افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
1

راهنمای خرید لوازم یدکی پژو 206

  • کد خبر : 2616
راهنمای خرید لوازم یدکی پژو 206

یکی از  محبوب‌ترین مدل ماشین‌های واردشده به بازار پژو 206 است؛ این خودرو از همان سال‌های ابتدایی تولید جزء پرفروش‌ترین خودروها قرار گرفت و در بازار ایران هم بسیار پرطرف‌دار و پرفروش است. این خودرو طراحی و تولید کشور فرانسه است که برای رشد بیشتر، نمایندگی‌های خود را وارد دیگر کشورها کرد. سبک طراحی بدنه آن […]

یکی از  محبوب‌ترین مدل ماشین‌های واردشده به بازار پژو 206 است؛ این خودرو از همان سال‌های ابتدایی تولید جزء پرفروش‌ترین خودروها قرار گرفت و در بازار ایران هم بسیار پرطرف‌دار و پرفروش است. این خودرو طراحی و تولید کشور فرانسه است که برای رشد بیشتر، نمایندگی‌های خود را وارد دیگر کشورها کرد. سبک طراحی بدنه آن از دلایلی است که  موجب  شد پژو 206  در بازار ایران جزو پرفروش‌ترین و پرطرف‌دارترین خودروها قرار گیرد. به دلیل محبوبیت و فروش بالای این خودرو در ایران، نیاز زیادی به لوازم یدکی پژو 206  به وجود آمد. قطعات یدکی پژو 206 از قطعات پرکاربرد و پرفروش‌اند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوازم یدکی خودرو به‌صورت آنلاین و حضوری خریداری کنید.

پرمصرف‌ترین لوازم یدکی پژو 206

هر خودرویی که در بازار توزیع می‌شود شامل قطعاتی  با نقش و کارکرد  مهم  است که طول عمر کوتاهی دارند. برای پیشگیری از استهلاک زودرس، بهبود عملکرد خودرو و حفظ کیفیت کارکرد خودرو، باید در زمان مشخص این قطعات را تعویض کنید.  زمان تعویض قطعات خودرو بستگی به کیفیت آن قطعات  و کارکرد خودرو دارد. ازجمله مهم‌ترین لوازم یدکی پژو 206 عبارت‌اند از: شمع پایه‌بلند، شمع موتور، شمع سوزنی، وایر شمع، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، واترپمپ، لنت ترمز، تسمه تایم، تسمه دینام، شلنگ بخار روغن، سنسور اکسیژن، کمک‌فنر، میل‌لنگ، پروانه فن، موتور فن، باتری و… اگر اطلاعات بیشتری در مورد قطعه ها داشتین مثلا  قطعه مورد نظر و یدکی نما را جستجو کنید و اطلاعات بیشتر کسب کنید مثل عبارت ”  سنسور اکسیژن پژو 206 یدکی نما ”  را برای این قطعه جستجو کنید .

سپر و چراغ‌ها؛ خاص‌ترین لوازم یدکی پژو 206

سپر 206 بخشی از بدنه این خودرو است که در جلو و پشت آن قرار می‌گیرد و به دلیل ایجاد ایمنی و عدم ضربه خوردن  طراحی‌شده است. در تصادفات شدید و برخوردهای شدید، به این قطعه آسیب می‌رسد. جنس سپر فلزی و یا اغلب پلاستیکی است. این قطعه نیز (به دلیلی مشابه پرفروش بودن گلگیر) جزء مهم‌ترین لوازم یدکی پژو 206  محسوب می‌شود که در صورت آسیب می‌توان آن را تعویض کرد.

سیستم روشنایی خودرو شامل چراغ جلو و عقب، چراغ‌های ‌جانبی، چراغ‌های دنده‌عقب، چراغ‌های ترمز، چراغ‌های خطر، چراغ‌های مه‌شکن، فلاشرهایی در جلو و عقب و کنار و حتی گاه سقف خودرو و… است. در صورت بروز اختلال در چراغ‌ها، مشکلاتی در دید راننده نیز به وجود می‌آید که خطرات فراوانی دارد. چراغ‌ها (خصوصاً مه‌شکن خودرو 206) یکی از متمایزترین بخش‌های لوازم یدکی پژو 206 هستند که معمولاً پس از مدتی و برای افزایش کیفیت، نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد. انواع قطعات لوازم یدکی خودرو را میتوانید از لینک بدست بیاورید .

https://yadakinama.com/ListProduct/1571

تیغه برف‌پاک‌کن و گلگیر

برف‌پاک‌کن قطعه‌ای مکانیکی است که جزء ابزار ضروری خودرو می‌باشد. همان‌طور که قطعاً دیده‌اید، تیغه برف‌پاک‌کن شبیه انتهای تِی است  که از پوشش پلاستیکی برخوردار است؛ کاربرد این تیغه کنار زدن و  تمیزکردن شیشه‌های جلو و عقب از باران، برف  و گردوغبار است.  در اثر گذشت زمان این پلاستیک‌ها فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. تیغه برف پا کن جز یکی از پرکاربردترین قطعات یدکی پژو 206 به شمار می‌آید که شامل سه نوع برف‌پاک‌کن فلزی (ساده)، تیغه برف‌پاک‌کن هیبریدی، برف‌پاک‌کن ژله‌ای است.

یکی دیگر از قطعات ظاهری و از اجرای بدنه که وظیفه آن  جلوگیری   از پاشیده شدن آب، سنگ‌ریز و گل‌ولای به بدنه خودرو است، گلگیر می‌باشد.  در صورت نبود این قطعه، سیستم برق خودرو و حتی موتور آسیب بسیاری می‌بینند.  گلگیرها  در عقب  و جلو  به‌صورت قرینه قرار می‌گیرند و اکثر این‌ها از فلز ساخته می‌شوند. در اثر برخورد و گذر از سطح‌های ناهموار امکان آسیب به این قطعه وجود دارد که درنهایت منجر به فرسودگی آن خواهد شد؛

 

لنت ترمز و وایر شمع

لنت ترمز از مهم‌ترین قطعات پژو 206 به‌حساب می‌آید. این قطعه اتومبیل را از حالت حرکت به حالت سکون  درمی‌آورد و یا از سرعت آن می‌کاهد.  طول عمر لنت‌ها  متناسب با کارکرد خودرو است. لنت‌ها  به دو شکل دیسکی و کاسه‌ای عرضه می‌شود. آن‌ها انواعی ازجمله: لنت ترمز ارگانیک، لنت ترمز کم فلز، لنت ترمز نیمه فلزی، لنت ترمز سرامیکی دارند. همان‌طور که گفتیم لنت ترمز در کاهش سرعت به خودرو کمک می‌کند؛ به دلیل شتاب و سرعت بالایی که پژو 206 می‌تواند به آن برسد، لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات یدکی پژو 206 محسوب می‌شود که قطعاً در فواصل زمانی کوتاهی احتیاج به تعویض آن پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از لوازم یدکی پژو 206 وایر شمع است؛ وظیفه  این قطعه  انتقال برق خروجی از سیستم جرقه‌زنی به شمع‌های موتور است. وایر شمع،  یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم احتراق خودرو است که به‌عنوان کابل احتراق یا جرقه‌زنی هم شناخته می‌شود. انواع آن عبارت‌اند از: وایر شمع بوبین دار، وایر شمع ابریشمی، وایر شمع سیمی. این قطعه از جنس بادوام و  مقاومی تولید می‌شود و به دلیل  این‌که  قطعه متحرکی نیست، در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد. این قطعه نیز به دلیلی مشابه لنت ترمز، اهمیت فراوانی برای پژو 206 دارد.

کمک‌فنر و تسمه دینام؛ مهم‌ترین قطعه از لوازم یدکی پژو 206

بخش فنی خودروی پژو 206 از سیستم‌های مختلفی تشکیل‌شده است؛ این سیستم‌ها قطعه‌های کوچک و بزرگ زیادی دارند که هر یک نقش و اهمیت ویژه‌ای دارند. کمک‌فنر جزء قطعات سیستم تعلیق محسوب می‌شود که باعث می‌شود رانندگی با خودرو  برای شما لذت‌بخش باشد یا تبدیل به خاطره بدی شود. این قطعه در نزدیکی هر چرخ نصب می‌شود و وظیفه  آن میرا کردن نوسانات فنر خودرو است. اغلب افرادی که تجربه رانندگی با پژو 206 را داشته‌اند، بر این باورند که رانندگی با آن لذت‌بخش یا به‌اصطلاح نرم و روان است؛ مهم‌ترین دلیل این امر کمک‌فنر منحصربه‌فرد آن است.

یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم یدکی خودرو پژو 206 تسمه دینام نام دارد که تسمه مارپیچ هم می‌گویند. این قطعه در جلوی موتور قرار می‌گیرد و  بخش مهمی از موتور به شمار می‌آید. قدرت را به دیگر اجزای موتور مثل سیستم فرمان، پمپ آب، فن رادیاتور، دینام و سیستم تهویه انتقال می‌دهد. ‌ تسمه دینام  خراب، به این اجزاء آسیب خواهد زد.

باتری و واترپمپ

اولین و اصلی‌ترین بخش  سیستم هر خودرویی باتری است. باتری ذخیره‌کننده الکتریسیته موردنیاز خودرو و سرمنشأ سیستم برق است. باتری جزء قطعات کم استهلاک به‌حساب می‌آید و در هر شرایط آب‌وهوایی، کارکرد خاص خود را دارد؛ طول عمر آن‌ها نیز متفاوت است و بستگی به میزان کارکرد آن‌ها دارد. طراحی باتری پژو 206 به‌گونه‌ای است که احتمال خرابی آن بسیار پایین است؛ ازاین‌رو شاید در تمام طول عمر خودروی خود، احتیاج چندانی به تعویض این قطعه پیدا نکنید.

از دیگر قطعاً یدکی خودرو 206 موجود در بازار واترپمپ است که جزء سیستم خنک‌کننده خودرو است؛ قطعه‌ای بسیار مهم که در داخل موتور  آب، مایع ضد یخ و ضد جوش را برای تنظیم دمای آن به جریان درمی‌آورد. به دلیل استفاده بیش از حد از این قطعه، می‌توان آن را نیز در لیست پرفروش‌ترین قطعات یدکی خودرو 206 قرار داد.

خرید لوازم یدکی خودرو

قطعات خودروی پژو 206  یا هر خودروی دیگری، در اثر استفاده و به‌مرورزمان فرسوده و دچار مشکل می‌شوند. هر قطعه‌ای دارای طول عمر معینی است و لازم است شما متناسب با طول  عمر قطعه‌ها و میزان استفاده خود از ماشین هرازگاهی آن‌ها را چک کرده و در صورت  نیاز اقدام به  آن‌ها را تعمیر و یا تعویض آن‌ها نمایید. در صورت داشتن درخواست هر گونه قطعه خودرو میتوانید با ورود به سایت یدکی نما  به فروشندگان مختلف لوازم یدکی ارتباط برقرار خواهد شد .

لینک کوتاه : https://fardayekhoob.ir/?p=2616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.