افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
1

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش

  • کد خبر : 2367
راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش

امروزه با گسترش صنعت و تولید، دستگاه جوش به یکی از کارآمدترین و مفیدترین دستگاه هایی که در صنعت استفاده می شود تبدیل شده است. سال هاست که جوشکاری در صنعت متالورژی و آهنگری به عنوان تنها روش با دوام بالا استفاده می شود. در جوشکاری دمای بالا برای ذوب و ترکیب مواد به کار […]

امروزه با گسترش صنعت و تولید، دستگاه جوش به یکی از کارآمدترین و مفیدترین دستگاه هایی که در صنعت استفاده می شود تبدیل شده است.

سال هاست که جوشکاری در صنعت متالورژی و آهنگری به عنوان تنها روش با دوام بالا استفاده می شود. در جوشکاری دمای بالا برای ذوب و ترکیب مواد به کار می رود. استفاده از جوشکاری بسیار گسترده است و فقط محدود به اتصال فلزات نمی باشد.مثلا برای اتصال سرامیک ها و… نیز استفاده می شود که هر کدام دستگاه خاص خود را دارند. پس برای خرید بهترین دستگاه جوش باید بدانید آن را برای چه نوع جوشکاری لازم دارید و مطابق با نوع استفاده و کار مد نظر دستگاه مخصوص همان کار را خریداری بکنید.

در این مقاله قصد داریم شما را در خرید دستگاه جوش راهنمایی بکنیم و در مورد دستگاه جوش لوله و ابزار جوشکاری نیز صحبت بکنیم.

معرفی وسایل و ابزار جوشکاری

برای افراد مبتدی در حرفه ی جوشکاری و همچنین افراد علاقه مند در این زمینه ابتدا لازم است با ابزار جوشکاری و ویژگی های آنها آشنا بشوند. در این قسمت ما ابزار را به شما معرفی میکنیم که میتوانید زمان مراجعه به فروشگاه برای خرید ابزار جوشکاری، از آن به عنوان لیست ابزار جوشکاری استفاده بکنید. سایت نوبشو امکان خرید آنلاین انواع دستگاه جوش و ابزار را برای مشتریان عزیز فراهم آورده است. با مراجعه به سایت نوبشو خرید مطمئنی را تجربه می کنید.

  • کلاه جوشکاری(ماسک جوشکاری): کلاه و ماسک یکی از مهم ترین ابزار در کارگاه های جوشکاری می باشند. استفاده از کلاه و ماسک جوشکاری باعث می شود که قطعه ی مورد نظر به راحتی مشاهده شود که این کار باعث کاهش درصد خطا می شود.
  • آهنربای جوشکاری: آهنربای جوشکاری یکی از ابزار پرکاربرد است که در اندازه های مختلف برای جوشکاری های بزرگ یا کوچک استفاده می شود. کاربرد این آهنربا ها نگه داشتن قطعات در جای خود است.
  • گونیا: این ابزار برای نگه داشتن قطعات در زاویه های 45، 90، 135، 180 و حتی 270 درجه استفاده می شود. از گونیا برای تنظیم زاویه اتصال قطعات استفاده می شود. گونیا قطعات را برای جوشکاری به طور موقت در زاویه اتصال مورد نظر نگه می دارد.
  • ضخامت سنج: در هنگام جوشکاری برای اندازه گیری ضخامت فلزی که قرار است روی آن کار انجام شود به کار می رود.
  • سوهان جوشکاری: در هنگام اتمام پروژه ی جوشکاری ممکن است روی قطعات با زبری و برآمدگی هایی روبه رو شوید که برای برطرف کردن آنها از سوهان جوشکاری استفاده می شود.
  • گیره یا انبر جوشکاری: گیره ها در هنگام جوشکاری به طور موقت قطعات را در کنار هم نگه داری می کنند تا عملیات جوشکاری را روی آنها انجام دهید.

  • دستکش جوشکاری: استفاده از دستکش مخصوص در هنگام جوشکاری ضروری است. استفاده از دستکش به شما این امکان را می دهد تا در هنگام کار قطعات فلزی داغ را برای چند ثانیه در دست نگه دارید بدون اینکه به دستتان آسیب برسد. افراد مبتدی بهتر است از نوع ضخیم این دستکش ها استفاده بکنند.
  • مانومتر( رگلاتور): این وسیله نوعی فشار سنج است و جزو ابزار جوش و برش می باشد. در جوشکاری و یا برش فلزات برای کاهش فشار گاز کپسول از آن استفاده می کنند.  

انواع دستگاه جوش و ویژگی های آنها

  • استفاده از ترانس های قدیمی در جوشکاری یا دستگاه جوش ترانسفورماتوری: ساده ترین نوع دستگاه جوش می باشد. برای کاهش یا افزایش ولتاژ از آن استفاده می شود. این دستگاه ولتاژ پایین در حدود 10 تا 50 ولت و شدت جریان بالا در حدود 50 تا 400 آمپر لازم دارد. صدای کم، جرقه زیاد، وزن بالا، حجم زیاد و مصرف زیاد برق از دیگر ویژگی های این دستگاه هستند. دستگاه ترانسفورماتوری نسبت به دستگاه های جوش امروزی قدیمی می باشد وزیاد استفاده نمی شوند.
  • دینام جوشکاری: دینام جوشکاری یک ژنراتور میباشد. دینام جوشکاری در مقایسه با دستگاه ترانسفورماتوری کیفیت بالاتری دارد. وزن بالا، حجم زیاد، صدای زیاد، هزینه ی نگهداری بالا و آسیبی که به محیط زیست وارد می کند باعث شده که این دستگاه استفاده چندانی نداشته باشد.
  • دستگاه جوش رکتی فایر: یکی دیگراز دستگاه های جوش رکتی فایر است. یکی از مزیت های این دستگاه این است که جوشکاری با الکترود های مختلف را ممکن می کند. همچنین زمانیکه برق شهری در دسترس نباشد قابلیت کار با این دستگاه وجود دارد. رکتی فایر کیفیت خوب و بالایی در جوشکاری دارد.
  • دستگاه جوش اینورتر: جدید ترین نوع دستگاه جوش، اینورتر می باشد. دارای دو مدل میباشد.یک دستگاهی که با دو جریان متناوب ویا مستقیم برق کار میکند و مدل دیگر هم فقط با جریان مستقیم برق کار می کند. دستگاه جوش اینورتر در مقایسه با مدل های دیگر سبک و کوچک هستند و برق کمتری را مصرف می کنند. قدرت جوش قوی تری دارند و از الکترود های مختلفی در آنها می توان استفاده کرد.

قیمت دستگاه های جوش

قیمت دستگاه های جوش به عواملی مثل جنس قطعات، نوع اتصالات و برند آن بستگی دارد.

  • قیمت دستگاه جوش ایرانی: دستگاه های جوش ایرانی شامل برندهایی مثل رونیکس، صبا الکتریک، ایران ترانس و آروا می باشد. قیمت دستگاه های جوش ایرانی حدودا از 2 میلیون شروع می شود. مثلا دستگاه جوش 600 آمپراز برند صبا الکتریک حدودا 47 میلیون تومان است و دستگاه جوش 200 آمپر از برند آروا حدودا 4 میلیون تومان می باشد.
  • قیمت دستگاه جوش کارکرده: قیمت دستگاه دست دوم بستگی به برند و عمرکاری آن دارد.
  • قیمت کوچکترین دستگاه جوش: قیمت دستگاه جوش کوچک به برند آن بستگی دارد. مثلا دستگاه جوش مینی اینتیمکس 225 آمپر حدودا از 000/000/1 تا 000/500/1 تومان می باشد و دستگاه جوش مینی اینورتر رستگار صنعت مدل RSM200 حدودا 000/900/1 تومان می باشد.
  • قیمت دستگاه جوش لوله سبز توسن: قیمت این دستگاه جوش به مدل آن بستگی دارد. قیمت مدل های مختلف این دستگاه حدودا از 1 میلیون تومان شروع می شود.

اتو لوله کشی

اتو لوله ابزاری در لوله کشی است که به آن دستگاه جوش لوله نیز می گویند. از این دستگاه برای وصل کردن لوله ها به یکدیگر استفاده می کنند. این دستگاه باعث شده که برای اتصال لوله ها از چسب استفاده نشود.

برای متصل کردن و جوش دادن لوله های پلی اتیلن از دستگاه جوش پلی اتیلن استفاده می شود. انواع دستگاه جوش پلی اتیلن عبارتند از بات فیوژن، الکتروفیوژن و اکسترودر.

قیمت برندها و مدل های مختلف این دستگاه با یکدیگر متفاوت است. در لیست قیمت اتو لوله کشی، قیمت ها حدودا از 400 هزار تومان شروع میشود. مثلا دستگاه اتو لوله سبز اسپرینت مدل PWE حدودا 400 هزار تومان و قیمت دستگاه اتو لوله سبز توسن مدل 7017PW حدودا 000/600/3 تومان است. برای خرید دستگاه جوش لوله پلیمری ، اتو لوله کشی می توانید به وبسایت نوبشو مراجعه نمایید .

 

سرپیک جوشکاری

سرپیک جوشکاری یا سرپیک جوش یکی از مهم ترین قطعات در فرآیند جوشکاری می باشد. در برخی از انواع جوشکاری استفاده می شود. فرد جوشکار سرپیک جوش را در دست میگیرد و فرآیند جوشکاری را انجام می دهد. در جوشکاری برقی، سرپیک جوش جریان برق را به سیم جوش و از آنجا به محل جوش منتقل می کند.

نوبشو ، موتور جستجوی کالا و خدمات

نوبشو به عنوان موتور جستجوی کالا این روزها به مرجعی برای خرید ابزار آلات تبدیل شده است چرا که فروشندگان مطرحی از سراسر کشور در نوبشو حضور دارند و شما می توانید قیمت ها و مدل ها را با هم به راحتی مقایسه نمایید و یک خرید موفق داشته باشید . نشانی وب سایت نوبشو  https://nobesho.com  می باشد .

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.