افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
0

خرید دستگاه ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب

  • کد خبر : 4194
خرید دستگاه ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب

اگر به دنبال خرید یک دستگاه ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب هستید؛ با بررسی این نوشته علاوه بر آشنایی با 6 مدل مختلف، نکات مهم خرید آن را نیز خواهید خواند. همه ما عاشق داشتن یک سینمای خانگی در اتاق نشیمن خانه خود هستیم؛ اما اغلب با نگاهی به قیمت تلوزیون‌های بزرگ و 4K و […]

اگر به دنبال خرید یک دستگاه ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب هستید؛ با بررسی این نوشته علاوه بر آشنایی با 6 مدل مختلف، نکات مهم خرید آن را نیز خواهید خواند.

همه ما عاشق داشتن یک سینمای خانگی در اتاق نشیمن خانه خود هستیم؛ اما اغلب با نگاهی به قیمت تلوزیون‌های بزرگ و 4K و توجه به جیب خود، از خرید تجهیزات لازم برای داشتن چنین سرگرمی جذابی پشیمان می‌شویم. ولی واقعیت آن است که گاهی می‌توان بخش بزرگی از چنین سینمای خانگی جذابی را تنها با یک ویدئو پروژکتور کوچک و البته بسیار خوش‌قیمت‌تر از تلویزیون‌های بزرگ نیز فراهم کرد.

پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه می‌توانند برای موارد نیازمند به صفحه نمایش بزرگ، مانند تماشای فیلم در شب و فضای باز، ارائه کار و… در اداره، یا رویدادهایی مانند عروسی‌ها و مهمانی‌های کوچک و بزرگ مفید باشند. نکته منحصربه‌فرد در مورد ویدئو پروژکتورها این است که اکثر مدل‌های کوچک و قابل حمل آنها، امکان اتصال به هر دو شکل کابلی و بی‌سیم را فراهم می‌کنند. این ویژگی پخش محتوا از منبع دستگاه‌های بی‌شماری از جمله تلفن، لپ‌تاپ و تبلت را برای شما بسیار ساده‌تر خواهد کرد. در ادامه این راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی همراه ما باشید.

ویدئو پروژکتور جیبی

در این نوشته ما می‌کوشیم بهترین ویدئو پروژکتورهای با قیمت مناسب (کمتر از 500 دلار) را بر اساس معیارهایی مانند سهولت راه‌اندازی و استفاده، قابلیت حمل، کیفیت تصویر و دیگر عوامل کلیدی به شما معرفی کنیم. به عقیده ما این مدل‌ها بهترین پروژکتورهای اقتصادی برای خرید در سال جاری هستند.

ویدئو پروژکتور انکر Nebula Capsule Max

ما عاشق طراحی شیک و مدرن این ویدئو پروژکتور انکر شدیم. این دستگاه دارای وضوح HD است؛ بنابراین کیفیت تصویر در شرایط نور کم، واضح و مشخص خواهد بود. همچنین استفاده از برنامه Nebula Connect آسان است. در عمل تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تلفن خود به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کرده و تصمیم بگیرید که کدام سریال یا ویدیو را برای پخش انتخاب کنید.

با اولین تجربه کار با این دستگاه، تحت تاثیر کیفیت صدا و سهولت راه‌اندازی و عملکرد آن قرار خواهید گرفت. همچنین این مدل برخلاف سایر مدل‌های گران‌تر، به اندازه‌ای کوچک است که در بیشتر کوله‌پشتی‌ها جای می‌گیرد. از سویی دارای باتری قابل شارژ با 4 ساعت عمر مفید است؛ بنابراین می‌توانید در هر شرایطی روی آن حساب باز کنید. در نهایت این مدل یک انتخاب برتر برای تماشای فیلم شبانه در فضای باز یا پخش آنلاین در هر نقطه از خانه شما است.

ویدئو پروژکتور وانکیو Leisure 3

این پروژکتور جمع‌وجور از برند وانکیو (Vankyo) یک گزینه عالی برای پخش ویدیو، تماشای نمایش‌های تلویزیونی یا بازی است. این مدل نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه است؛ بلکه به‌راحتی می‌تواند به تلفن همراه شما متصل شده و پخش یک استریم ویدئویی (پخش ویدئوی برخط بدون نیاز به دانلود کامل فایل ویدئو) را پشتیبانی کند. نکته خیره‌کننده دیگر اینکه اندازه صفحه نمایش این دستگاه تا 176 اینچ قابلیت گسترش دارد. اگرچه در این شرایط وضوح تصویر به کیفیت سایر پروژکتورها نخواهد بود.

ویدئو پروژکتور قابل حمل

ویدئو پروژکتور کداک Luma 150 Portable Wireless Projector

با یکی از جدیدترین ویدئو پروژکتور های جیبی بازار آشنا شوید. ما این پروژکتور مقرون‌به‌صرفه را به دلیل اندازه جمع‌وجور و توانایی شارژ باتری 2.5 ساعته آن و البته نام تجاری محبوبش دوست داریم. قرار دادن این دستگاه در کیف پول، به هر جایی که می‌روید؛ برای اشتراک‌گذاری اسلایدشوها، ارائه‌ها و موارد دیگر بسیار راحت و آسان است. برخلاف سایر پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه با این اندازه، می‌توانید برخی از دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل iOS، Android یا Windows 10 را برای پخش محتوا، به‌صورت بی‌سیم و از طریق AirPlay یا Miracast متصل کنید. اگرچه در این شرایط باید در مورد کیفیت تصویر کمی انتظارات خود را کاهش دهید.

ویدئو پروژکتور اپسون EX3280 3LCD XGA Projector

پروژکتورهای اپسون را اغلب کاربران به دلیل ارزش عالی و عملکرد خوب دوست دارند. اگرچه این پروژکتور کیفیتی شبیه سینما به شما ارائه نمی‌دهد؛ اما برای نمایش ارائه در دفتر، تماس‌های ویدئویی و پخش برنامه‌های تلویزیونی از طریق دستگاه هایی مانند Apple TV و محتوای قابل پخش از طریق پورت HDMI عالی است.

مشتریان این دستگاه روشنایی 3600 لومن آن را دوست خواهند داشت. چراکه با این نور می‌توان حتی با وجود مقداری نور محیط، تصویر واضحی دریافت کرد. از سویی در مواقعی که به صدا نیاز دارید؛ بلندگوی داخلی این مدل در کنار شما خواهد بود. همچنین در این دستگاه یک سنسور انحراف نیز وجود دارد؛ که به شما کمک می‌کند سریع‌تر و ساده‌تر صفحه خود را تنظیم کنید.

ویدئو پروژکتور انکر Solar Outdoor Projector

اگر به دنبال یک پروژکتور فضای باز هستید؛ این مدل یک انتخاب فوق‌العاده است. رزولوشن این مدل نه‌تنها در حالت Full-HD قابل توجه است؛ بلکه روشنایی آن از اکثر پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه دیگر نیز بالاتر است. تنظیم صفحه نمایش در این مدل راحت است. همچنین تماشای فیلم‌ها و نمایش‌ها از طریق HDMI یا با اتصال به Android TV آسان است. در حالی که این مدل باتری داخلی ندارد؛ با قیمت کمی بالاتر می‌توانید مدل مجهز ن به باتری داخلی با شارژ سه ساعته آن را انتخاب کنید.

ویدئو پروژکتور فلیپس NeoPix Easy Projector

این پروژکتور فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه، با پخش‌کننده داخلی و بلندگو عرضه شود. بنابراین برای تماشای ویدئوهای مورد علاقه خود در داخل یا خارج از منزل به چیز دیگری نیاز ندارید. این مدل حتی دارای یک جک صوتی است؛ تا در صورت نیاز بتوانید هدفون یا بلندگوهای خارجی را به آن متصل کنید. اگرچه وضوح این دستگاه می‌توانست بهتر باشد؛ اما سایر ویژگی‌ها، به‌خصوص وزن کم آن، آن را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

ویدئو پروژکتور جیبی

هنگام خرید یک پروژکتور ارزان قیمت به چه نکاتی توجه کنید؟

هنگام خرید یک ویدئو پروژکتور با قیمت مناسب، مهم است که انتظارات خود را تعیین کرده و درک کنید که نمی‌توانید به نتایجی مشابه با یک پروژکتور 4K گران‌تر یا حتی اکثر تلویزیون‌های صفحه تخت میان‌رده دست پیدا کنید. با این حال عوامل مهمی در این انتخاب دخیل هستند؛ که در این بخش آنها را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.

قابلیت حمل: آیا پروژکتور انتخابی به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را در یک کوله‌پشتی گذاشت؟ یا آنقدر سبک‌وزن است که بتوان آن را از اتاقی به اتاق دیگر برد؟ از سوی دیگر اگر یک پروژکتور قابل حمل می‌خواهید؛ باید مدلی دارای باتری قابل شارژ را در نظر بگیرید

روشنایی: روشنایی بر حسب لومن اندازه‌گیری می‌شود. در این زمینه توصیه می‌شود یک پروژکتور ارزان‌قیمت با حداقل 1500 لومن پیدا کنید؛ تا مطمئن شوید که تصویر واضحی خواهید داشت. اگرچه ممکن است مجبور باشید برای اندازه کوچک‌تر و قابلیت حمل بیشتر، میزان روشنایی را فدا کنید.

وضوح: در این رده قیمتی رزولوشن Full-HD (1920 در 1080) عدد مناسبی برای پخش نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها یا ویدیوها است. اگر رزولوشن پایین‌تر باشد؛ تصویر صفحه‌نمایش کاملا واضح و مشخص نخواهد بود. اگرچه اگر فقط ارائه‌های اداری را در نظر دارید؛ معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود.

اندازه صفحه نمایش: در این رده قیمتی به دنبال حداکثر اندازه صفحه نمایش  100 اینچ باشید. در حالی که برخی از برندها ادعا می‌کنند که می‌توانید اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشید؛ فراموش نکنید که کیفیت تصویر قطعا کاهش می‌یابد.

اتصال و پورت‌ها: بررسی کنید که پروژکتور مدنظر شما چند پورت دارد؛ و مطمئن شوید که حتما یک پورت برای HDMI موجود باشد. این پورت ساده‌ترین راه برای اتصال لپ‌تاپ و بسیاری از دیوایس‌های دیگر است. برخی از پروژکتورها حتی ممکن است بتوانند به بلوتوث یا Wi-Fi متصل شوند تا از تلفن شما پخش برخط داشته باشند.

صدا: اکثر پروژکتورهای ارزان‌قیمت دارای بلندگوی داخلی هستند. با این وجود شاید برای کیفیت صدای بهتر نیاز به اتصال منبع صوتی دیگری داشته باشید. بنابراین به دنبال مدل‌هایی باشید که دارای جک صدا هم هستند.

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=4194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.