تشخیصی تست پاپ […]

خانم‌ها باید از دوران بلوغ خود به صورت دوره‌ای زیر نظر متخصص زنان باشند تا در صورت وجود برخی بیماری‌های احتمالی، تشخیص به سرعت انجام شود و پیگیری و اقدامات لازم صورت گیرد. حال خانم‌های بالای 30 سال و میانسال و افرادی که در نزدیکی دوران یائسگی قرار دارند، باید از روش تشخیصی تست پاپ اسمیر برای چکاپ دهانه واژن در ارتباط با سرطان دهانه رحم استفاده کنند. در این مقاله به نحوه انجام آن تست اشاره و مزایا و خطرات عدم انجام آن را بیان کردیم.

تست پاپ اسمیر چیست و چه کاربردی دارد؟

روش تشخیصی تست پاپ اسمیر برای وجود سرطان دهانه رحم برای بانوان انجام می‌شود. طی این آزمایش، متخصص زنان پیروزی دکتر مائده احمدی مقداری سلول از دهانه رحم جمع‌آوری کرده و  مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. افرادی که به صورت دوره‌ای با فواصل زمانی مشخص از این تست استفاده می‌کنند، معمولاً اگر با سرطان دهانه رحم رو به رو شوند به سرعت بهبود می‌یابند زیرا شانس درمان در اوایل بیماری بیشتر است. همچنین تست پاپ اسمیر این امکان رابرای خانم‌ها فراهم می‌کند که سایر تغییرات غیر طبیعی و غیر معمول در سلول‌های دهانه رحم را تشخیص دهند.

یکی از عوامل موثر در پیدایش سرطان دهانه رحم، وجود عارضه زگیل تناسلی در بیرون یا داخل واژن بانوان است که در صورت عدم تشخیص و درمان، به مرور زمان این عارضه با عامل ویروس پاپیلومای انسانی پیشرفت کرده و سرطان دهانه رحم و مشکلات لگنی برای فرد ایجاد خواهد شد. گاهی دکتر زنان در صورت لزوم، هنگام انجام تست پاپ اسمیر از آزمایش hpv نیز بهره می‌برد. نتایج این تست تا حدود 99 درصد درست بوده و نتایج کاذب منفی در آن وجود ندارد. تعداد کم سلول‌های غیرطبیعی دهانه واژن بر مشاهده نتیجه کاذب بسیار تاثیرگذار است.

برای انجام تست پاپ اسمیر چه کار کنیم؟

برای انجام دادن پاپ اسمیر می‌توانید با کلینیک فوق تخصصی زنان و زایمان دکتر مائده احمدی در تهران به شماره 09128398572 تماس بگیرید.

چه خانم هایی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟

برخلاف تصور بسیاری از خانم‌ها، تست پاپ اسمیر فقط مختص بانوان میانسال نیست و تمامی خانم‌های جوان از سن 21 سالگی باید با فاصله زمانی هر سه سال یک بار، به انجام این تست بپردازند زیرا زنان بیشتر از آقایان به بیماری‌های تناسلی و عفونت‌های این ناحیه دچار می‌شوند. در صورتی که پزشک صلاح ببیند که شما حتما این تست را همزمان با آزمایش HPV انجام دهید، می‌توانید برای ادامه چکاپ‌های این قبیل، هر 5 سال یکبار به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

چند بار باید تست پاپ اسمیر را تکرار کرد؟

در حالت معمول، همانطور که بیان شد تمامی بانوان از سن 21 الی 65 سالگی باید از این تست تشخیصی کاربردی استفاده کنند. این آزمایش برای خانم‌ها هیچ عوارضی به همراه نداشته و عوامل خطرزا مانند سلول‌های پیش سرطانی را تشخیص می‌دهد.

چه افرادی از انجام پاپ اسمیر معاف هستند؟

  1. خانم‌هایی که جراحی هیسترکتومی یا عمل برداشت رحم انجام داده‌اند.
  2. بانوان از سن 65 سال می‌توانند دیگر این روش رابرای خود محدود سازند.
لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=3461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.